Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

twinny

sne190810 skriver:

Ja, det er rigtigt. Men det er bare staten som skal betale for det i sidste ende når bivirkningerne som psykose, depression, søvnløshed, panikangst osv. Oveni hatten er de muligvis også sygemeldte/på kontanthjælp fordi verden er så uoverskuelig, at arbejde er en by i Rusland.

helt enig....

TS: Har stemt nej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Regitze&Anders

sne190810 skriver:

Ja, det er rigtigt. Men det er bare staten som skal betale for det i sidste ende når bivirkningerne som psykose, depression, søvnløshed, panikangst osv. Oveni hatten er de muligvis også sygemeldte/på kontanthjælp fordi verden er så uoverskuelig, at arbejde er en by i Rusland.

kan sagtens  se det fra den side også, men vil så også lige sige at der er mange andre der også holder sig fra hash og alt andet men stadig bare sidder og hænger og bruger kontanthjælp? Så syntes ikke at man kan sige at folk der bare ryger, sig skæve og ikke gider noget, er meget "dårligere" End andre der også bare sidder og glor..

Syntes tit folk der ryger hash bliver dømt meget voldsomt og syntes det er synd, fordi alkoholiker og andre der har et misbrug af en eller anden form kan være mindst lige så skræmmende men deres misbrug må gerne være lovligt? Efter min mening er det meget forkert!

..

Anmeld

18. november 2011

JeNoVa

Jonatansmor skriver:

Jeg har stemt ja. Er af den holdning, kan du dyrke det selv burde det være lovligt.

Hvorfor? Fordi statskassen går glip af flere hundrede millioner hvert eneste år pga en gammeldags holdning. Fordi vi er med til at holde gangsta-grupperinger i live via deres hash-handel. Fordi vi går glip af alle de gode egenskaber hash også kan have (Kræft-patienter har gavn af det, anoreksi-patienter, deppressive osv osv osv) Fordi jeg synes politiet burde fokusere på livsvigtige opgaver, som f.eks små børn der bliver voldtaget af vamle mænd, menneskehandler, skattesvig osv.

Og ... når vi nu i vores samfund åbenbart har besluttet os for at alkohol på ingen måde er skadeligt, selv i enorme mængder bliver det ikke forbudt, synes jeg det er hyklerisk vi har forbud mod blandt andet hash.

Godt sagt!

Anmeld

18. november 2011

Regitze&Anders

Jonatansmor skriver:

Jeg har stemt ja. Er af den holdning, kan du dyrke det selv burde det være lovligt.

Hvorfor? Fordi statskassen går glip af flere hundrede millioner hvert eneste år pga en gammeldags holdning. Fordi vi er med til at holde gangsta-grupperinger i live via deres hash-handel. Fordi vi går glip af alle de gode egenskaber hash også kan have (Kræft-patienter har gavn af det, anoreksi-patienter, deppressive osv osv osv) Fordi jeg synes politiet burde fokusere på livsvigtige opgaver, som f.eks små børn der bliver voldtaget af vamle mænd, menneskehandler, skattesvig osv.

Og ... når vi nu i vores samfund åbenbart har besluttet os for at alkohol på ingen måde er skadeligt, selv i enorme mængder bliver det ikke forbudt, synes jeg det er hyklerisk vi har forbud mod blandt andet hash.

fuldstændig enig!

Anmeld

18. november 2011

Savannah

En lille sidebemærkning; På staden omsættes der +1 million kroner og dagen.
De to sidste dage før Roskilde festival omsættes der +1 million kroner i TIMEN.
Skatten af de penge ville falde i god jord, ikke?

Anmeld

18. november 2011

FrkT

Jonatansmor skriver:

Jeg er så meget enig! Har lige tilladt mig at markere noget i rødt af det du har skrevet, som jeg synes især er godt skrevet.

Og en tilføjelse.... hvorfor er hash ulovligt, men sukker (som er BEVIST at der er ligeså skadeligt som hash) er lovligt og kan købes i ethvert supermarked eller kiosk? Hvor er logikken henne der? Ja de sætter priserne på fedt og sukker op, men det er jo ikke det samme som et forbud.

Og vil tilføje at det blot var en lille tanke, for jeg er meget IMOD at vi skal leve i et forbudssamfund, men synes bare hash burde være lovligt ligesom alkohol, sukker, tobak og meget andet skadeligt.

Anmeld

18. november 2011

sne190810

Regitze&Anders skriver:

kan sagtens  se det fra den side også, men vil så også lige sige at der er mange andre der også holder sig fra hash og alt andet men stadig bare sidder og hænger og bruger kontanthjælp? Så syntes ikke at man kan sige at folk der bare ryger, sig skæve og ikke gider noget, er meget "dårligere" End andre der også bare sidder og glor..

Syntes tit folk der ryger hash bliver dømt meget voldsomt og syntes det er synd, fordi alkoholiker og andre der har et misbrug af en eller anden form kan være mindst lige så skræmmende men deres misbrug må gerne være lovligt? Efter min mening er det meget forkert!

..

Det har du helt ret i. Nu er snakken jo bare om hash, og ikke alkohol osv

Derfor jeg kun nævnte det.

Anmeld

18. november 2011

wamse

Regitze&Anders skriver:

..

Jeg synes bestemt ikke at folk med et hash-misbrug bliver dømt hårdere, end andre misbrugs-grupper. 

At alkohol er lovligt, synes jeg ikke gør det mindre farligt, at smøger er lovlige, gør dem jo heller ikke mindre skadelige.

Men hvis man nu legaliserede hash, hvad så med alle andre euforiserende stoffer?

Anmeld

18. november 2011

Regitze&Anders

wamse skriver:

Jeg synes bestemt ikke at folk med et hash-misbrug bliver dømt hårdere, end andre misbrugs-grupper. 

At alkohol er lovligt, synes jeg ikke gør det mindre farligt, at smøger er lovlige, gør dem jo heller ikke mindre skadelige.

Men hvis man nu legaliserede hash, hvad så med alle andre euforiserende stoffer?

Hash er, næst efter alkohol, det mest anvendte rusmiddel i verden og har en utrolig sløvende effekt i modsætning til andre stoffer, der oftest giver en meget vild adfærd. der er MEGET stor forskel fra stoffer til hash!  Og uanset om det er lovligt eller ulovligt, får folk fat i det! Men når det så er sagt så syntes jeg at hash burde være lovligt. Er enig i at stoffer skal være ulovligt da det kan sætte andre folk i fare, DET KAN HASH IKKE. Igen fordi det har en sløvende effekt.. Desuden syntes jeg at folk er for hysteriske med hvad hash angår, tit er der folk der kommer dinglerne i én stor gruppe som alle er stangbarkardi, eller en mand der sidder på gaden og tyller den ene øl efter den anden i sig og han har INGEN sløv effekt! Men det er lovligt? Så forstår jeg bre ikke at en som sidder og glor lidt blank ud i luften og nyder den ro han/hun har fået i kroppen skal straffes for..

Igen bare min mening og det ok du er uenig..

Anmeld

18. november 2011

wamse

Regitze&Anders skriver:

Hash er, næst efter alkohol, det mest anvendte rusmiddel i verden og har en utrolig sløvende effekt i modsætning til andre stoffer, der oftest giver en meget vild adfærd. der er MEGET stor forskel fra stoffer til hash!  Og uanset om det er lovligt eller ulovligt, får folk fat i det! Men når det så er sagt så syntes jeg at hash burde være lovligt. Er enig i at stoffer skal være ulovligt da det kan sætte andre folk i fare, DET KAN HASH IKKE. Igen fordi det har en sløvende effekt.. Desuden syntes jeg at folk er for hysteriske med hvad hash angår, tit er der folk der kommer dinglerne i én stor gruppe som alle er stangbarkardi, eller en mand der sidder på gaden og tyller den ene øl efter den anden i sig og han har INGEN sløv effekt! Men det er lovligt? Så forstår jeg bre ikke at en som sidder og glor lidt blank ud i luften og nyder den ro han/hun har fået i kroppen skal straffes for..

Igen bare min mening og det ok du er uenig..

Nu er jeg jo gammel stofmisbruger, så ved da lidt om hvad jeg taler om, for har prøvet fra heroin til hash, med en masse imellem dette. Er slet slet ikke enig i at det er noget så harmløst, for fakta er at mange bliver dybt afhængige og det påvirker både familie og venner, og ens egen liv. 

Jeg har hovedsaligt taget ecstasy i store doser, og der var intet skadeligt over hverken min eller mine venners opførsel, for vi var da i den grad kærlige  Men det får mig da aldrig til at tænke at de burde legaliseres. Uanset hvordan man vender det, så hører hash jo til under euforiserende stoffer, og af en grund. Jeg har set mange mange mennesker, hvor det er et misbrug for de bliver afhængige af det.

Jeg kan garantere dig for, at mange sætter sig bag rattet i en bil, efter at have røget hash, og så er den sløvende effekt ikke så harmløst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.