Time out for en 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

sarahb

VI har prøvet meget, men med Isaacs hidsighed var der intet der virkede.
Så jeg bruger time out, og det er inde i stuen han har sin plads, så han stadig kan se os andre og ikke føle sig alene og forladt. Men han må sidde og køle ned indtil han er klar til at opføre sig pænt, tale pænt, ikke slå sin bror eller hvad det nu kan være.
Efter 3 dage hvor vi brugte metoden er han et helt andet barn.

Så her virker det, og der bliver talt stille og roligt og han ved godt når han har gjort noget forkert så skal han lige over og køle af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Rødhætte

Har stemt ja - mere end 2 min. Jeg synes det er en god måde at påpege ting på. Barnet føler sig ikke forlad hvis det er max 5 min.

Anmeld

15. december 2011

Frk. Himmelblå

LISBETH:-) skriver:

Nej jeg er absolut ikke tilhænger af time out. Har endnu til d.d ikke set noget bevis på at nogen som helst eksperter siger at det er en god ide.

Lola Jensen der i fjernsynsprogrammer og foredrag bruger begrebet time out. Siger selv at det er et værktøj man kan bruge til 1. større børn 2. Når alt andet har fejlet (Forældrenen ikke formår og møde deres barn på en god og ordentlig måde) og 3. så skal det sættes i stedet for at råbe og slå.

Med andre ord anbefaler hun det kun hvis forældrene har fejlet så meget, gennem så mange år, at der skal drastisk metoder til for at få det tilbage på rette spor, og at det selvfølgelig er bedre end at skrige og slå.

Derimod har jeg læst rigtig mange eksperter udtale at det er direkte skadeligt for barnet.

Så nej det er ikke noget vi bruger her.

Tak for info.

Har nemlig haft mavefornemmelsen, at det ikke var en god idé med time outs, men er svært at gennemskue, når så mange bruger det.

Nu er jeg sikker, - jeg vil aldrig bruge det. 

Tak.

Anmeld

15. december 2011

Frk. Himmelblå

Thalia skriver:

http://ibog.psykologiensveje.systime.dk/index.php?id=981

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/71180:Kirke---tro--Foraeldre-advares-mod-tv-om-opdragelse

http://voresborn.dk/junior-psykologi-og-udvikling/6781-time-out?page=3

Jeg synes de ovenstående links er gode eksempler på at blandt andet anerkendte børnepsykologer ikke taler for Time out metoden. Selv Lola forklarer at det ikke er måden at opdrage på i al almindelig, men noget man kan gøre i ekstreme situationer.

Generelt kan jeg anbefale nogle af Grethe Kragh-Müllers publikationer. Hun har beskæftiget sig temmeligt meget med Time Out begrebet og kommer efter min mening med nogle gode og saglige argumenter imod metoden.

Tak for links!

Har manglet dem ofte! 

Anmeld

15. december 2011

Muhmi

Jeg vil lige sige at jeg ikke synes man er hverken en dårlig forældre eller at man svigter sine børn hvis man bruger time-outs!

Jeg er bare ikke selv til den opdragelsesmetode...

Anmeld

15. december 2011

Thalia

Muhmi skriver:

Jeg vil lige sige at jeg ikke synes man er hverken en dårlig forældre eller at man svigter sine børn hvis man bruger time-outs!

Jeg er bare ikke selv til den opdragelsesmetode...

Jeg vil også godt understrege at jeg ikke peger fingre af andre, men jeg personligt ville føle at jeg svigtede mine børn hvis jeg brugte Time out.

Vi opdrager vores børn efter I Favn principper, og jeg ville føle at jeg svigtede mine egne værdier hvis jeg begyndte at straffe mine børn på den måde.

Anmeld

15. december 2011

Muhmi

Thalia skriver:

Jeg vil også godt understrege at jeg ikke peger fingre af andre, men jeg personligt ville føle at jeg svigtede mine børn hvis jeg brugte Time out.

Vi opdrager vores børn efter I Favn principper, og jeg ville føle at jeg svigtede mine egne værdier hvis jeg begyndte at straffe mine børn på den måde.

I Favn? Den kender jeg ikke... Men kan næsten forestille mig hvad det er udfra navnet af metoden

Anmeld

15. december 2011

Nessie

Vi sender Daniel ud i gangen, med besked på, at han kan komme ind igen, når han er sød.

Nogle gange fortsætte han bare med sin kasten med ting eller væren på tværs,og så er det en ny tur ud i gangen.

Han sidder der aldrig ret længe, han følger som regel efter med det samme

Jeg har prøvet at sætte mig ned og tale med ham, men det virker altså bare ikke, der er lukket helt af, og han bliver nødt til lige at komme ud og vende i gangen og køle af

Anmeld

15. december 2011

Thalia

I Favn? Den kender jeg ikke... Men kan næsten forestille mig hvad det er udfra navnet af metoden

http://www.ifavn.dk/

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/vaerktoejskasse_smaaboern.asp

Det er ikke fordi vi satte os ned på forhånd og valgte en bestemt tilgang til opdragelse, men I Favn matcher vores værdier og principper rigtig godt.

I takt med at vores unger er blevet ældre har jeg haft rigtig stor glæde af at kunne finde råd og vejledning på både den danske og den engelske hjemmeside, eksemepvis omkring konflitkhåndtering . :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.