Af en eller anden grund har jeg et behov for at fortælle om min situation for at købe på kredit - fuldstændigt underordnet, men måske kunne jeg får åbnet øjnenen på uvidende personer.
Min kæreste og jeg har lige fået en datter. han har 3 børn fra tidligere (de har ikke haft en mor i over 2år og derfor er jeg det tætteste de har på en mor). De er 2 tvillinge drenge på 3år har fødselsdag d. 21 dec, og en stor dreng på 5 år i januar.
Sagen: De to drenge på 3 år er vokset ud af deres flyverdragt som også er ret ødelagt, og de derfor skal have en ny, så må man købe! det siger jo sig selv. men man kan ikke bare købe til den ene og sige til den anden: "desværre du kan ikke få denne gang".
Jeg har købt meget på Smaahjerter før, det er dog kun 2. gang jeg prøver kredit. Men denne gang vil jeg gerne have råd til mere, der er mange fødselsdage og jul (dobbel gaver), der skal købes MEGET ind til disse fødselsdage og selvf. til jul. Og jeg ser ingen grund at af børnenes fødselsdag skal droppes fordi de har fødselsdag i december og tæt på jul. Så jeg tyr til kredit. en kredit som var på under 1000kr (da jeg havde gavekort fra min mor samt hun er medlem af børnibyen osv. køb- to flyverdragte til drengene med huer.
Så vil du jo nok sige: "jamen man behøver ikke købe alt muligt til børnenen hvis man ikke har råd". - vi har ingen gæld, i hus, eller bil eller noget andet. jeg er jura studerende og færdig næste år og jeg arbejder p.t frivilligt i rådgivning om aften hver torsdag og ellers har jeg et deltidsjob = 8223 udbetalt. Min kæreste sidder i norderens største bank i hovedsædet. Men fordi man har sådan et job, betyder det ikke at man får mere udbetalt op til jul!
at jeg så vælger at bruge 10kr på at udsætte en betaling på de to flyverdragte og huer til den 1. og jo.... ærligt det havde ikke været nødvendigt, min kæreste kunne havde taget den på hans konto, eller overført til børne kontoen. Men ærligt. vi ville gerne have de ekstra penge til denne jul, og nu kommer grunden: Det er drengenes første rigtige jul! (deres mor gik bort da de mindste var under 1år.) og min kæreste ikke har holdt jul for dem siden.
så ja vi har da også været sløset med økonomien, for vi har også købt ind og lavet rigtige pebernødder og vaniljekranse, hvad børnene elskede!- det er også dyrere end at købe dem lavet!
Så ja..... føjjjjjjjjj shame on os! håber du endag får øjnene lidt op for at verden ikke er sort eller hvid...