Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

bullerbassen

BJNGJ. skriver:

Ja lige præcis.. Det kunne da være fantastisk at kunne købe alt det man gerne ville have.. Det gad jeg da godt prøve, men det er jeg så sikker på jeg aldrig kommer til..

Ja jeg tænker os jeg hellere vil betale regninger osv, istedet for at undlade og så ryge i Rki osv..

Så hellere leve af lidt mindre..

Tror bestemt ikke man bliver lykkeligere af den grund men det er bestemt sjovere ingen tvivl om det

Men alt har en pris , selv det og have mange penge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

Miraa

BJNGJ. skriver:

Ja lige præcis.. Det kunne da være fantastisk at kunne købe alt det man gerne ville have.. Det gad jeg da godt prøve, men det er jeg så sikker på jeg aldrig kommer til..

Ja jeg tænker os jeg hellere vil betale regninger osv, istedet for at undlade og så ryge i Rki osv..

Så hellere leve af lidt mindre..

God tanke gang...

Men problemet er mange mennesker har de forkerte prioteter og saa vaelger de saa at klage bagefter for at ha' for lidt penge..

Anmeld

30. november 2011

Frøken J.

Har sat et link ind da de erkender de har begået en fejl.... Men synes godt nok de har lavet en kæmpe brøler, for så er halvdelen af den danske befolkning fattige

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/29/152011 .htm

Godt de indrømmer det! 5000 til mad og tøj er pænt! Det ville jeg ØNSKE jeg havde!! Når alt er betalt (altså også madpenge) har jeg måske max (MAX) 500 om måneden, og det skal altså dække sådan noget som tøj og andre fornødenheder.

Hvis man mener man ikke har nok at leve for med de 5000, så må man eksempelvis holde op med at ryge. Det er da en dyr dyr dyr post, og kunne frigive en god som hver måned!

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

Frøken J. skriver:

Godt de indrømmer det! 5000 til mad og tøj er pænt! Det ville jeg ØNSKE jeg havde!! Når alt er betalt (altså også madpenge) har jeg måske max (MAX) 500 om måneden, og det skal altså dække sådan noget som tøj og andre fornødenheder.

Hvis man mener man ikke har nok at leve for med de 5000, så må man eksempelvis holde op med at ryge. Det er da en dyr dyr dyr post, og kunne frigive en god som hver måned!

pu ha ja så fik jeg lige læst det også

5000 kr til mad & tøj til 2 personer er i mine øjne bestemt ikke fattigt

Især ikke når der er trukket til fritids aktivitet , hund osv.

Der er da hvis langt dårligere stillede familier i Danmark end dette tilfælle.

Anmeld

30. november 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

pu ha ja så fik jeg lige læst det også

5000 kr til mad & tøj til 2 personer er i mine øjne bestemt ikke fattigt

Især ikke når der er trukket til fritids aktivitet , hund osv.

Der er da hvis langt dårligere stillede familier i Danmark end dette tilfælle.

Enig! Altså vi er 2 voksne og et barn, og vi bruger 3000 om måneden på mad og husholdning. Så hvis vi var dem, ville vi jo stadig have 2000 bare til tøj osv., det er da luksus! Gid jeg havde det!

Anmeld

30. november 2011

Mor Til Oktober Børn

bullerbassen skriver:

hvis man har 5000 kr til at leve for om måneden til 1 barn & 1 voksen ??

Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.

Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.

Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig

Hvor er grænsen for fattigdom ?????

Vi er 2 studerende med barn, og vi har ikk 5000 kr om måneden men vi lever fint så synes bestemt ikk at man er fattig med 5000 til 1 v. og 1 b. Tværtimod ,..

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

Frøken J. skriver:

Enig! Altså vi er 2 voksne og et barn, og vi bruger 3000 om måneden på mad og husholdning. Så hvis vi var dem, ville vi jo stadig have 2000 bare til tøj osv., det er da luksus! Gid jeg havde det!

Lige præsic - vi har levet 5 mennesker for 5000 kr og det skulle dække mad , tøj , gaver og benzin osv

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

MillesMor111010 skriver:

Vi er 2 studerende med barn, og vi har ikk 5000 kr om måneden men vi lever fint så synes bestemt ikk at man er fattig med 5000 til 1 v. og 1 b. Tværtimod ,..

Lige mine ord

Anmeld

30. november 2011

Zafir

Jeg så det der eksempel igår... Det viser mere at der er god plads til folk i danmark. AT du på kontanthjælp kan have 5000 kr til mad+tøj om måneden, efter udgifter... Tak spids

Jeg har aldrig følt mig fattig, men da jeg var studerende havde jeg 700 kr om måneden at leve for og det gik fint.

Da jeg var nygift havde vi 3000 kr til at leve for i de første 2 år, med 2 voksne og en baby... Det gik ... Det var ikke sjovt, men det gik.

HELT ærlig, så er jeg nok på det hold, det siger at der ikke eksiterer reel fattigdom i danmark. Man kan være uheldig, miste hele sit hjem, formue osv. Men vi har et system der samler op.

Og JA jeg ved godt at der er hjemløse og narkomaner, men det er en helt anden diskuttion.

Fattigdom er i mine øjne at man ikke bliver mæt hverdag. HVis man ikke har råd til playstation osv, så har man ikke det. Men det gør ikke en FATTIG... I mine øjne.
Jeg har været der, hvor jeg ikke havde penge, men jeg fandt altid en vej og fattigdom er mere en følelse af at have givet op, som jeg ser det. (i danmark i hvertfald).

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

Zafir skriver:

Jeg så det der eksempel igår... Det viser mere at der er god plads til folk i danmark. AT du på kontanthjælp kan have 5000 kr til mad+tøj om måneden, efter udgifter... Tak spids

Jeg har aldrig følt mig fattig, men da jeg var studerende havde jeg 700 kr om måneden at leve for og det gik fint.

Da jeg var nygift havde vi 3000 kr til at leve for i de første 2 år, med 2 voksne og en baby... Det gik ... Det var ikke sjovt, men det gik.

HELT ærlig, så er jeg nok på det hold, det siger at der ikke eksiterer reel fattigdom i danmark. Man kan være uheldig, miste hele sit hjem, formue osv. Men vi har et system der samler op.

Og JA jeg ved godt at der er hjemløse og narkomaner, men det er en helt anden diskuttion.

Fattigdom er i mine øjne at man ikke bliver mæt hverdag. HVis man ikke har råd til playstation osv, så har man ikke det. Men det gør ikke en FATTIG... I mine øjne.
Jeg har været der, hvor jeg ikke havde penge, men jeg fandt altid en vej og fattigdom er mere en følelse af at have givet op, som jeg ser det. (i danmark i hvertfald).

Lige præsic.

Vi har bestemt også stået med håret i postkassen , fordi der var lavvande i kassen men vi har klaret os alligevel. Ikke altid sjovt men vi har overlevet

Fattigdom er et stort ord og bruge, ved ikke hvornår man er fattig. Men 5000 kr til 2 per er ikke fattig i mine øjne.

Slet ikke når der er råd til hund, smøger , fritids aktivitet osv ( og uff lejlighed til 7000 kr )

Kan se jeg heller ikke er alene om den holdning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.