Jeg så det der eksempel igår... Det viser mere at der er god plads til folk i danmark. AT du på kontanthjælp kan have 5000 kr til mad+tøj om måneden, efter udgifter... Tak spids

Jeg har aldrig følt mig fattig, men da jeg var studerende havde jeg 700 kr om måneden at leve for og det gik fint.
Da jeg var nygift havde vi 3000 kr til at leve for i de første 2 år, med 2 voksne og en baby... Det gik ... Det var ikke sjovt, men det gik.
HELT ærlig, så er jeg nok på det hold, det siger at der ikke eksiterer reel fattigdom i danmark. Man kan være uheldig, miste hele sit hjem, formue osv. Men vi har et system der samler op.
Og JA jeg ved godt at der er hjemløse og narkomaner, men det er en helt anden diskuttion.
Fattigdom er i mine øjne at man ikke bliver mæt hverdag. HVis man ikke har råd til playstation osv, så har man ikke det. Men det gør ikke en FATTIG... I mine øjne.
Jeg har været der, hvor jeg ikke havde penge, men jeg fandt altid en vej og fattigdom er mere en følelse af at have givet op, som jeg ser det. (i danmark i hvertfald).
Anmeld