Time out for en 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det i orden at give en 4-årig time out?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

12.314 visninger
73 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Anonym trådstarter

Vi har et barn på fire der slår, sparker, råber og kyler ting efter os hvis h*n ikke får sin vilje. Vi har prøvet at sætte os ned og fortælle at det ikke er i orden rigtig mange gange, men h*n bliver ved.

I starten blev vi bare ved med at sige at vi ikke ville have det, men når h*n blev ved endte det ofte med at vi måtte hæve stemmen, hvilket jo ikke er smart for så tror h*n jo bare at det er sådan man klarer sine uenigheder.

Vi har begge set nogle afsnit af TVprogammet SOS Barnepigen hvor familier får hjælp til at takle børneopdragning - og der har de ofte haft succes med at give barnet Time out et bestemt sted i huset i et bestemt stykke tid og har talt om at prøve det, men svigermor mener at vi bare skal blive ved med at sige nej igen og igen - selvom at h*an efterhånden slår meget hårdt og kan kaste endnu hårdere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Ka+Ma=Be

Vi har et barn på fire der slår, sparker, råber og kyler ting efter os hvis h*n ikke får sin vilje. Vi har prøvet at sætte os ned og fortælle at det ikke er i orden rigtig mange gange, men h*n bliver ved.

I starten blev vi bare ved med at sige at vi ikke ville have det, men når h*n blev ved endte det ofte med at vi måtte hæve stemmen, hvilket jo ikke er smart for så tror h*n jo bare at det er sådan man klarer sine uenigheder.

Vi har begge set nogle afsnit af TVprogammet SOS Barnepigen hvor familier får hjælp til at takle børneopdragning - og der har de ofte haft succes med at give barnet Time out et bestemt sted i huset i et bestemt stykke tid og har talt om at prøve det, men svigermor mener at vi bare skal blive ved med at sige nej igen og igen - selvom at h*an efterhånden slår meget hårdt og kan kaste endnu hårdere.

Hvor lang tid skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes det er ok med time out. (Jeg tænker nok også 2 min) Hvis i ikke synes, at i kan takle det på andre måder, og man bruger time out "korrekt", så synes jeg det er en god ide

Det er jo blot for at barnet "falder ned" så man kan tale rationelt sammen, og som du selv siger, ikke bliver nødt til at råbe og skrige.

Anmeld

14. december 2011

Benjamins'mor

Min lillebror er fem, og jeg ved at hvis han gør sådan, så bliver han sendt ind på værelset, og så må han komme ud når han siger undskyld.

Anmeld

14. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg synes, det er fint af jer at tage ved lære af programmet, så jeg har svaret, at det er ok med en time out varende i mindre end 2 min

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

Vi bruger time out og det fungere fint... Når barnet er 2 år f.eks så der det 2 minutter barnet skal sidde det sted, hvis barnet smutter før tid, starter man forfra... 

Så med jeres er det 4 minutter.... 

Det er alder = minutter... 

Mange mange er imod time out... Hvis det fungere fint hos Jer så er det jo det i bruger... 

Anmeld

14. december 2011

nilletøz

Benjamins'mor skriver:

Min lillebror er fem, og jeg ved at hvis han gør sådan, så bliver han sendt ind på værelset, og så må han komme ud når han siger undskyld.

Det kan godt være jeg er forkert på den... men jeg synes ikke det er nogen "straf" at blive sendt en på sin værelse, for der er jo alt det sjove at lege med... 

Men vi har jo hver vores måde at opdrage på.. 

Anmeld

14. december 2011

Benjamins'mor

nilletøz skriver:

Det kan godt være jeg er forkert på den... men jeg synes ikke det er nogen "straf" at blive sendt en på sin værelse, for der er jo alt det sjove at lege med... 

Men vi har jo hver vores måde at opdrage på.. 

For min lillebror er det en straf, da han helst vil være inde i stuen.

Anmeld

14. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

da jeg var i praktik i en vuggestue, var de også glade for at bruge time out medtoden fx med et barn der bider de andre og som ikke har et sprog endnu...så var det en effektiv måde

Anmeld

14. december 2011

raca

nej time out er aldrig ok..

hvis man spøg mig... så 1-2-5 min lige gyldigt hvad ville være for langt tid.

men at man fjerne barnet fra sitiotin og er der for barnet for og hjælpe det ud af hendelsen på en lærig måde er ok.

og at tale med barnet.. når barnet er faldet ned.. hvis det har været galt er ok.

at se barnest signaler og der ligger til grund for handlingen og tage den der fra er også ok..

men ikke time out som i sidde alene i et rum X antal mintutter ved uhensigtmessig opførsel.. det kan aldrig i min børneopdragelse forsvares.

Anmeld

14. december 2011

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det gjorde vi også et stykke tid, men så begyndte h*n at skrige hver gang vi skulle putte, for h*n så sit værelse som en straf. Det er derfor vi skal finde på en anden løsning end at h*n ligger og skriger på gulvet indtil h*n falder i søvn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.