Burde hash legaliseres i Danmark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Burde hash legaliseres i Danmark?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.480 visninger
52 svar
0 synes godt om
18. november 2011

JeNoVa

Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvordan holdningen ligger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

wamse

nææ kan ikke se en grund til at det skulle legaliseres 

Anmeld

18. november 2011

Isabeau

Jeg vi gerne svare ja, men svarer andet, for mit svar er ja, men med regler. 

Fx må man kun forhandle/ryge det på Christiania, eller transportere det hjem og ryge der. Kan man ikke lide lugten, så hold dig væk derfra! 

Staten ku' måske tjene en slat penge...? Jeg syns det var en dårlig ide da de lukkede Christiania, og spredte det over alt i landet. 

Anmeld

18. november 2011

maria_wlt

NEJ... Man bliver total dum i hovedet af skidtet..

Ja det er måske sjovt at ryge en gang om året og ingen død af det, men dem der ryger dagligt er simpelthen ikke til at arbejde med... 

Anmeld

18. november 2011

Diana...

Nej det synes jeg ikke du skulle! 

Anmeld

18. november 2011

Vivian87

Jeg mangler en mulighed der hedder delvist jeg synes det skal legaliseres som receptpligtig medicin - folk med sklerose og svær gigt kan han stor gavn af den afslappende virkning hash har! 

Anmeld

18. november 2011

SussieThyssen

JeNoVa skriver:

Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvordan holdningen ligger.

Nej...og ja...men kun som medicinsk middel.

En af mine gamle venner, har en kronisk rygskade, og han fandt for mange år siden ud af, at han langt bedre tager smerterne ved at ryge lidt en 2-3 gange i løbet af dagen, de dage hvor han virkeligt har voldsomme smerter, end hvis han fylder sig med morfinbasseret smertestillende. Han er så også en af dem, hvor man overhovedet ikke kan mærke det. Det eneste han har måttet lægge på hylden er, at han ikke kan indtage alkohol, for den kombination giver ham knald i låget, men som han siger, så er det kun en ringe pris at betale for at slippe ud af smertehelvedet.

Det er ikke noget han nogen sinde har siddet og gjort inden døre, han har altid gået ud, og det har været med til at gøre hans liv mere udholdeligt.
Hans læge har udstyret ham med dokumentation på at han gerne må ryge det, og selvom det ikke er "lovligt" dækkende, så ved det lokale politi, at de altid vil finde en lille mængde hos ham, som de så ser gennem fingre med.

Så på den måde, mener jeg, at det skal legaliseres, men ellers ikke nej. Jeg har set alt for mange mennesker starte på hash og så blive mere og mere underlige i hovedet, for derefter at gå over til skrappere ting.
Folks underlige undskyldninger med at det tager ingen skade af, er der intet videnskabeligt hold i, hvor imod, der er læssevis af dokumentation på, at det er voldsomt vanedannende, samt dræber tonsvis af hjerneceller.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. november 2011

lio

Jeg ser alt for mange dumme tilfælde med hash, afhængighed som ikke er sjovt for pårørende da det er et stof man ikke kan fravælge når man er afhængig. De psykoser man kan få er heller ikke sjove og hjernen har jo slet ikke godt af det.

Anmeld

18. november 2011

Zelinasmor

Jeg har stemt NEJ.

-Og jeg synes heller ikke det skal bruges som medicin!

Anmeld

18. november 2011

lio

Isabeau skriver:

Jeg vi gerne svare ja, men svarer andet, for mit svar er ja, men med regler. 

Fx må man kun forhandle/ryge det på Christiania, eller transportere det hjem og ryge der. Kan man ikke lide lugten, så hold dig væk derfra! 

Staten ku' måske tjene en slat penge...? Jeg syns det var en dårlig ide da de lukkede Christiania, og spredte det over alt i landet. 

du siger at staten kunne tjene på det? forstår jeg rigtigt at staten skulle stå for salget? istedet for pushere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.