Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

lycly

Ved ikke om jeg synes det skal legaliseres, men jeg synes, at det at de ryddede pusher street på Christania er det dummeste de har gjort. Dengang vidste de hvor de havde det henne. Nu udvikler der sig magtkrige mellem rockere og indvandrere og politiet har ikke den fjerneste idé om hvor der bliver handlet med hash henne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

sarahb

Nej, synes det er så lavt! Og synes det er dybt ucharmerende og ulækkert at man skal være afhængig af noget der er så Nederen!

Anmeld

18. november 2011

JJH

Vivian87 skriver:

Jeg mangler en mulighed der hedder delvist jeg synes det skal legaliseres som receptpligtig medicin - folk med sklerose og svær gigt kan han stor gavn af den afslappende virkning hash har! 

Jeg svarede nej, men mener også at det er okay som medicin til sygdomme hvor det har en positiv effekt.

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

Jeg har stemt ja.... Af den simple grund at så ville rockerne ikke sidde på hele lortet...

Men er mere til legalisering af pot, da det ikke er gået igennem nogen procces, det er bare ren og skær "ready-to-get-high"

Ryger ikke selv noget af det, men derfor synes jeg ikke det burde være ulovligt....

Anmeld

18. november 2011

Muhmi

louise4060 skriver:

Ja..

Hvis det bliver legalt, så ville der forsvinde en del kriminalitet omkring hashhandel.. Det ville ikke være spændende på samme måde for unge, som når det er ulovligt.

Om det er lovligt eller ej.. Så ville folk som har et misbrug, for fat i det alligevel

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

Muhmi skriver:

Jeg har stemt ja.... Af den simple grund at så ville rockerne ikke sidde på hele lortet...

Men er mere til legalisering af pot, da det ikke er gået igennem nogen procces, det er bare ren og skær "ready-to-get-high"

Ryger ikke selv noget af det, men derfor synes jeg ikke det burde være ulovligt....

Anmeld

18. november 2011

Dansker I Holland

Jeg har svaret ja.

Men så skulle det være som i Holland, med hashklubber og sådan.

Helt enig  

Anmeld

18. november 2011

wamse

Isabeau skriver:

Ikke så meget som det er nu.

Mener at politiet bruger alt for mange resurcer (stavemåde?) på at komme det til livs.

Så hellere gøre det lovligt og bruge penge på noget andet. Som jeg har svaret en herinde i debatten; blir det gjort lovligt, er det måske ikke så spændene mere, eller gør det dyrere vha. moms og skatter, lige som alm. cigaretter.

Nu har jeg haft en del med mennesker at gøre, som har røget eller stadig ryger en del hash, og det har aldrig været et problem at få fat på hash.

Problemet er vel også, at frigør vi hash, hvad så med alle andre euforiserende stoffer?

Den frie adgang til alkohol og cigaretter burde vise, at selvom noget er lovligt, så forsvinder interessen ikke for det, tværtimod da i mine øjne.

Anmeld

18. november 2011

PsychedeliC

Ja men det skal være orden og system i det på en måde så man er klar over hvem der får og hvor meget.

Anmeld

18. november 2011

Isabella_mor

jeg har stemt ja.. 

Bla. pga hvis de legaliseres, så stopper bandekrigen måske for good.  

og så skulle der åbne coffie shops på samme måde som der er i holland, og hvor de nu har indført hashpas.. det skal vi også ha.. der kunne ske mange forbedringer på det punkt. og så ville der måske være mere fokus på de lidt vildere stoffer. der er mange punkter hvor der er pro at sige ja. men der er også andre steder hvor det er røv at det bliver gjort lovligt... men i det store hele ville det gøre noget godt for landet hvis det blev lovligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.