har brug for jeres støtte og opbakning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2011

Sitrani

Frøken J. skriver:

Tak skal du have Så ved du hvor jeg står! Det er jo vildt svært. Og jeg er også bekymret for, om hun så får nok uden brik, men omvendt skulle det jo stimulere mælkeproduktionen bedre! Og kan jo høre at der ryger mega meget luft ned med de skide brikker..

Heldigvis ammer jeg fra højre bryst nok 5/7 gange om dagen, fordi der er godt gang i mælken fra den side og ikke så meget fra venstre med den indadvendte, så det er jo meget heldigt trods alt..

..så lige I snakkede om suttebrikker!

Det brugte jeg selv engang, pga. ømme vorter! Av av.. Jeg fik et trick, da jeg smed suttebrikken!! Og det vil jeg lige dele..

Ta' din pege- og langefinder (hånden, som hun ikke ligger på, når du ammer!) og pres brystvorten "aflang" i den retning hendes mund vender, så hun får så meget af brystvorten ind i munden, som muligt (De skal jo næsten have helt brystvorten ind i munden!) Skub den ind i munden på hende, når hun gaber op, og giv først slip igen, når hun har ordentligt fat! Det hjalp SÅ meget her! Fordi min datter havde forkert fat, og derfor suttede mine brystvorter af, nærmest.... sådan føltes det i hvert fald....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2011

K&S

Frøken J. skriver:

TAk skal du have, det er dejligt at høre!

Det er kun luft - afføring har hun flere gange hver dag, så der er ikke problemer der. Men det er primært fordi hun er dårlig til at bøvse, så luften kommer ikke ud. Har fået en øvelse af vores kiropraktor med to punkter vi skal trykke på maven, og så derefter lave det du skriver med benene. Det virker lidt, men hun kommer af med alt.. Men vil i hvert fald fortsætte med dte!

Har I prøvet zoneterapi? Mange anbefaler det og rigtig mange har god gavn af det

Har I prøvet at give hende lidt kamillethe? - det kan godt lindre lidt på mavesmerterne. Det havde vi god brug af til Anton, da han døjede med kolik

Anmeld

2. december 2011

l.kjoeller

Frøken J. skriver:

GGoGodabeædebefrbedrinbedringomemedhhegenhend

Tak skal du have, det er sødt af dig

God bedring med hende

Anmeld

2. december 2011

JeNoVa

Frøken J. skriver:

:-( :-(
Rose havde jo så god effekt af kiropraktor og blev gladere, men hendes maveproblemer er tilbage, og hun græder og græder grundet luft. Det er så hårdt at se hende lide hver dag, så nu sætter jeg ind med alle sejl og gør ALT hvad jeg kan for at hjælpe hende. Og fordi det bliver så utrolig hårdt har jeg brug for jeres støtte. Måske virker det overdrevet, men det skal ikke være min skyld at min datter har ondt.

Jeg vil ikke længere indtage sodavand, løg, hvidløg, kål, stærke krydderier, mælk og chokolade. Det her punkt er nok det værste. Især sodavand. Jeg er dybt, dybt afhængig. Drikker det godt nok ikke hverdag, men helt at undgå det er.. Ja, jeg kan ikke forklare hvor svært det bliver. Light sodavand har været min substitut for alt det usunde jeg ikke må spise.

Jeg vil prøve at gå fra suttebrikker. Dette er jeg nervøs for grundet smerter. Ydermere er min venstre brystvorte indadvendt, så ved slet ikke om det er muligt.. Men hun sluger meget luft med dem.

Gerne bruge en time på bøvsning hvis det er dét der skal til. Hun har ufattelig svært ved at bøvse, det er et problem.

Hvis i har flere forslag så kom endelig med dem. Det bliver virkelig hårdt, men det er jo ikke mig der kommer i første række, det er mit barn. Håber hun i fremtiden vil føle jeg er en god mor..

Alle de ting undgik jeg også, da jeg ammede min førstfødte, og det hjalp. Det er kun en kort periode, du skal undgå at spise/drikke de ting, da du efter kort tid langsomt kan begynde at indtage dem igen lidt efter lidt. Udover disse ting undgik jeg også kaffe, nødder, citrusfrugter, jordbær, juice og alt andet syreholdigt.

Anmeld

2. december 2011

mariamiss6

Rose havde jo så god effekt af kiropraktor og blev gladere, men hendes maveproblemer er tilbage, og hun græder og græder grundet luft. Det er så hårdt at se hende lide hver dag, så nu sætter jeg ind med alle sejl og gør ALT hvad jeg kan for at hjælpe hende. Og fordi det bliver så utrolig hårdt har jeg brug for jeres støtte. Måske virker det overdrevet, men det skal ikke være min skyld at min datter har ondt.

Jeg vil ikke længere indtage sodavand, løg, hvidløg, kål, stærke krydderier, mælk og chokolade. Det her punkt er nok det værste. Især sodavand. Jeg er dybt, dybt afhængig. Drikker det godt nok ikke hverdag, men helt at undgå det er.. Ja, jeg kan ikke forklare hvor svært det bliver. Light sodavand har været min substitut for alt det usunde jeg ikke må spise.

Jeg vil prøve at gå fra suttebrikker. Dette er jeg nervøs for grundet smerter. Ydermere er min venstre brystvorte indadvendt, så ved slet ikke om det er muligt.. Men hun sluger meget luft med dem.

Gerne bruge en time på bøvsning hvis det er dét der skal til. Hun har ufattelig svært ved at bøvse, det er et problem.

Hvis i har flere forslag så kom endelig med dem. Det bliver virkelig hårdt, men det er jo ikke mig der kommer i første række, det er mit barn. Håber hun i fremtiden vil føle jeg er en god mor..

Hvad med mylicon dråber? De skulle slå luftboblerne i stykker nede i maven, så det ville hjælpe hende når hun har svært ved at bøvse i hvert fald....

Hvilke suttebrikker bruger du?

Anmeld

2. december 2011

Jonatansmor

Frøken J. skriver:

Har du prøvet forskellige stillinger at bøvse hende i?

Her flyttede vi drengen fra skulderen, ned på knæet så han lænede sig mod vores hånd og arm - hvis det giver mening?
Det havde han en rigtig god reaktion på

Anmeld

2. december 2011

Misscbn

Frøken J. skriver:

Hej :-) det er aldrig sjovt når ens små pus græder sådan og har luft i maven..

Men har du fået tjekket om lillepigen måske har for kort tunge. Bånd og derved sluger luft og ikk kan sutte ordenligt? Der er mange som har det problem, og de kender ikk rigtig til det?? Prøv at hør dIn læge, hvis det er det så klipper de det stedet tager 1 sek så er det overstået :-) de mærker intet.. Det er et forsøg værd og kan hjælpe hende med både at sutte uden sutte brik og kan tage ordenligt fat så hun ikk sluger luft

Hilsen Camilla p.s er skrevet på iphone 

Anmeld

2. december 2011

Gaia

Har du overvejet i en periode at malk ud og simpelthen give hende mælken på en af de hersens flasker med ventil f.eks avent. Så hun indtager mindre luft under måltidet? håber din datter snart undgår alt det dumme luft. Pøj pøj til jer 

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

STN skriver:

Det var da godt

Det skal altså lige nævnes.. Min datter, som er over 5 mdr nu, havde altså nøjagtig det samme som din datter om aftenen da hun var spæd, ca. samme alder som Rose! Efter kl. 16-17 stykker, ville hun ikke sove før kl. 22-23, nogle gange længere tid, og hun var stort set ked af det KONSTANT.. Det var SÅ hårdt! Men tror nu ikke det var pga. luft som sådan.. Min SP kaldte det "ulvetimer", og det er bare noget de fleste små børn skal igennem i en periode, hvor de ikke kan finde ro om aftenen, indtil de endelig dejser om senere...

Men tro mig, det går over igen! Og man tror hele tiden at der er noget galt, men der er bare intet der virker.. Måske det er det, der også er med Rose..?

Det kan sagtens ske, at det er en blanding - Men kan se hun presser og klemmer. Men der kan helt klart være noget over det, for selv de aftener hvor hun ikke har ondt, vil hun bare ikke falde til ro, selvom hun har været oppe i mange timer!

I dag går det allerede lidt bedre. Har gjort ekstra meget ud af bøvsning og arbejdet meget med at få luften ud af hende, og så har jeg ammet 2 ud af 3 amninger uden brikker (jeg orkede ikke lige kæmpe med det, da jeg ammede kl. 3 i nat). Lige nu får hun sig en god lur, så det er jo godt!

Anmeld

2. december 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Er lidt i samme båd!!! Dog er Lina på flaske.... For fanden hun har enormt meget luft i maven.... 

Lige i tiden laver jeg ikke andet end at have hende i bæresele og hængende på skulderene... Så snart hun kommer i liften skriger hun og bliver ved og ved og ved... Hun stopper bare ikke... 

Aldrig prøvet at et flaskebarn har så meget ondt i maven.... 

Det er bare SÅ synd for dem! Har du også prøvet alle tricks? Har virkelig opdaget at den med at have dem på armen med deres ansigt mod albueleddet og min hånd under hendes mave imens jeg hopper hende lidt er god. Kan godt ske jeg skal gå rundt med hende sådan i 30 min og hun klager en del, men hun kommer af med nogle prutter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.