jeg tror faktisk man selv skal have prøvet at være helt nede og ramme bunden, før man kan sætte sig ind i, hvad det vil sige, at være 'fattig' i danmark. Og det er der efter min mening en hel del, der godt kunne trænge til at få afprøvet!!
Dem der skriver at man prioriterer forkert, hvis man ikke kan få tingene til at løbe rundt, irreterer mig ad ... - og så videre. Selvfølgelig er der folk, der malker systemet, det vil der jo altid være, men der er også folk, der bare ikke med den bedste vilje ikke kan få tingene til at løbe rundt. Ja, måske er det som følge af gammel gæld, som i mit tilfælde, - jeg har en tvangsauktion med i tasken som følge af at min ex gik konkurs med sit firma, - og der er mange som mig, der af den ene eller den anden årsag sidder dårligt i det økonomisk. Man har måske gjort nogle dumme ting som ung, og dem må man så leve med.
Det er da rart med alle solstrålehistorierne om dem, der sagtens kan få tingene til at hænge sammen. Men dem der ikke kan, det er dem der skal have en ekstra håndsrækning, og når vi nu er ved det, burde det gøres nemmere at komme ud af sin gæld efter en vis årrække, så man kan komme videre med sit liv. Ikke mindst for børnenes skyld. For det er jo ikke sjovt at vokse op i en 'fattig familie'...
Anmeld