Höör skriver:

Folk på KH er bedre stillet end f.eks end studerende der bliver mor.. DET er absurd set i min objekt!
Ej altså nu er jeg enlig mor på SU (Jeg tager godt nok osse det fulde lån, da vi så får lidt fri i økonomien) og jeg føler mig sgutte dårlig stillet.
Med vores rådighedbeløb kan vi altså leve pænt, når husleje, el, diverse forsikringer, afbetaling på tidl. lån, tv/internet, vægtafgift på bilen osv. er betalt.
Mit problem opstår faktisk først når jeg skal ud og ha´læreplads om at halvt års tid. Den kommer lige op og ramme så alle tilskudene ryger/bliver skåret kraftigt.
Der synes jeg faktisk er det er lidt absurd at det ikke kan "betale sig" at tjene mere.
.. Når det så er sagt, så er der self fattige i DK. Jeg kan sagtens se hvordan en familie med 2 børn kan blive sindsygt dårlig stillet, hvis den ene lige pludselig mister jobbet. Og JA det er sgu godt at de så har muligheden for at søge et af de dersens julepakker, så de kan få lov at nyde lidt.
Jeg kunne bare ikke selv få mig til at søge, selvom jeg nok er berretiget. -Jeg har set alt for mange af de der "fattige" enlige mødre der sidder og kvidrer om at imorgen skal de ned og ha´en tattovering (eller lign) til 2000kr, mens de sidder og udfylder sådan en julehjælpsblanket.
Det kan jeg godt få lidt dårlig smag i munden over.
Det blev lidt rodet, så jeg håber i forstår. Og nej, jeg ser overhovedet ikke ned på at man søger, HVIS man har brug for det.
Anmeld