Er man fattig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2011

bullerbassen

BJNGJ. skriver:

Hvis man er fattig når man har 5000 kr at leve for i mdr, så er vi da bare EKSTRA fattige her - Vi har kun 3500 kr at leve for 2 voksne og 2 børn (7/7 ordning)..

vi har da bestemt også været ekstrem fattige så

Der er vel også stor forskel på hvornår man mener for lidt er for lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2011

bullerbassen

rikkeregnbue skriver:

Lige nu er vi så kun 2 voksne, men 2 voksne og 1 barn og 5000 ville jeg stadig ønske jeg havde

lige præsic - kan jeg godt forstå.

Det er bestemt ikke sjovt når der ikke er så mange penge at leve for.

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

henh01 skriver:

Det kommer an på hvem du spørger.. For spørger du banken ifm huslån så er man fattig med 5000 kr

Vi er 2 voksne og 2 børn og kommer til at have 8000 kr til alt når regningerne er betalt.. Det er ikke fordi det er sååå voldsomt igen og vi kommer til at prioritere en del. Min kæreste bruger alene 1000 kr på smøger om mdr. Så er der pludselig kun 7000 kr tilbage til mad, gaver, tandlæge, medicin, tøj osv

Der har du helt ret - tror vores bank siger vi som familie skal have 12000 - 14000 til os selv , men hvor mange har lige det

Anmeld

30. november 2011

bybaby

når alt er betalt hjemme ved os har vi ca 2200 til tøj mad og medicin

1 voksen +1 barn

Anmeld

30. november 2011

Bassemor<3

vores bank siger at vores famile skal have 10000 til os selv hver måned  men banken har så også gjort meget for at nå det beløb, blandt andet ved at give os små afbetalinger osv. så vi ligger på 9500 nu

Anmeld

30. november 2011

camilla_agermose

Det er heller ikke et helt heldigt eksempel med hende det eksempel vi snakker om her.

Hun har været på dagpenge i 20 år - hvilket efter min mening ikke burde kunne lade sig gøre - hun får flere penge (15700 efter skat) end langt de fleste mennesker, og hun både ryger og har hund. Hun bor i en lejlighed med en husleje på 7000 kr.

Hvis hun skulle have dagpenge burde hun i hvert fald ikke få så meget. For det er lidt nedværdigende at stå og have fuldtids-job og faktisk have færre penge udbetalt end hende.

Min mening.

Anmeld

30. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

bullerbassen skriver:

lige præsic - kan jeg godt forstå.

Det er bestemt ikke sjovt når der ikke er så mange penge at leve for.

Nope, den her måned er dog en luksus måned for os fordi S.U skyldte mig penge og dem får jeg her den 2  Ellers havde vi været på spanden med regninger, julegaver osv

Anmeld

30. november 2011

stm2812

bullerbassen skriver:

Lige mine ord - jeg syntes med 5000 kr til 1 barn og 1 voksen burde man bestemt kunne klare sig og leve et ok liv.

Her har vi som sagt klaret os med 5000 kr til ALT ( mad , tøj , benzin osv ) ikke sjovt men vi har da overlevet

Nej det er stramt så, men man lærer jo at prioriterer hvad der er nødvendigt så. og så bliver det da bare herligt den dag man får flere penge mellem hænderne at man har kunnet klare sig for så lidt, for så bliver man måske ved med at være bevidst om pengene og kan derved spare en masse op

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

bybaby skriver:

når alt er betalt hjemme ved os har vi ca 2200 til tøj mad og medicin

1 voksen +1 barn

Det er bestemt ikke meget - så 5000 for dig ville jo være en del

Anmeld

30. november 2011

bullerbassen

rikkeregnbue skriver:

Nope, den her måned er dog en luksus måned for os fordi S.U skyldte mig penge og dem får jeg her den 2  Ellers havde vi været på spanden med regninger, julegaver osv

Dejligt - de falder på et tørt sted  rart med lidt til gode som falder i en økonomisk hård måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.