har brug for jeres støtte og opbakning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Sitrani

Frøken J. skriver:

Det kan sagtens ske, at det er en blanding - Men kan se hun presser og klemmer. Men der kan helt klart være noget over det, for selv de aftener hvor hun ikke har ondt, vil hun bare ikke falde til ro, selvom hun har været oppe i mange timer!

I dag går det allerede lidt bedre. Har gjort ekstra meget ud af bøvsning og arbejdet meget med at få luften ud af hende, og så har jeg ammet 2 ud af 3 amninger uden brikker (jeg orkede ikke lige kæmpe med det, da jeg ammede kl. 3 i nat). Lige nu får hun sig en god lur, så det er jo godt!

Åh, det var godt

Så du mit råd om det med "at klemme brystvorten" i et af de tidligere indlæg..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

Frøken J.

Himmelsmil skriver:

Hihi, det lyder som om vores bryster agere ens! Mit højre bryst er også heelt vild med at producere, og det venstre er ret sløvt...

ja, de dumme brikker altså.. Håber at slippe for dem..

Giv endelig tilbagemelding på situationen!

JEg læste et sted at det var typisk hvis man var højrehåndet, er du også det? MEn jeg gør nok ikke ligefrem problemet bedre, for i og med der er så meget i højre ammer jeg mest fra det bryst, ellers bliver dte overspændt, og det hjælper jo ikke ligefrem med produktionen på det venstre

Har klaret 2/3 af dagens amninger uden brik, er rimelig stolt

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Har I prøvet zoneterapi? Mange anbefaler det og rigtig mange har god gavn af det

Har I prøvet at give hende lidt kamillethe? - det kan godt lindre lidt på mavesmerterne. Det havde vi god brug af til Anton, da han døjede med kolik

Har ikke prøvet zoneterapi, men vil klart prøve det hvis alle de andre ting ikke hjælper!

Har kun prøvet sukkervand.. Har læst noget om at kamillete kan være allergifremkaldende, så ved ikke helt om jeg tør?

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

JeNoVa skriver:

Alle de ting undgik jeg også, da jeg ammede min førstfødte, og det hjalp. Det er kun en kort periode, du skal undgå at spise/drikke de ting, da du efter kort tid langsomt kan begynde at indtage dem igen lidt efter lidt. Udover disse ting undgik jeg også kaffe, nødder, citrusfrugter, jordbær, juice og alt andet syreholdigt.

Jeg er glad for at høre det virkede! Håber også det har en effekt her. Er lidt træt af det med løg, for det er jo en ingrediens i rimelig mange madretter, men hvis det kan hjælpe mit barn, så so be it!

Anmeld

2. december 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Det er bare SÅ synd for dem! Har du også prøvet alle tricks? Har virkelig opdaget at den med at have dem på armen med deres ansigt mod albueleddet og min hånd under hendes mave imens jeg hopper hende lidt er god. Kan godt ske jeg skal gå rundt med hende sådan i 30 min og hun klager en del, men hun kommer af med nogle prutter..

Jeg har hende både på armen på maven, skulderene og knæene... Kender ikke lige sådan flere måder at gøre det på... 

Har læst om flaskerne Born Free som gør at hun ikke kommer til at sluge ligeså meget luft som ved dem hun har nu... De er skisme dyre synes jeg... 

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

mariamiss6 skriver:

Hvad med mylicon dråber? De skulle slå luftboblerne i stykker nede i maven, så det ville hjælpe hende når hun har svært ved at bøvse i hvert fald....

Hvilke suttebrikker bruger du?

Bruger mylicon men uden nogen videre effekt, desværre!

Bruger suttebrikker fra Medela, men er ved at gå fra dem nu. Har ammet 2/3 af dagens amninger uden, så det går fremad. Vi øver!

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

Jonatansmor skriver:

Har du prøvet forskellige stillinger at bøvse hende i?

Her flyttede vi drengen fra skulderen, ned på knæet så han lænede sig mod vores hånd og arm - hvis det giver mening?
Det havde han en rigtig god reaktion på

Har prøvet en milliard! Hehe. Starter på skulderen, så sætter jeg hende på mit knæ og holder hende under armene imens jeg hopper med benet og læner hende frem, tilbage fra side og til side. Og så hvor hun ligger på min arm.. Hun kan godt komme af med en bøvs eller to, men langt fra nok, der kommer stadig en masse i klemme i hendes tarme :/

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

blankholm skriver:

Hej :-) det er aldrig sjovt når ens små pus græder sådan og har luft i maven..

Men har du fået tjekket om lillepigen måske har for kort tunge. Bånd og derved sluger luft og ikk kan sutte ordenligt? Der er mange som har det problem, og de kender ikk rigtig til det?? Prøv at hør dIn læge, hvis det er det så klipper de det stedet tager 1 sek så er det overstået :-) de mærker intet.. Det er et forsøg værd og kan hjælpe hende med både at sutte uden sutte brik og kan tage ordenligt fat så hun ikk sluger luft

Hilsen Camilla p.s er skrevet på iphone 

Det er nemlig slet ikke skægt!

Det har jeg ikke fået checket, men kan da lige få lægen til at se, når nu jeg skal til 8 ugers undersøgelse her på mandag. Tak for tippet!

Anmeld

2. december 2011

Laulund87

Åh det gør mig så ondt at det skal være så hårdt for jer begge!

Du siger bare til hvis du skal have noget aflastning eller andet ikke? Du må også sige til hvis jeg skal hjælpe mere med planlægning af dåben!

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

Gaia skriver:

Har du overvejet i en periode at malk ud og simpelthen give hende mælken på en af de hersens flasker med ventil f.eks avent. Så hun indtager mindre luft under måltidet? håber din datter snart undgår alt det dumme luft. Pøj pøj til jer 

Åh, det vil jeg godt nok helst undgå. Jeg har været dér før med udmalkning på flaske, og jeg har endelig fået arbejdet mig over på bryst igen, så hvis jeg kan undgå flasken, vil jeg allerhelst det! Men tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.