JeNoVa skriver:
Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvordan holdningen ligger.
Nej...og ja...men kun som medicinsk middel.
En af mine gamle venner, har en kronisk rygskade, og han fandt for mange år siden ud af, at han langt bedre tager smerterne ved at ryge lidt en 2-3 gange i løbet af dagen, de dage hvor han virkeligt har voldsomme smerter, end hvis han fylder sig med morfinbasseret smertestillende. Han er så også en af dem, hvor man overhovedet ikke kan mærke det. Det eneste han har måttet lægge på hylden er, at han ikke kan indtage alkohol, for den kombination giver ham knald i låget, men som han siger, så er det kun en ringe pris at betale for at slippe ud af smertehelvedet.
Det er ikke noget han nogen sinde har siddet og gjort inden døre, han har altid gået ud, og det har været med til at gøre hans liv mere udholdeligt.
Hans læge har udstyret ham med dokumentation på at han gerne må ryge det, og selvom det ikke er "lovligt" dækkende, så ved det lokale politi, at de altid vil finde en lille mængde hos ham, som de så ser gennem fingre med.
Så på den måde, mener jeg, at det skal legaliseres, men ellers ikke nej. Jeg har set alt for mange mennesker starte på hash og så blive mere og mere underlige i hovedet, for derefter at gå over til skrappere ting.
Folks underlige undskyldninger med at det tager ingen skade af, er der intet videnskabeligt hold i, hvor imod, der er læssevis af dokumentation på, at det er voldsomt vanedannende, samt dræber tonsvis af hjerneceller.

Kærligst
Sussie
Anmeld