Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

bullerbassen

SussieThyssen skriver:

De 5000 til 3 børn og 2 voksne var det så kun til mad eller også til fx tøj, transport, medicin og den slags??

Her i huset skal vi klare os for 6000kr til 2 1/2 voksen, men det dækker så også alle de ovennævnte ting..og de ca 2000 kr går til medicin

Og jeg vil da sige at det er bare hårdt.
Sådan noget som fx tandlæge kan vælte hele budgettet.

5000 kr til 1 voksen og 1 barn, når alt er betalt, kan nok gå.
Sådan som priserne er nu, synes jeg godt nok det er svært.

Kærligst
Sussie

De 5000 kr var til ALT når budgettet var betalt. Det skulle dække tøj mad benzin gaver...

Jeg har så altid solgt ungernes tøj for at få ekstra penge til nyt og købt brugt til mindste manden.

Men ja det har været det vi har haft at leve for. Og det har da ikke altid været sjovt men vi har da klaret os ( til STOR forundring fra banken ) og det har enda været med et barn som var syg konstant sidste vinter og krævede astma medicin. ( 4 slags )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

bullerbassen

Carina1977 skriver:

Jeg vil sige at hvis man har omkring de 2000 kr. og derunder 1 voksen + 1 barn, så er man fattig, hvis man skal vurdere udfra det danske samfund 

Jeg har prøvet at leve for 1600 kr. i måneden, dengang min søn var helt lille og jeg studerede. Det var da hårdt, men jeg lærte at prioritere, hvad der var vigtigst at bruge pengene på. Det har også gjort at jeg er enormt god til at spare den dag idag, og er udemærket i stand til at sætte nogle penge til side nu, hvor vi har 4000 kr. at leve for i måneden. Jeg føler mig jo faktisk temmelig rig nu....hvis altså jeg skal sammenligne med dengang 

Men altså....det er jo forskelligt hvad folk synes. Nogen ville nok mene at 4000 kr. ikke er ret mange penge....men ejg tror i bund og grund det handler om, hvad man har været vant til, og hvad ens rådighedsbeløb går til.

Vi har også i en periode levet meget sparsomligt fordi finanserne ikke har været der. Og det gør at vi idag også kan sparer en pæn sum penge sammen hver måned, fordi vi levet som vi plejer dog med muligheden for at kunne gøre det anderledes.

Men ja der er da stor forskel på hvad man syntes er lidt - Og meget.

Så længe man ikke har prøvet at leve for lidt og oplevet mange ting kan lade sig gøre med få midler. Så vil man nok mene 5000 kr er lidt til 2 mennesker.

Jeg må indrømme, jeg syntes det er ok meget til at kunne leve et anstændigt liv

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

stm2812 skriver:

Synes bestemt heller ikke at man er fattig hvis man har 5000 kr. og kvinden er som sagt kun sig selv og hendes søn. De vil sagtens kunne stå med 2500-3000 kr efter mad er betalt. og nu har hun jo regnet diverse udgifter såsom hundemad og cigaretter med i budgettet, hvilket man normalt bare tager fra rådighedsbeløbet.

Selvfølgelig kan de da ikke leve i sus og dus, men synes de vil kunne opretholde en pæn levestandars stadig. mange sidder meget strammere end dem..

Lige mine ord - jeg syntes med 5000 kr til 1 barn og 1 voksen burde man bestemt kunne klare sig og leve et ok liv.

Her har vi som sagt klaret os med 5000 kr til ALT ( mad , tøj , benzin osv ) ikke sjovt men vi har da overlevet

Anmeld

30. november 2011

Bassemor<3

Jeg føler mig jo slet ikke fattig nu ! vi har omkring 9500 når alt er betalt til 2 mennesker, og en søn til februar , men tro mig ! jeg har været der, for bare et halvt år siden havde vi 1600kr hver 14 dag til alt   så jeg vil ikke mene man er fattig hvis man har 5000 kr hver måned når alt er betalt 

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

Baagøe skriver:

Næææ, det synes jeg da ikke. Laura og jeg har ca. 4000 kr. når alt er betalt og vi har da eget hus og bil og jeg vil ikke betegne mig selv som fattig

Du er fattig  hi hi ej dejligt at høre du ikke ser jer som fattig

ser bestemt heller ikke os som fattig men vi er da ikke den bedste økonomisk stillet familie set med bankens øjne men vi klare os fint ( til stor forundring for banken )

Tingene har også ændret sig for os , men har da levet sådan længe . Og overlevet fint

Anmeld

30. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

bullerbassen skriver:

Kan se jeg ikke er enig om at havde den mening...

Syntes da 5000 kr til mad til et barn & en voksen er rimelig ok

Lige nu er vi så kun 2 voksne, men 2 voksne og 1 barn og 5000 ville jeg stadig ønske jeg havde

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

vitapigen skriver:

Har sat et link ind da de erkender de har begået en fejl.... Men synes godt nok de har lavet en kæmpe brøler, for så er halvdelen af den danske befolkning fattige

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2011/11/29/152011 .htm

ok det må jeg lige læse - så bare lige morgen tv inden jeg skulle på job og blev da lidt overrasket ...

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

kirsti skriver:

samme emne kører her: https://www.baby.dk/debat/148402pi1/ordet-er-frit/om-kontanthjaelp.aspx

ja undskyld  

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

Fenja09 skriver:

Nej så mener jeg ikke man er fattig i DK. Synes godt nok det er et dårligt eksempel på fattigdom i DK - der er folk der lever for meget mindre hver måned. Måske man skulle tage sådan et eks. i stedet for.

/Fenja

heller ikke mig og kan se jeg langt fra er den eneste med den holding

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.