Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

wamse

Isabeau skriver:

Jeg vi gerne svare ja, men svarer andet, for mit svar er ja, men med regler. 

Fx må man kun forhandle/ryge det på Christiania, eller transportere det hjem og ryge der. Kan man ikke lide lugten, så hold dig væk derfra! 

Staten ku' måske tjene en slat penge...? Jeg syns det var en dårlig ide da de lukkede Christiania, og spredte det over alt i landet. 

- he he tror at det var spredt i hele landet i forvejen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Happiness

Vivian87 skriver:

Jeg mangler en mulighed der hedder delvist jeg synes det skal legaliseres som receptpligtig medicin - folk med sklerose og svær gigt kan han stor gavn af den afslappende virkning hash har! 

Anmeld

18. november 2011

Silas&Mille

Jeg har svaret ja.

Men så skulle det være som i Holland, med hashklubber og sådan.

Anmeld

18. november 2011

louise8723

Ja..

Hvis det bliver legalt, så ville der forsvinde en del kriminalitet omkring hashhandel.. Det ville ikke være spændende på samme måde for unge, som når det er ulovligt.

Om det er lovligt eller ej.. Så ville folk som har et misbrug, for fat i det alligevel

Anmeld

18. november 2011

Frk-Lotusblomst

Har stemt nej..
Jeg har et stramt syn på rusmidler..

Hvis hash legaliseres er jeg overbevist om at det udvikler større misbrug en det gavner..
Jeg ved godt at det kan være et fantastisk lægemiddel mod smerter og andre sygdomme e.t.c men det er en svær grænse..

Så skulle man indføre en lægeseddel. Så det er legalt for dem der bruger det ifht. behandling. (Ligesom med sedlen om man er fritaget fra at køre med sele). E.v.t med et vandmærke så man ikke kan forfalske sedlerne.

Men så igen, hvordan skal man administrere dette. Hvor skal hashen komme fra hvis den er ulovlig og hvem ved om den der er i behandling ikke en gang imellem sølger lidt til en misbruger..

Kriminaliteten ville muligvis kunne mindskes. Dog om det er legalt eller ej ville det jo stadig for nogen være et dyrt forbrug at have. Så måske de alligevel skal gøres noget drastisk for at få fat i pengene til det legale..

Ar, min holdning må endegyldigt være nej påtrods af dilemmaerne.

Rigtig fin debat der kan komme gang i her og meget aktuel, både med hash, med fixerum, lægeordineret heroin e.t.c.

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

Qoco skriver:

du siger at staten kunne tjene på det? forstår jeg rigtigt at staten skulle stå for salget? istedet for pushere?

Moms og skatter De tjener jo allerede på afgiften ved cigaretter, hvorfor så ikke tjene på hash´en? :p

Måske når/hvus det blev dyrere, så var der ikke så mange folk som røg mere - sådan er det cigaretter. Mange stopper vel fordi det er for dyrt?

Det var derfor jeg stoppede med smøgerne og så pga. graviditet.

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

louise4060 skriver:

Ja..

Hvis det bliver legalt, så ville der forsvinde en del kriminalitet omkring hashhandel.. Det ville ikke være spændende på samme måde for unge, som når det er ulovligt.

Om det er lovligt eller ej.. Så ville folk som har et misbrug, for fat i det alligevel

Nemlig! Det er måske derfor mange ryger? Bla. fordi det er ulovligt og spændene?

Blir det lovligt, er det nok ikke så spændene mere :p

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

SilasMor skriver:

Jeg har svaret ja.

Men så skulle det være som i Holland, med hashklubber og sådan.

nemlig! Under ordnede forhold.

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

wamse skriver:

- he he tror at det var spredt i hele landet i forvejen 

Ikke så meget som det er nu.

Mener at politiet bruger alt for mange resurcer (stavemåde?) på at komme det til livs.

Så hellere gøre det lovligt og bruge penge på noget andet. Som jeg har svaret en herinde i debatten; blir det gjort lovligt, er det måske ikke så spændene mere, eller gør det dyrere vha. moms og skatter, lige som alm. cigaretter.

Anmeld

18. november 2011

Jonatansmor

Jeg har stemt ja. Er af den holdning, kan du dyrke det selv burde det være lovligt.

Hvorfor? Fordi statskassen går glip af flere hundrede millioner hvert eneste år pga en gammeldags holdning. Fordi vi er med til at holde gangsta-grupperinger i live via deres hash-handel. Fordi vi går glip af alle de gode egenskaber hash også kan have (Kræft-patienter har gavn af det, anoreksi-patienter, deppressive osv osv osv) Fordi jeg synes politiet burde fokusere på livsvigtige opgaver, som f.eks små børn der bliver voldtaget af vamle mænd, menneskehandler, skattesvig osv.

Og ... når vi nu i vores samfund åbenbart har besluttet os for at alkohol på ingen måde er skadeligt, selv i enorme mængder bliver det ikke forbudt, synes jeg det er hyklerisk vi har forbud mod blandt andet hash.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.