Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2011

bullerbassen

Baagøe skriver:

Jaaa, jeg er fattig!  Jeg tror, jeg trækker fattigdomskortet over for familien, så jeg ikke behøver give så store julegaver

Vi klarer os rigtig fint og spiser ofte hos mine forældre og Lauras reservebedster, så det er virkelig dejligt at have et godt netværk

Ha ha god ide det vil jeg også prøve. Det lyder som nogle gode aftaler . Ikke tosset det hjælper jo også på det hele .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2011

Pige2009

bullerbassen skriver:

Ha ha god ide det vil jeg også prøve. Det lyder som nogle gode aftaler . Ikke tosset det hjælper jo også på det hele .

Nemlig. Jeg kender jo efterhånden datoen for Juleaften, så jeg sparer løbende op til julegaverne, men jeg kender da flere for hvem Juleaften kommer som en overraskelse hvert år

Anmeld

4. december 2011

L83

bullerbassen skriver:

hvis man har 5000 kr til at leve for om måneden til 1 barn & 1 voksen ??

Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.

Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.

Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig

Hvor er grænsen for fattigdom ?????

Nej bestemt ikke. Jeg har kun 3000 til mig og mine 2 børn

Anmeld

5. december 2011

chael

SussieThyssen skriver:

De 5000 til 3 børn og 2 voksne var det så kun til mad eller også til fx tøj, transport, medicin og den slags??

Her i huset skal vi klare os for 6000kr til 2 1/2 voksen, men det dækker så også alle de ovennævnte ting..og de ca 2000 kr går til medicin

Og jeg vil da sige at det er bare hårdt.
Sådan noget som fx tandlæge kan vælte hele budgettet.

5000 kr til 1 voksen og 1 barn, når alt er betalt, kan nok gå.
Sådan som priserne er nu, synes jeg godt nok det er svært.

Kærligst
Sussie

Enig, 5000 kr er bare ikke mange penge længere.

Alt bliver bare mere dyrt, alle priser er sat op. Afgifter osv.

Vi har også en stor post i medicin, godt nok ikke på 2000 kr, men derfor er det stadig en stor post for vores familie.

Så jeg er enig.

*Camilla

Anmeld

5. december 2011

132319

Fattigdomsgrænsen er helt absurd!!

Hvis jeg skal have lov at låne penge i banken skal jeg have 10.000 (!!!) når ALT er betalt og det er ALT!

5000 kr for mig selv om 2500 pr. barn 

Det er jo sindsygt, hvis jeg havde det, ville jeg jo ikke have behovet for at låne penge, hvilket jeg så heller ikke har nu men hvis jeg vil have en bil eller noget en dag, er det umuligt at låne til den fordi kravene er så store! 

Craaaazy!

Anmeld

5. december 2011

oerbaek

132319 skriver:

Fattigdomsgrænsen er helt absurd!!

Hvis jeg skal have lov at låne penge i banken skal jeg have 10.000 (!!!) når ALT er betalt og det er ALT!

5000 kr for mig selv om 2500 pr. barn 

Det er jo sindsygt, hvis jeg havde det, ville jeg jo ikke have behovet for at låne penge, hvilket jeg så heller ikke har nu men hvis jeg vil have en bil eller noget en dag, er det umuligt at låne til den fordi kravene er så store! 

Craaaazy!

hold da op er reglerne sådanne??? så skulle vi have 17500 om måneden til rådighed, 3 børn og 2 voksne, det har vi da langt fra når alt er betalt tror jeg vi har omkring 4-5000 til mad tøj benzin gaver osv... 

men jeg vil nu heller ikke mene man er fattig hvis man har 5000 til 1 voksen og 1 barn. 

Anmeld

5. december 2011

132319

oerbaek skriver:

hold da op er reglerne sådanne??? så skulle vi have 17500 om måneden til rådighed, 3 børn og 2 voksne, det har vi da langt fra når alt er betalt tror jeg vi har omkring 4-5000 til mad tøj benzin gaver osv... 

men jeg vil nu heller ikke mene man er fattig hvis man har 5000 til 1 voksen og 1 barn. 

Ja, sådan er reglerne i hvert fald i min bank 

Anmeld

5. december 2011

FrkZier

jeg ville bestemt heller ikke mene man er fattig hvis man har 5000 kr efter ALT er betalt , der er mange der har langt mindre end det og stadig lever et godt liv

Anmeld

5. december 2011

sofiell89

bullerbassen skriver:

hvis man har 5000 kr til at leve for om måneden til 1 barn & 1 voksen ??

Sidder og ser dr1 debat om fattigdom i Danmark, hvor de nævner en mor med et barn som har 5000 kr at leve for når udgifterne er betalt.

Er lidt rystet syntes da faktisk det er en pæn sum penge, til 1 barn & 1 voksen.

Vi har stået med det samme beløb til 3 børn & 2 voksen og har klaret os fint. Siger ikke det er luksus men vi har klaret sig

Hvor er grænsen for fattigdom ?????

Vi havde diskussionen i min familie for 2 år siden, da jeg var på kontanthjælp. Dog uden barn. Men som udeboende under 25 år, fik min på daværende tidspunkt 4450kr før skat. Min kæreste røg på kontanthjælp i samme periode, og vi havde 13000 efter skat udbetalt. Så skulle alle de faste udgifter osv. betales, og så havde vi 3000 højst tilbage til hele måneden 2 voksne og weekend barn. Vi tjente for meget til at kunne få boligstøtte, selvom huslejen i vores 1½værelses er på 6500kr hver måned.. Men ifølge kommunen, er det ikke at være fattigt...

Anmeld

5. december 2011

oerbaek

132319 skriver:

Ja, sådan er reglerne i hvert fald i min bank 

det er jo helt vildt... mener faktisk også da vi skulle købe hus for 4 år siden at vi skulle have 15000 til rådighed der var vi 2 voksne og 2 børn så det passer jo også meget godt med min bank...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.