Time out for en 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

den vuggestues børnesyn håber jeg såsandeligt ikke er gennerelt.. det var da uakceptabelt.. man høre jo slet ikke barnet.. men ser bare hanlingen.. et barn uden sprog bider oftes i fustration...

jeg siger ikke bid er ok... men vugggestuens håntering er godtnok gammeldags

barnet blev sat på en stol og fik at vide at det ikke er okay...det var det de kaldte for time out. hvordan forklarer du ellers et barn uden sprog at det ikke er okay?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

raca

mor:) skriver:

barnet blev sat på en stol og fik at vide at det ikke er okay...det var det de kaldte for time out. hvordan forklarer du ellers et barn uden sprog at det ikke er okay?

taler med det.. og fortæller det ikke er ok.

børns pasive sprog er større end det aktive.. og mine har fint kunne forstå en klar kort mælding+afledning inden de fik sprog. men de har ikke kunne handle på en ordre alene. 

så jeg guide dem til den ønskede opførsel..

Anmeld

15. december 2011

millesofie

Anonym skriver:

Vi har et barn på fire der slår, sparker, råber og kyler ting efter os hvis h*n ikke får sin vilje. Vi har prøvet at sætte os ned og fortælle at det ikke er i orden rigtig mange gange, men h*n bliver ved.

I starten blev vi bare ved med at sige at vi ikke ville have det, men når h*n blev ved endte det ofte med at vi måtte hæve stemmen, hvilket jo ikke er smart for så tror h*n jo bare at det er sådan man klarer sine uenigheder.

Vi har begge set nogle afsnit af TVprogammet SOS Barnepigen hvor familier får hjælp til at takle børneopdragning - og der har de ofte haft succes med at give barnet Time out et bestemt sted i huset i et bestemt stykke tid og har talt om at prøve det, men svigermor mener at vi bare skal blive ved med at sige nej igen og igen - selvom at h*an efterhånden slår meget hårdt og kan kaste endnu hårdere.

herhjemme får de time out's og vi holder os til de regler som de danske børneopdragelses eksperter giver

altså de får lige så mange minutter som de er år, men først fra de er tre år af.

Marcus-Emil som er 6 år får 6 min på trappetrinnet. og det virker  siden vi begyndte at indføre det (2 år siden) har vi maks givet 20 time out'er i alt (ikke med regnet opstarts time out'er), for når der er givet en så ved han : nåhr de mener det stadig og gud hvor er her kedeligt, og ; hvad er det de andre laver 

Tinke er kun lige blevet 2 år så hun får ikke time out endnu.

når Marcus-Emil's time out er slut (æggeuret ringer) så går den der har sat ham der, op og taler med ham, hvorfor sidder du her = jeg hørte ikke efter : Nej, du valgte ikke at høre efter. så undskylder han på sin egen måde (ord eller kys eller kram) så går vi ned og alt er glemt, og han komme med i det vi andre lavede.

det virker for os, nogle gange skal han selvfølgelig teste os ved at råbe på trappen mens han sidder der (under time out taler vi ikke med ham) eller finde noget at kaste med osv men, så bliver uret bare stillet tilbage på 6 min og så sidder han pænt

held og lykke

Anmeld

16. december 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

problemet er at h*n aldrig har været god til at spise til måltiderne så vi skal være ekstra opmærksomme på hvornår h*n får noget mad og hvad...

Nu har vi kun standard problemer med måltider her hos os, så jeg ved ikke helt hvad det vil sige, men vi er af den holdning at hvis han snacker på det vi alligevel får til aftensmad, gør det ingen forskel... Ofte giver det også en ret let overgang til det egentlige måltid at han kommer med sin lille skål med fx ærter, og vi så begynder at supplere op med andet mad. Men hvis I er nødt til at have fokus på tidspunktet hvor man spiser og ikke hvad man spiser, kan jeg godt se at det ikke er en løsning for jer. Har I prøvet at rykke jeres spisetid, så I måske rammer det tidspkt hvor han er sulten?

Jeg synes stadig det vil være helt forkert at give time-out fordi han ikke kan finde ud af at reagere "ordentlig" på at I ikke vil hjælpe ham når han er sulten (set fra hans synspkt). Min søn reagerer ofte præcis som når han er overtræt hvis han er rigtig sulten, og når han er overtræt går jeg heller ikke i gang med at opdrage på ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.