Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

Emily2012<3

bullerbassen skriver:

vi har da bestemt også været ekstrem fattige så

Der er vel også stor forskel på hvornår man mener for lidt er for lidt

Altså jeg ville da gerne have flere penge, men vi klarer os da for det vi har, og vi får betalt det vi skal..

Så jeg ville sørme ikke mene at 5000 kr til 1 voksen og 1 barn er at være fattig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

bullerbassen

babyboy2012 skriver:

vores bank siger at vores famile skal have 10000 til os selv hver måned  men banken har så også gjort meget for at nå det beløb, blandt andet ved at give os små afbetalinger osv. så vi ligger på 9500 nu

Det kommer jo lidt an på hvor mange husstanden tæller - og tror ogsårådighedsbeløbet  svinger fra bank til bank.

Dejligt de er villige til at hjælpe jer  I er da godt på vej.

Så meget har vi ikke engang

Anmeld

30. november 2011

K&S

camilla_agermose skriver:

Det er heller ikke et helt heldigt eksempel med hende det eksempel vi snakker om her.

Hun har været på dagpenge i 20 år - hvilket efter min mening ikke burde kunne lade sig gøre - hun får flere penge (15700 efter skat) end langt de fleste mennesker, og hun både ryger og har hund. Hun bor i en lejlighed med en husleje på 7000 kr.

Hvis hun skulle have dagpenge burde hun i hvert fald ikke få så meget. For det er lidt nedværdigende at stå og have fuldtids-job og faktisk have færre penge udbetalt end hende.

Min mening.

Ikke lige det bedste eksempel at stille til offentlig skue...!

Anmeld

30. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

bullerbassen skriver:

Dejligt - de falder på et tørt sted  rart med lidt til gode som falder i en økonomisk hård måned

Ja, det er rigtig dejligt

Anmeld

30. november 2011

bybaby

bullerbassen skriver:

Det er bestemt ikke meget - så 5000 for dig ville jo være en del

ja luksus at have så mange penge

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

BJNGJ. skriver:

Altså jeg ville da gerne have flere penge, men vi klarer os da for det vi har, og vi får betalt det vi skal..

Så jeg ville sørme ikke mene at 5000 kr til 1 voksen og 1 barn er at være fattig..

Altså flere penge kan man jo altid bruge  hi hi

ej har nok lidt den holding jo flere penge man har jo flere bruger man også bare. Og er der ikke så mange tjja så lærer man også at klare sig for det.

Ikke at det altid er sjovt men som regel klare man det.

Og det må jo være det vigtigste at regningerne bliver betalt og der kommer mad på bordet. Og en million i lotto på et tidspunkt

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

camilla_agermose skriver:

Det er heller ikke et helt heldigt eksempel med hende det eksempel vi snakker om her.

Hun har været på dagpenge i 20 år - hvilket efter min mening ikke burde kunne lade sig gøre - hun får flere penge (15700 efter skat) end langt de fleste mennesker, og hun både ryger og har hund. Hun bor i en lejlighed med en husleje på 7000 kr.

Hvis hun skulle have dagpenge burde hun i hvert fald ikke få så meget. For det er lidt nedværdigende at stå og have fuldtids-job og faktisk have færre penge udbetalt end hende.

Min mening.

ej ok det er ikke det mest heldige  må man sige

Så meget hørte jeg ikke må jeg indrømme .

Du har ret det burde ikke kunne lade sig gøre , har dog hørt om det før ( min fars eks ) havde også levet hele sit liv på offenlig ydelse.

Aner ikke hvordan det kunne lade sig gøre men hun var fuldt ud klar over, hvordan hun skulle greje kommunen

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

rikkeregnbue skriver:

Ja, det er rigtig dejligt

Anmeld

30. november 2011

Emily2012<3

bullerbassen skriver:

Altså flere penge kan man jo altid bruge  hi hi

ej har nok lidt den holding jo flere penge man har jo flere bruger man også bare. Og er der ikke så mange tjja så lærer man også at klare sig for det.

Ikke at det altid er sjovt men som regel klare man det.

Og det må jo være det vigtigste at regningerne bliver betalt og der kommer mad på bordet. Og en million i lotto på et tidspunkt

Ja lige præcis.. Det kunne da være fantastisk at kunne købe alt det man gerne ville have.. Det gad jeg da godt prøve, men det er jeg så sikker på jeg aldrig kommer til..

Ja jeg tænker os jeg hellere vil betale regninger osv, istedet for at undlade og så ryge i Rki osv..

Så hellere leve af lidt mindre..

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

bybaby skriver:

ja luksus at have så mange penge

lige præsic

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.