Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

TaAsJu

har stemt andet, mener det burde være iorden til medicin hvor det lindre smerterne!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Regitze&Anders

Jeg har svaret ja.  skal lige siges at jeg selv er modstander af alle slags rusmidler og former for hash men grundenlaget min holdning er sådan at hvorfor er hash ulovligt og alkohol lovligt? En person der er døddrukken kan være mindst lige så ubehagelig som en person der har røget?.. Er enig i at man ligesom i holland skulle lave en hashklub. Men hvor aldersgrænsen var 18 år og der var en dørman der skulle se id. ja man kan blive ahængelig af hash men det kan du også af smøger, alkohol og meget andet, så forstår ikke hvorfor man ikke må blive ahængelig af hash? det jo op til den enkelte person hvordan han eller hun vil leve sit liv..

Anmeld

18. november 2011

Maise

Jeg stemmer klart NEJ.

Årsagen er at man nu ser hvordan det i holland efter 30 år med legaliseret hash er gået. Der er ekstremt mange hashpsykoser, generalt mange med hashforbrug og dertil mange unge der ryger hash. Det har skabt mange andre problemer relateret til den frie hash.

At legalisere det er at sige ok for at hash som er et narkotikum skal være lovligt, under skærpet kontrol.

Mener indsatsen skal være et andet sted.

Anmeld

18. november 2011

Kloster

Absolut nej! Og jeg synes faktisk at cigaretter, pibe og cigar burde gøres ulovligt ligesom hash.

Anmeld

18. november 2011

JeNoVa

louise4060 skriver:

Ja..

Hvis det bliver legalt, så ville der forsvinde en del kriminalitet omkring hashhandel.. Det ville ikke være spændende på samme måde for unge, som når det er ulovligt.

Om det er lovligt eller ej.. Så ville folk som har et misbrug, for fat i det alligevel

Enig!

Anmeld

18. november 2011

lio

Isabeau skriver:

Moms og skatter De tjener jo allerede på afgiften ved cigaretter, hvorfor så ikke tjene på hash´en? :p

Måske når/hvus det blev dyrere, så var der ikke så mange folk som røg mere - sådan er det cigaretter. Mange stopper vel fordi det er for dyrt?

Det var derfor jeg stoppede med smøgerne og så pga. graviditet.

Forstår din pointe men hvis staten skal stå for det så skal produktionen jo også stå på statens ansvar og det vil blive en meget omfattende proces tror jeg.. det lyder mere problematisk for mig, men igen - jeg ser godt din tanke.

Anmeld

18. november 2011

sne190810

Regitze&Anders skriver:

Jeg har svaret ja.  skal lige siges at jeg selv er modstander af alle slags rusmidler og former for hash men grundenlaget min holdning er sådan at hvorfor er hash ulovligt og alkohol lovligt? En person der er døddrukken kan være mindst lige så ubehagelig som en person der har røget?.. Er enig i at man ligesom i holland skulle lave en hashklub. Men hvor aldersgrænsen var 18 år og der var en dørman der skulle se id. ja man kan blive ahængelig af hash men det kan du også af smøger, alkohol og meget andet, så forstår ikke hvorfor man ikke må blive ahængelig af hash ? det jo op til den enkelte person hvordan han eller hun vil leve sit liv..

Ja, det er rigtigt. Men det er bare staten som skal betale for det i sidste ende når bivirkningerne som psykose, depression, søvnløshed, panikangst osv. Oveni hatten er de muligvis også sygemeldte/på kontanthjælp fordi verden er så uoverskuelig, at arbejde er en by i Rusland.

Anmeld

18. november 2011

Miss Church

Vivian87 skriver:

Jeg mangler en mulighed der hedder delvist jeg synes det skal legaliseres som receptpligtig medicin - folk med sklerose og svær gigt kan han stor gavn af den afslappende virkning hash har! 

Anmeld

18. november 2011

Aprilmor11

JeNoVa skriver:

Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvordan holdningen ligger.

Kun mod henvisning fra lægen. Ellers så skulle det forbydes.

Anmeld

18. november 2011

Savannah

JA det synes det det burde! Hvis folk vil ryge hash, så gør de det. Så hvorfor ikke få det bedst mulige ud af det?
Jeg tænker, at staten skal sidde på salg og import. Eksempel; Der kan sælges hash/pot i fx København (Staden), Århus, Aalborg og Odense. Der skal føres kontrol over hvem der køber og hvor meget der købes. Aldersgrænse på +18 år. HØJE straffe for illegal handel, import mm. Hash og pot kan og bliver dyrket i Danmark, hvis det legaliseres kan det skabe (legale) arbejdspladser. Også skal stoffet sælges DYRT. Jeg kender selvfølgelig ikke regnestykket - Men jeg er ret sikker på det vil give bonus i statskassen.
Det er blot en tanke... ^^

Udover det synes jeg ikke det er særlig smart at ryge hash. Et forbrug bliver hurtigt til et misbrug. Et par gange om året er helt fint og kan være rigtig hyggeligt, men det har bestemt også en bagside; jeg har været i forhold med en fyr med et misbrug - og han var bestemt ikke nem at danse med, for at sige det pænt. Men han VIL ryge hver dag, det er hans valg, selvom det er dumt, men så lad os da tjene nogle penge på det?
Derudover kan pot/hash være rigtig god og naturlig smertelindring for folk med kroniske smerter. Jeg synes at mennesker med kroniske smerter og/eller sygdomme skulle have et valg om hvordan de vil smertelindres, uden at gøre noget ulovligt.

Mvh og god weekend til alle på baby.dk, Caroline

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.