For fa'eeeen svigermooor !! :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nessie skriver:

Det tænkte jeg også

Ville hverken smøre baby i numsen med Nivea eller Olivenolie/babyolie

Det med olie er et super godt trick til ømme numser, eller alm. pleje. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

filucaogclaudia skriver:

Ang. det med olie i numsen. så er det et gharodt trik din sp har givet dig. det har jeg også brugt. har arb. på inst. hvor vi også brugte det. når det var nødvendigt.
Til formålet tror jeg ikke det betyder så meget om men bruger det ene el. det andet.
din svigermor skal selvfølgelig gøre som du ønsker. hvorfor er det bare så svært med de svigermødre. er det fordi det er nemmere at fortælle sin egen mor. hvad man mener el. Hvad. tro mig jeg kender problemet.

Olie er et super trick  Min mor og alle hendes veninder brugte det på os børn da vi var små. Har selv tænkt mig at bruge det til min bebs når betten kommer 

Anmeld

1. november 2011

Bare mig..

Da Nicoline var mindre, døjede hun også ALTID med maven..
Vi brugte som dig også olie, så afføringen bedre kunne "glide" ud.. (undskylder detaljerne, men sådan er det nu engang)

Hvis ikke vi brugte olie, brugte vi vaseline. (vi tog det somme tider på en vat pind, og smurte hende faktisk med det en halv cm op i endetarmen, så det ikke gjorde så ondt at skulle presse ud, men så det selv kom ud, uden alt for mange kræfter og så det ikke spændte i hendes hud)

Anmeld

1. november 2011

Laulund87

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Man kan sagtens bruge olie!  

Godt! Følte mig da helt alene

Anmeld

1. november 2011

Stéphanie

Anonym skriver:

Jeg havde idag ladet min svigermor passe min lille knægt på tre måneder .. Min baby har problemer med maven og så videre .. Jeg smør hans numsehul med baby olie ellEr olivenolie .. Meeeeen så efter jeg kom idag her for lidt siden , skifter min knægt hmmmmm ser hans numsehul fyldt med nivea creme WTFFFF .. prøvet og sige til at jeg havde sagt olie og ikkkk nivea :/ .. Og så siger hun at nivea er meget bedre end olie og lader som om JEEEEG ingen ting Ved om børn .. HAR HUN REEEET ELLLLER JEG ?? har da aldrig høøøørt om det nivea?? Elller hvad siger i ?? ..

Når alt kommer til at er det dit barn = dig der bestemmer...

Og så liiiige et lille råd som du kan brude eller smide ud - det er op til dig

Vi har også døjet meget med forstoppelse med Xander, min SP gav mig det råd at tage spidsen af termometeret (med olie på) og kører rundt et par gange, lige ved indgangen. Og derefter hoppe lidt ham (tyndekraften) og til sidst cykle lidt med hans ben.. 

Det hjalp for os 

Hels og lykke med det hele

Anmeld

1. november 2011

SussieThyssen

Yep. Min mor - og alle andre kvinder i kibbutzen hvor jeg boede som barn, brugte lidt olie til ømme numser. Så det kan man sagtens!

Har da selv tænkt mig at bruge det  

Jeg brugte det meget til den ældste som blokkerede totalt i tarmene pga mælkeallergi..og også til de to yngste, hvis de fik en gang hård mave.

Anmeld

1. november 2011

DortheSimonsen

Anonym skriver:

Eeej okaay :s .. Slet ingen der bruger olie som jeg gør??? Hmm hvad bilder min SP mig ind på ? :/ ..

Jeg brugte olie til min søn, da han havde lidt hård mave. Det gjorde at afføringen bedre kunne presses ud, da han var i gang. Og beskyttede den belastede numse. Så du er ikke den eneste

Anmeld

1. november 2011

-Sigrid-

Jeg har ikke født endnu, men suuuger til mig af alle råd som jeg kan få, så; hvilken olie bruger I? Oliven, babymassage, badolie? 

Og btw så har I da godt nok nogle svigermødre med sjove holdninger og input Jeg sætter mere og mere pris på min familie (dermed også kærestens) nu mere jeg læser om jeres

Og TS; Jeg tror aldrig jeg ville bruge noget med parfume til et spædbarn 

Anmeld

2. november 2011

Nessie

Det med olie er et super godt trick til ømme numser, eller alm. pleje. 

Det skal jeg da lige huske

Ville have været rart at vide, da Daniel havde problemer med maven, men da var jeg jo heller ikke på baby.dk

Anmeld

2. november 2011

LilleLene

Eeej okaay :s .. Slet ingen der bruger olie som jeg gør??? Hmm hvad bilder min SP mig ind på ? :/ ..

det er nok ligesom med hundehvalp, hvis deres mor ikke vil slikke dem, skal man også smørre/massere deres numser med olie  så de kan komme af med afføring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.