Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

Regitze&Anders

wamse skriver:

Nu er jeg jo gammel stofmisbruger, så ved da lidt om hvad jeg taler om, for har prøvet fra heroin til hash, med en masse imellem dette. Er slet slet ikke enig i at det er noget så harmløst, for fakta er at mange bliver dybt afhængige og det påvirker både familie og venner, og ens egen liv. 

Jeg har hovedsaligt taget ecstasy i store doser, og der var intet skadeligt over hverken min eller mine venners opførsel, for vi var da i den grad kærlige  Men det får mig da aldrig til at tænke at de burde legaliseres. Uanset hvordan man vender det, så hører hash jo til under euforiserende stoffer, og af en grund. Jeg har set mange mange mennesker, hvor det er et misbrug for de bliver afhængige af det.

Jeg kan garantere dig for, at mange sætter sig bag rattet i en bil, efter at have røget hash, og så er den sløvende effekt ikke så harmløst.

det kan godt være at DIN oplevelse er sådan men nu er du jo ikke den eneste der har været der ...

Efter jeg fik stoppet alle mine misbrug ved jeg også hvad jeg taler om, ikke mindst mine daværende venner som også havde misbrug og som jeg  kendte rigtig godt dengang vi havde allesammen den samme mening. Og nok er der folk der køre bil når de har røget, hvor det ikke er skide godt med en sløvende effekt.. Men vi kan da for guds skyld blive enige om at man ikke sætter sig påvirket ind i en bil uanset hvad??????

Men prøver lige at gentage hvad det var jeg sagde sidst, det er ok at du er uenig... Men heldigvis er vi alle forskellige Og jeg syntes at hash burde være lovligt om du så er enig eller ej.

..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

wamse

Regitze&Anders skriver:

det kan godt være at DIN oplevelse er sådan men nu er du jo ikke den eneste der har været der ...

Efter jeg fik stoppet alle mine misbrug ved jeg også hvad jeg taler om, ikke mindst mine daværende venner som også havde misbrug og som jeg  kendte rigtig godt dengang vi havde allesammen den samme mening. Og nok er der folk der køre bil når de har røget, hvor det ikke er skide godt med en sløvende effekt.. Men vi kan da for guds skyld blive enige om at man ikke sætter sig påvirket ind i en bil uanset hvad??????

Men prøver lige at gentage hvad det var jeg sagde sidst, det er ok at du er uenig... Men heldigvis er vi alle forskellige Og jeg syntes at hash burde være lovligt om du så er enig eller ej.

..

Altså jeg kan sagtens tåle du er uenig med mig, men da det er en debat, så øver jeg mig i den fine kunst at debattere, hvilket ikke betyder at vi skal være enige, eller at vi ikke har ret til hver vores mening.

Jeg anfægter såmænd bare at det "bare" er en lille uskyldig pind man ryger, og det da ikke kan gøre nogen skade........

Det skulle da ved gud undre mig, at med min erfaring med 15 år i og omkring misbrugsmiljøet og behandlingsmiljøet, at det er sådan helt ude i hampen, hvad jeg har set og oplevet. En af de store tegn på hashmisbrug er jo netop at denne sløvende effekt får en til at tro, at det er sådan man skal være, for det kommer til at føles normal.

Jeg har da vist aldrig argumenteret FOR at man skulle køre påvirket Har heller aldrig påstået at alkohol er uskyldigt.

Anmeld

18. november 2011

Regitze&Anders

wamse skriver:

Altså jeg kan sagtens tåle du er uenig med mig, men da det er en debat, så øver jeg mig i den fine kunst at debattere, hvilket ikke betyder at vi skal være enige, eller at vi ikke har ret til hver vores mening.

Jeg anfægter såmænd bare at det "bare" er en lille uskyldig pind man ryger, og det da ikke kan gøre nogen skade........

Det skulle da ved gud undre mig, at med min erfaring med 15 år i og omkring misbrugsmiljøet og behandlingsmiljøet, at det er sådan helt ude i hampen, hvad jeg har set og oplevet. En af de store tegn på hashmisbrug er jo netop at denne sløvende effekt får en til at tro, at det er sådan man skal være, for det kommer til at føles normal.

Jeg har da vist aldrig argumenteret FOR at man skulle køre påvirket Har heller aldrig påstået at alkohol er uskyldigt.

Det jeg siger er bare at du ikke er ene om at ha haft misbrug, det har jeg da haft også. Og vi har så meget, meget forskellig opfattelser af det.!

Jeg har heller ikke på noget tidspunkt givet udtryk for at, efter de 15 år du har været i et misbrug ikke har givet dig noget viden?? Men Jeg har da ligesom dig rygsækken fuld af erfaringer?..

Men syntes bare den her debat er ved at komme så langt ud at, jeg ikke gider mere. Spørgsmålet lød på om hvad vores menig om det var, om vi syntes det skulle gøres lovligt? Jeg valgte at svare ja og gav min grund til hvorfor. Og du svarede nej og gav din grund til hvorfor.  Så lad os lade den blive liggende der for vi to kommer alligevel aldrig til at blive enige på det punkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.