Time out for en 4 årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

nilletøz

her hjemme bruge time out når han ikke høre efter..

han er 2år så han for 2 min, og hvis han så derefter kan være sød kan han lege videre, men hvis han forsætter med ikke at høre efter,  ja så er det 2 min igen.. Det har vi dog kun prøvet 1 gang...

Der sad han 4 min over 2 gange.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

Ka+Ma=Be

nilletøz skriver:

Det kan godt være jeg er forkert på den... men jeg synes ikke det er nogen "straf" at blive sendt en på sin værelse, for der er jo alt det sjove at lege med... 

Men vi har jo hver vores måde at opdrage på.. 

Det kommer nok også an på hvordan man vil bruge det For mig er time out ikke en straf. Det er en mulighed for at få barnet til at falde til ro, så man kan tale stille og roligt sammen. 

Anmeld

14. december 2011

raca

mor:) skriver:

da jeg var i praktik i en vuggestue, var de også glade for at bruge time out medtoden fx med et barn der bider de andre og som ikke har et sprog endnu...så var det en effektiv måde

den vuggestues børnesyn håber jeg såsandeligt ikke er gennerelt.. det var da uakceptabelt.. man høre jo slet ikke barnet.. men ser bare hanlingen.. et barn uden sprog bider oftes i fustration...

jeg siger ikke bid er ok... men vugggestuens håntering er godtnok gammeldags

Anmeld

14. december 2011

nilletøz

Benjamins'mor skriver:

For min lillebror er det en straf, da han helst vil være inde i stuen.

ja ok, så er er det en straf... 

Sådan havde jeg ikke lige drejede den..

Anmeld

14. december 2011

sandratobias

Min dreng på 4 år får 4 minutter i time out...
Han har det oz meget med at slå og råbe/skrige så snart han ikk får sin vilje.. 
Jeg har oz set sos barnepigen og der mener jeg der blev snakket om 1 minut pr år..  

Anmeld

14. december 2011

Mira0911

sandratobias skriver:

Min dreng på 4 år får 4 minutter i time out...
Han har det oz meget med at slå og råbe/skrige så snart han ikk får sin vilje.. 
Jeg har oz set sos barnepigen og der mener jeg der blev snakket om 1 minut pr år..  

Det er også korrekt...

Anmeld

14. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi har et barn på fire der slår, sparker, råber og kyler ting efter os hvis h*n ikke får sin vilje. Vi har prøvet at sætte os ned og fortælle at det ikke er i orden rigtig mange gange, men h*n bliver ved.

I starten blev vi bare ved med at sige at vi ikke ville have det, men når h*n blev ved endte det ofte med at vi måtte hæve stemmen, hvilket jo ikke er smart for så tror h*n jo bare at det er sådan man klarer sine uenigheder.

Vi har begge set nogle afsnit af TVprogammet SOS Barnepigen hvor familier får hjælp til at takle børneopdragning - og der har de ofte haft succes med at give barnet Time out et bestemt sted i huset i et bestemt stykke tid og har talt om at prøve det, men svigermor mener at vi bare skal blive ved med at sige nej igen og igen - selvom at h*an efterhånden slår meget hårdt og kan kaste endnu hårdere.

Timeout it is og indtil trolden er sød.
Ikke noget med bestemte minuttal, bare ganske enkelt til der er kommet ro over trolden og man kan snakke fornuftigt med ham/hende.

Hjemme hos os har vi enten brugt gangen eller værelset, men som regel gangen, og så er det ellers ud af døren og lukke den.
Det har virket med succes på mine tre banditter

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. december 2011

TNBC

raca skriver:

nej time out er aldrig ok..

hvis man spøg mig... så 1-2-5 min lige gyldigt hvad ville være for langt tid.

men at man fjerne barnet fra sitiotin og er der for barnet for og hjælpe det ud af hendelsen på en lærig måde er ok.

og at tale med barnet.. når barnet er faldet ned.. hvis det har været galt er ok.

at se barnest signaler og der ligger til grund for handlingen og tage den der fra er også ok..

men ikke time out som i sidde alene i et rum X antal mintutter ved uhensigtmessig opførsel.. det kan aldrig i min børneopdragelse forsvares.

du får det til at lyde som om man slår barnet.

det er en time out så barnet falder ned.. Det er altså ikke så slemt, og nogen gange er det bare ikke så let at bare tage barnet op og snakke med det, så er det lettere at sætte barnet i time out, så lære det selv at falde ned, og så kan man snakke om problemet bagefter. hvilket er bedre både for barnet og for den voksne. 

og barnet ser det jo ikke som en straf at sidde på trappen i nogle minutter, det viser bare barnet, de voksne bestemmer. 

sidder du med et skrigende og sparkende barn?

Anmeld

14. december 2011

nilletøz

Katte87 skriver:

Det kommer nok også an på hvordan man vil bruge det For mig er time out ikke en straf. Det er en mulighed for at få barnet til at falde til ro, så man kan tale stille og roligt sammen. 

Ja det har du helt ret i!

Nej ordet straf er nok lige et forkert ord at bruge.. ja og når barnet er faldet til ro, er det jo også næmre at forklar det til barnet....

Anmeld

14. december 2011

Sara.

Jeg er ikke tilhænger af time out. Og det overrasker mig faktisk lidt hvor mange forældre der bruger den form for opdragelses metode. Kan ikke se hvad det hjælper på opdragelsen af et barn at man straffer det.

Samtidig er jeg af den overbevisning at små børn ikke kan gennemskue konsekvenserne af deres handlinger. (Selvfølgelig er der forskel på et barn på 1½ og et barn på 5). Og derfor tror jeg ikke straf er den rigtige måde at opdrage på...

Men i stedet prøver jeg at være anerkendende i min måde at opdrage på. Selvfølgelig er der noget mine børn ikke må, og jeg siger også nej. Men jeg tror at forklaring og samtale og forståelse for barnets frustrationer er den bedste måde at opdrage og hjælpe barnet på.

Fortælle hvad barnet skal gøre i stedet for at f.eks slå. Eller sige "Lærke jeg kan godt se du bliver rigtig vred lige nu... osv" sætte ord på barnets følelser og hjælpe det til at lære at takle dem

Samtidig så har jeg også en datter på 4 med et enormt temperament som også kan have brug for at køle ned... Men at sætte hende i time out gør jeg ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.