Anonym skriver:
Min 11 mdr gamle søn har gået i vuggestue i 3 mdr og han er meget ked af det dernede. Jeg er også ked af det, og jeg har faktisk besluttet at flytte ham, for selvom det lyder tosset, så tror jeg ikke at lederen på stuen bryder sig om min søn!!! Når jeg henter ham så får jeg altid den lange remse om hvor svær han er, han vil intet, han tuder og vil hele tiden trøstes. Han er stædig, hidsig og sur! ALDRIG siger hun noget godt om ham! De andre pædagoer er heldigvis fantastiske, men det er ikke nok længere så derfor flytter ham... SKulle ha gjort det for længst, men håbede at min mavefornemmelse tog fejl!
Nå, men i dag da jeg hentede ham fortalte den omtalte pædagog så at min søn havde været besværlig (surprice!!), og at hun gerne ville bede mig om at holde op med at bære rundt på ham når det ikke var nødvendig! For det medførte at han hele tiden ville op til alle de voksne inde på stuen... Så når vi fremover kom i vuggestue så skulle han selv gå ind på stuen! Der udover måtte jeg heller ikke tage ham op derhjemme når han strækker armene ud efter mig, for det gør også at han fortsat kun vil sidde ved de voksne i vuggestuen! Og som pædagoen udtalte: vi kan ikke sidde med ham hele tiden, så kan han skælde ud så meget han vil, det er vi kolde over for!!!!
Altså,Jeg er nogenlunde åben ovefor pædagogik, men jeg føler mig meget usikker på at det kan være rigtig at min søn på 11 mdr ikke længere må komme op at sidde for hyggens skyld! I følge pædagogen skulle det kun være hvis det var nødvendigt. For et stædigt barn som ham ville aldrig af sig selv lære at at være selvstændigt hvis han hele tiden ku sidde hos de voksne!
Jeg tror han kun vil sidde hos de voksne fordi at han er utryg. Og hvad gør man ved utrygge børn? Trøster man dem ikke? I følge pædagogen på hans vuggestue så lader de ham gå rundt og vræle for der er jo bare en voldsomt temperment som opstår når han ikke får sin vilje. Jeg er helt målløs, for jeg kender mig søn, han er ikke den hidsige, sure og stædige dreng som hun giver udtryk for!
Men som sagt, han flytter vuggestue ASAP! Men inden vi skifter vil jeg gerne ha nogle eksperters vurdering. Skal jeg lade min søn selv gå ind på stuen (selvom jeg på forhånd ved han aldrig frivilligT ville træde ind af døren). Kan man lære en dreng på 11 mdr at han ikke "hele tiden" skal bæres rundt på (så slemt synes jeg altså heller ikke at det er i øvrigt). Eller er det helt hen i vejret at begynde at sige nej til barnet når han vil op? Jeg synes stadig det er meget naturligt at jeg bære rundt på ham...
Men er her nogle pædagoger, børnepsykologer eller bare mødre med erfaring?????????
(obs, dette er meget kort kogt ned. Hvis jeg gav jer hele historien ville i falde bagover)
Jeg er anonym endtil det jeg har konfronteret vuggestuen 
Du må for alt i verden ikke høre på den skøre mokke. Pardon my French.
Du er tydeligvis en god mor, og selvfølgelig har du ret. Din søn er ikke besværlig, vanskelig eller det der ligner. Han er en lille bitte dreng på 11 mdr, der er i gang med at træde ud i den store verden. Og i den proces skal han selvfølgelig gives den tryghed, han har brug for. Hvor meget det er, ved kun du og han.