Time out for en 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

TaAsJu

Syntes og ha hørt alder= minutter. Så¨det bruger vi..

Her bruger vi trappen når den store får sine flip og gangen til den lille. Men de har begge to hurtig fundet ud af at en time out er hurtig overstået hvis man siger undskyld eller hvad der nu er sket!! Vi bruger ikke værelset da det er deres frirum og sted at lege...

Dog får de hver deres flip til tider... Så er der ikke andet og gøre end og holde sig for ørene mens de lige skriger af.   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

TNBC

Sara. skriver:

Jeg er ikke tilhænger af time out. Og det overrasker mig faktisk lidt hvor mange forældre der bruger den form for opdragelses metode. Kan ikke se hvad det hjælper på opdragelsen af et barn at man straffer det.

Samtidig er jeg af den overbevisning at små børn ikke kan gennemskue konsekvenserne af deres handlinger. (Selvfølgelig er der forskel på et barn på 1½ og et barn på 5). Og derfor tror jeg ikke straf er den rigtige måde at opdrage på...

Men i stedet prøver jeg at være anerkendende i min måde at opdrage på. Selvfølgelig er der noget mine børn ikke må, og jeg siger også nej. Men jeg tror at forklaring og samtale og forståelse for barnets frustrationer er den bedste måde at opdrage og hjælpe barnet på.

Fortælle hvad barnet skal gøre i stedet for at f.eks slå. Eller sige "Lærke jeg kan godt se du bliver rigtig vred lige nu... osv" sætte ord på barnets følelser og hjælpe det til at lære at takle dem

Samtidig så har jeg også en datter på 4 med et enormt temperament som også kan have brug for at køle ned... Men at sætte hende i time out gør jeg ikke!

så du har en skrigende og sparkede 4årig, du vil sætte dig ned på hendes level og sige: Jeg kan godt se at du er vred nu?? 
Det vil jeg faktisk gerne se og se om det virker..

Der er jo forskel på børn... Det er en straf, men ikke en voldsom straf. Man sætter jo ikke bare barnet i time out og så ikke snakker med det. man snakker med barnet når det er faldet ned og fortæller hvad det gjorde forkert.. 

Anmeld

14. december 2011

nilletøz

Yurie skriver:

så du har en skrigende og sparkede 4årig, du vil sætte dig ned på hendes level og sige: Jeg kan godt se at du er vred nu?? 

Der er jo forskel på børn... Det er en straf, men ikke en voldsom straf. Man sætter jo ikke bare barnet i time out og så ikke snakker med det. man snakker med barnet når det er faldet ned og fortæller hvad det gjorde forkert.. 

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Altså så forfærdeligt er time out altså heller ikke som mange tror... 

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Mor til 2, snart 3 skriver:

Syntes og ha hørt alder= minutter. Så¨det bruger vi..

Her bruger vi trappen når den store får sine flip og gangen til den lille. Men de har begge to hurtig fundet ud af at en time out er hurtig overstået hvis man siger undskyld eller hvad der nu er sket!! Vi bruger ikke værelset da det er deres frirum og sted at lege...

Dog får de hver deres flip til tider... Så er der ikke andet og gøre end og holde sig for ørene mens de lige skriger af.   

Det er nemlig lige præcis Alder = Minutter... 

Jeg har det som dig... Jeg vil aldrig sende mine børn på værelset, det er deres sted og frirum til at lege, ikke et sted til at være når man har gjort noget forkert... Værelset kan ske og blive deres værste sted og så vil de ikke ind på værelset... 

Anmeld

14. december 2011

nilletøz

Mira0911 skriver:

Altså så forfærdeligt er time out altså heller ikke som mange tror... 

Nej og det er jo ikke i flere timer de sidder der!

Anmeld

14. december 2011

Sara.

Yurie skriver:

dfafættefattfættedatteså4nme

Jeg skriver da netop at jeg har en datter på 4 med masser af temperemant og som kan have brug for at køle ned....
Men jeg sætter hende ikke et bestemt sted og sætter tid på hvor længe hun skal sidde...

Det jeg oplever med time out er at nogle bruger det til at fortælle deres børn at de har gjort noget forkert, så som at bide.. og der forstår jeg ikke hvorfor de skal ha en straf og sættes et sted.

TRor der er stor forskel på hvordan time out bruges og forståes.

Jeg ser bare anderledes på det end dig, der er ingen grund til at stejle...

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg er ikke tilhænger af time out. Og det overrasker mig faktisk lidt hvor mange forældre der bruger den form for opdragelses metode. Kan ikke se hvad det hjælper på opdragelsen af et barn at man straffer det.

Samtidig er jeg af den overbevisning at små børn ikke kan gennemskue konsekvenserne af deres handlinger. (Selvfølgelig er der forskel på et barn på 1½ og et barn på 5). Og derfor tror jeg ikke straf er den rigtige måde at opdrage på...

Men i stedet prøver jeg at være anerkendende i min måde at opdrage på. Selvfølgelig er der noget mine børn ikke må, og jeg siger også nej. Men jeg tror at forklaring og samtale og forståelse for barnets frustrationer er den bedste måde at opdrage og hjælpe barnet på.

Fortælle hvad barnet skal gøre i stedet for at f.eks slå. Eller sige "Lærke jeg kan godt se du bliver rigtig vred lige nu... osv" sætte ord på barnets følelser og hjælpe det til at lære at takle dem

Samtidig så har jeg også en datter på 4 med et enormt temperament som også kan have brug for at køle ned... Men at sætte hende i time out gør jeg ikke!

Vi starter da også med at fortælle stille og roligt at vi godt kan se at h*n bliver vred og at vi godt kan forstå hvorfor h*n gerne vil det h*n nu engang gerne vil og forklarer så hvorfor vi siger nej.

Et eksempel fra idag kunne være da h*n ville have en mælkesnitte 30 minutter før vi skulle have aftensmad.

Jeg prøvede stille og roligt at sige "nej, du skal ikke have en mælkesnitte nu, for vi skal jo have aftensmad lige om lidt."

H*n forsøgte at spørge far, men fik samme svar. Det var jo ikke det h*n ville, så h*n gik ud og tog dem igen. Jeg tog dem op på øverste hylde og sagde stille og roligt; "du skal ikke have nogen nu, for maden er næsten færdig og så kan du ikke spise aftensmad."

H*n begyndte råbe op om at h*n skulle have, så min mand sagde at han godt kunne forstå h*n blev vred, men vi skulle jo snart spise. Dette gjorde at h*n råbte endnu mere og når vi prøvede at tale pænt sammen smed h*n legetøj efter os.

Det er sådan en situation vi har talt om at vi så vil sige at hvis vi skal gentage os x antal gange får h*n time out

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Nej og det er jo ikke i flere timer de sidder der!

Nej.. De sidder der jo kun i de antal minutter som svare til deres alder... 

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

nej time out er aldrig ok..

hvis man spøg mig... så 1-2-5 min lige gyldigt hvad ville være for langt tid.

men at man fjerne barnet fra sitiotin og er der for barnet for og hjælpe det ud af hendelsen på en lærig måde er ok.

og at tale med barnet.. når barnet er faldet ned.. hvis det har været galt er ok.

at se barnest signaler og der ligger til grund for handlingen og tage den der fra er også ok..

men ikke time out som i sidde alene i et rum X antal mintutter ved uhensigtmessig opførsel.. det kan aldrig i min børneopdragelse forsvares.

det bliver jo ikke at h*n skal sidde i et rum alene i X minutter.

H*n skal f.eks. sidde på en bestemt stol i stuen hvor vi kan se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.