Ingen skal have julehjælp i DK, vi er ikke fattige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.206 visninger
78 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

klmf

Så lige at Joachim B. Olsen (LA)havde reageret på SF's Ôzlem Cekics (stave)udtalelser om julehjælp til fattige danskere, med at sige noget i stil med 'at han brækker sig over det, vi burde skamme os, der er ingen fattige i Danmark og har man ikke penge til at holde jul er det selvforskyldt'. Småkage! Så fik han da lige slynget den ud!

Jeg vil give ham ret så langt, at i forhold til et barn i Afrika, der ikke har penge til hverken mad, bolig, læge, medicin, uddannelse osv., så er vi selvfølgelig ikke fattige. Og at jeg da også tænker, at hvis man har råd til at ryge x antal smøger om dagen, have hund eller andet 'unødvendigt', så må det være et spørgsmål om prioritering... Det er nok bare måden han kommer omkring det på - eller at jeg i virkeligheden bare ikke bryder mig ret meget om ham, han virker til at bo i sin egen verden....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

jydeinden

lotchen skriver:

Så lige at Joachim B. Olsen (LA)havde reageret på SF's Ôzlem Cekics (stave)udtalelser om julehjælp til fattige danskere, med at sige noget i stil med 'at han brækker sig over det, vi burde skamme os, der er ingen fattige i Danmark og har man ikke penge til at holde jul er det selvforskyldt'. Småkage! Så fik han da lige slynget den ud!

Jeg vil give ham ret så langt, at i forhold til et barn i Afrika, der ikke har penge til hverken mad, bolig, læge, medicin, uddannelse osv., så er vi selvfølgelig ikke fattige. Og at jeg da også tænker, at hvis man har råd til at ryge x antal smøger om dagen, have hund eller andet 'unødvendigt', så må det være et spørgsmål om prioritering... Det er nok bare måden han kommer omkring det på - eller at jeg i virkeligheden bare ikke bryder mig ret meget om ham, han virker til at bo i sin egen verden....

lige dén mand vil jeg ikke tage så seriøst hvis jeg var dig. Han er en dygtig kuglestøder men en elendig politiker i mine øjne. Selv samme mand mente at det skulle være lovligt for en mand at have flere koner, hvis denne havde lyst til dette, og at skatten skulle sættes ned til et fuldkommen latterligt lavt punkt for ALLE.

bare det at han er medlem hos liberal alliance gør at jeg ikke kan tage manden seriøst.

Men der burde ikke være nogen der skulle have hjælp til julen, dét kunne han have ret i, MEN det er der nu en gang, og hvis de som skal have hjælpen er på KH eller en indtægts kilde der er lavere end den så forstår jeg da godt at de skal have hjælp, for så er der bare ikke råd til at fejre jul. Og så må den kære Joakim ellers sige, mene og tænke hvad han vil, for dét er realiteterne for nogen.

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

nu har han jo heller aldrig manglet noget..

havde han det havde han også kommet med en helt anden udtalelse end den han kom med der... 

Klaphat.

Anmeld

29. oktober 2011

Ka+Ma=Be

lotchen skriver:

Er helt enig med dig. 

Det viser hvilken snæver verden han lever i! Bare fordi han selv har det godt, kan der jo godt være andre som sidder i en svær situation.

Som du siger, skal vi prise os lykkelige for, at vi trods alt har et velfærdssamfund og mad på bordet. Men men men, jeg synes også det er rigtig fint, at vi har nogle som har tid, penge og uderskud til at hjælpe dem, som har mindre.

Anmeld

29. oktober 2011

Ka+Ma=Be

isabellamor skriver:

havde han det havde han også kommet med en helt anden udtalelse end den han kom med der... 

Klaphat.

Præcis!  Manden kan ikke se længere end sin egen næse!

Anmeld

29. oktober 2011

Hansen97

isabellamor skriver:

Klaphat.

Hvor ved du fra han aldrig har manglet noget??

Jeg Syntes også det skulle afskaffes for dem man ser i fjernsynet går i så meget mærketøj som jeg vi bestemt ikke har råd til..

Han pointerer at et par på kontanthjælp har 12000 kr som rådighedsbeløb og så kan de ikke finde penge at holde jul for. Ja der forstår jeg så heller ikke....

Dem der egentlig har brug for det er dem som siger: nej tak vi må prioritere anderledes og så få råd til lidt. De skulle havde hjælpen...

Anmeld

29. oktober 2011

Meliora

Hansen97 skriver:

Hvor ved du fra han aldrig har manglet noget??

Jeg Syntes også det skulle afskaffes for dem man ser i fjernsynet går i så meget mærketøj som jeg vi bestemt ikke har råd til..

Han pointerer at et par på kontanthjælp har 12000 kr som rådighedsbeløb og så kan de ikke finde penge at holde jul for. Ja der forstår jeg så heller ikke....

Dem der egentlig har brug for det er dem som siger: nej tak vi må prioritere anderledes og så få råd til lidt. De skulle havde hjælpen...

Man har 12.000 UDBETALT, til sammen, ikke i rådighedsbeløb. Jeg arbejder hver dag i reklamebranchen, og JEG har ikke engang 12.000 når alt er betalt, hvem har egentlig det?

12.000 til allle udgifter, til 4 mennesker er da ikke nok. Det er svært nok at betale husleje, bil, tøj, mad, forsikring på alm. dagpengesats.

Anmeld

29. oktober 2011

Hansen97

FruRafn skriver:

Man har 12.000 UDBETALT, til sammen, ikke i rådighedsbeløb. Jeg arbejder hver dag i reklamebranchen, og JEG har ikke engang 12.000 når alt er betalt, hvem har egentlig det?

12.000 til allle udgifter, til 4 mennesker er da ikke nok. Det er svært nok at betale husleje, bil, tøj, mad, forsikring på alm. dagpengesats.

Og så er der alle de andre tilskud oveni. Men stadig man må kunne prioritere anderledes... Eller tænke over det resten af året.
Men min mening. Jeg har altid Syntes det var noget pjat fordi for det meste er det ikke de rigtige der får hjælpen.

Anmeld

29. oktober 2011

Hansen97

FruRafn skriver:

Nu har jeg lige regnet løsligt og jeg får det til ca 20000 kr udbetalt til sammen.. Det burde man kunne klare Sig for... I min verden..
Vi klarer os for ca 5000 kr om måneden til mad, gaver og jul...

Anmeld

29. oktober 2011

Meliora

Og så er der alle de andre tilskud oveni. Men stadig man må kunne prioritere anderledes... Eller tænke over det resten af året.
Men min mening. Jeg har altid Syntes det var noget pjat fordi for det meste er det ikke de rigtige der får hjælpen.

Selvfølgelig skal dem der har råd til at ryge 60 smøger om dagen, køre i taxa, og SÅ sige de er fattige, IKKE have ekstra hjælp. Men resten synes jeg da burde.

I min familie har vi én på dagpenge og to på SU, så vi har nedjusteret gaverne, og alle tager noget med juleaften, så det ikke er værten der står med det hele. Men det er jo ikke alle der kan få hjælp af familien, slet ikke dem der er alene med små børn, og som er blevet fyret.

Uanset hvad så synes jeg at Joachim B. Olsen skulle tage og lukke røven, for det er let at brække sig over fattige mennesker, når man selv hæver en kæmpe mf-løn betalt af MINE skattepenge.

Kæft han er bare en klovn, og jeg håber virkelig denne udtalelse har nogle konsekvenser for ham, for sådan må man da ikke nedgøre flere hundredetusinde arbejdsløse i danmark, og sige det er selvforskyldt, når man er politiker. FØJ!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.