Løntilskud - spild af tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Miss T

Anonym skriver:

Ja ved jeg godt og er jo også det jeg gør ved at finde noget andet, men kan jo godt lide mine kolleger, så føler lidt dårlig samvittighed... Men det må jeg bare komme over jo, for jeg får absolut intet ud af at blive der...

Og de vil helt klart sige, at du skal gøre det der er bedst for dig også selvom de holder af dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Zafir

Anonym skriver:

Det er nemlig lige nøjagtig det der er problemet... Og selvom jeg har fortalt chefen hvad jeg har brug for af opgaver lader det til de ikke aner hvad de skal bruge mine kompetencer til, for det er virkelig irrelevante og nedgraderende opgaver jeg får når jeg endelig har noget at lave)... Men jeg har snakket med jobcentret og har fået lov at afbryde løntilskuddet og komme på kursus i stedet samt komme i et jobsøgningsforløb i et jobformidlingsfirma som forhåbentlig kan hjælpe mig med at finde et mere relevant løntilskud (eller endnu bedre et job)... Men det tog også lige tre henvendelse og 3-4 mdr samt en "trussel" fra a-kassen før jobcentret gad gøre noget...

Det var helt utroligt at det skal være så svært.

Godt du har fået lov til at komme ud i noget andet!! Godt for dig

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nogle der har prøvet at sidde i offentligt løntilskud? Jeg sidder i et lige nu og det er jo helt vanvittigt så spild af tid det er... Jeg er ved at blive dybt deprimeret og frustreret af det.. Jeg laver INTET... Ud af de 31 timer jeg er ansat til om ugen, tror jeg, jeg arbejder ca 3... Resten af tiden sidder jeg og surfer rundt på nettet... Der er så mange andre ting jeg kunne lave derhjemme istedet for at sidde her og glo...

Andre der har prøvet løntilskud og også følt det var spild af kræfter? Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, for jeg kan jo ikke komme ud af det, og hvis jeg siger det til min chef siger hun bare at jeg skal være mere opsøgende... Men altså, min uddannelse har ingen relation til der hvor jeg sidder nu, så der er ingen opgaver til mig... De opgaver jeg kan lave er kun i perioder, så jeg har en enkelt uge ind imellem hvor jeg har arbejde nok til mine 31 timer, men 90% af tiden sidder jeg bare og glor fordi der ikke er opgaver til mig...

Hvad pokker gør jeg, jeg får virkelig stress af bare at sidde og stirre ud i luften.... og skal være her ½ år endnu

Kan du ikke lave nogle andre ting, selvom de ikke er relevante?  Slavearbejde er trods alt arbejde

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Må du gerne. Jeg er uddannet cand. mag. i virksomhedskommunikation...

Det er jeg også Hvor længe har du gået ledig og hvornår blev du færdig

Anmeld

17. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Ok, du har været heldig så... Mit jobcenter er fløjtende ligeglad... Jeg sidder jo i kommunen og de får penge for at have mig her, og da jobcentret jo er en del af kommunen gør de jo hvad de kan for at holde mig her, så der er bare intet hjælp at hente

Er du ikke udliciteret til anden aktør? Hvilken kommune tilhører du? Det er min erfaring, at de kommunale jobcentre slet ikke er gearet til at tage sig af akademikere, og de fleste kommuner udliciterer derfor opgaven omkring indslusning af højtuddannede til en anden aktør, som har langt bedre forudsætninger for at hjælpe de pågældende i job

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Er du ikke udliciteret til anden aktør? Hvilken kommune tilhører du? Det er min erfaring, at de kommunale jobcentre slet ikke er gearet til at tage sig af akademikere, og de fleste kommuner udliciterer derfor opgaven omkring indslusning af højtuddannede til en anden aktør, som har langt bedre forudsætninger for at hjælpe de pågældende i job

Prøver lige om jeg ikke kan svare på alle dine indlæg :-)

Jo jeg kunne da sagtens lave noget andet selvom det ikke er relevant, men det er da spild af tid, hvis jeg kan få noget der er super relevant et andet sted...

Jeg blev færdig i oktober sidste år og har kun lige haft halvanden måneds vikarjob i mellemtiden, ellers har jeg været ledig lige siden...

Det står i loven at akademikere SKAL have anden aktør, men det havde mit jobcenter da lige glemt... og nu mener de ikke de gider give mig en, så de har prøvet noget andet istedet... Oså fint nok hvis det kan give noget, men er træls at jeg ikke har fået anden aktør fra starten af, når nu jobcentret ikke kan finde ud af at hjælpe mig til noget relevant...

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

Prøver lige om jeg ikke kan svare på alle dine indlæg :-)

Jo jeg kunne da sagtens lave noget andet selvom det ikke er relevant, men det er da spild af tid, hvis jeg kan få noget der er super relevant et andet sted...

Jeg blev færdig i oktober sidste år og har kun lige haft halvanden måneds vikarjob i mellemtiden, ellers har jeg været ledig lige siden...

Det står i loven at akademikere SKAL have anden aktør, men det havde mit jobcenter da lige glemt... og nu mener de ikke de gider give mig en, så de har prøvet noget andet istedet... Oså fint nok hvis det kan give noget, men er træls at jeg ikke har fået anden aktør fra starten af, når nu jobcentret ikke kan finde ud af at hjælpe mig til noget relevant...

Jeg var udliciteret til Ramsdal med blandet succes I min ledighedsperiode tog jeg en del kurser i PhotoShop, InDesign og DreamWeaver, dog for egen regning, men da det kun kostede 100 kr. om dagen og hvert kursus typisk varede 3-5 dage, var det en kanon investering. Dog var jeg ikke berettiget til DP i perioden, men så undlod jeg blot at give besked om at jeg var på kursus, da jeg selv mente, det var yderst relevant og opkvalificerende... Det var i Odense. Der er rigtig mange af den slags kurser

Du er desværre nok nødt til at søge lidt bredere eller give den gas med uopfordret ansøgninger. Det har i hvert fald hjulpet mig Hvis du har brug for det, vil jeg gerne læse nogle af dine ansøgninger igennem og komme med gode råd. Er du uddannet fra SDU?

bare uprofessionelt af jobcenteret, at de ikke har udliciteret dig - du burde kontakte din fagforening. Da jeg gik ledig hjalp min fagforening "Kommunikation og Sprog" rigtig meget og det er virkelig en super fagforening. Ved ikke om du har den samme...

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg var udliciteret til Ramsdal med blandet succes I min ledighedsperiode tog jeg en del kurser i PhotoShop, InDesign og DreamWeaver, dog for egen regning, men da det kun kostede 100 kr. om dagen og hvert kursus typisk varede 3-5 dage, var det en kanon investering. Dog var jeg ikke berettiget til DP i perioden, men så undlod jeg blot at give besked om at jeg var på kursus, da jeg selv mente, det var yderst relevant og opkvalificerende... Det var i Odense. Der er rigtig mange af den slags kurser

Du er desværre nok nødt til at søge lidt bredere eller give den gas med uopfordret ansøgninger. Det har i hvert fald hjulpet mig Hvis du har brug for det, vil jeg gerne læse nogle af dine ansøgninger igennem og komme med gode råd. Er du uddannet fra SDU?

bare uprofessionelt af jobcenteret, at de ikke har udliciteret dig - du burde kontakte din fagforening. Da jeg gik ledig hjalp min fagforening "Kommunikation og Sprog" rigtig meget og det er virkelig en super fagforening. Ved ikke om du har den samme...

Jeg har også overvejet alle mulige kurser, men pengene er bare ikke så mange for tiden, så det er lidt svært at finde 500 her og 500 der... Men ville ellers rigtig gerne...

Jeg har søgt rigtig bredt, lige fra marketing, til HR, til sekretær, til butiksekspedient og butikschef.... Har virkelig været langt rundt.. Selv tjener/overtjener har jeg søgt som... Men intet har givet pote.. Butiksjob er jeg overkvalificeret til, og marketing/HR og den slags er jeg underkvalificeret til fordi jeg ikke har erhvervserfaring nok...

Jeg er ikke i fagforening, da jeg synes det var for dyrt når jeg ikke var i job.. Men har stærkt overvejet det efterhånden.. Men det er jo en jungle... Vakler mellem "kommunikation og sprog" og dansk magister"...

Ja jeg er fra SDU i Odense :-)

Anmeld

19. december 2011

Anonym

skriver som anonym

Jeg er på kh og det kursus jeg blev sat på hed "Jobsøgningskursus" hvor de sagde der ville være undervisning og opfølgning i CV,der ville være opgaver til hver enkelte så vi blev motiverede ect.

Jeg startede og glædede mig enormt meget,indtil virkeligheden bankede på døren. Jobcenteret betaler en del for hver kursist der er på det "kursus". Alligvel bruges tiden på facebook,baby ect for der er ikke andet at foretage sig! Jeg har været til 2 samtaler hvor jeg sagde at jeg fik spat af at tage hjemmefra for at komme derhen og sidde og glo når jeg kunne støvsuge herhjemme. Som du fik afvide,gjorde jeg det samme. Vær mere opsøgene. 

Men når man har gjort det man skulle,når man har været med til det man kunne bruge, hvad så? Facebook..Baby.. Sådan går tiden. Spild af tid,og ikke mindst spild af penge 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

skriver som anonym

Jeg er på kh og det kursus jeg blev sat på hed "Jobsøgningskursus" hvor de sagde der ville være undervisning og opfølgning i CV,der ville være opgaver til hver enkelte så vi blev motiverede ect.

Jeg startede og glædede mig enormt meget,indtil virkeligheden bankede på døren. Jobcenteret betaler en del for hver kursist der er på det "kursus". Alligvel bruges tiden på facebook,baby ect for der er ikke andet at foretage sig! Jeg har været til 2 samtaler hvor jeg sagde at jeg fik spat af at tage hjemmefra for at komme derhen og sidde og glo når jeg kunne støvsuge herhjemme. Som du fik afvide,gjorde jeg det samme. Vær mere opsøgene. 

Men når man har gjort det man skulle,når man har været med til det man kunne bruge, hvad så? Facebook..Baby.. Sådan går tiden. Spild af tid,og ikke mindst spild af penge 

Jeg har været på et jobsøgningskursus før og synes faktisk jeg fik rigtig meget ud af det... Også fordi de havde mange kontakter og derfor kom jeg meget hurtigt i praktik... Jeg valgte så bare det forkerte løntilskud... Selve det at skrive ansøgninger og sådan noget er ikke så spændende, og jeg har fået flere kurser i det, så der kan jeg nok ikke lære så meget mere, men grunden til jeg tager på det kursus er for at komme i kontakt med nogle som har et stort netværk og forhåbentlig kan hjælpe mig med at finde et godt løntilskud, praktik eller endda job.... Jeg er godt klar over at selve kurset er temmelig kedeligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.