Ingen skal have julehjælp i DK, vi er ikke fattige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Carina:-)

lotchen skriver:

Så lige at Joachim B. Olsen (LA)havde reageret på SF's Ôzlem Cekics (stave)udtalelser om julehjælp til fattige danskere, med at sige noget i stil med 'at han brækker sig over det, vi burde skamme os, der er ingen fattige i Danmark og har man ikke penge til at holde jul er det selvforskyldt'. Småkage! Så fik han da lige slynget den ud!

Jeg vil give ham ret så langt, at i forhold til et barn i Afrika, der ikke har penge til hverken mad, bolig, læge, medicin, uddannelse osv., så er vi selvfølgelig ikke fattige. Og at jeg da også tænker, at hvis man har råd til at ryge x antal smøger om dagen, have hund eller andet 'unødvendigt', så må det være et spørgsmål om prioritering... Det er nok bare måden han kommer omkring det på - eller at jeg i virkeligheden bare ikke bryder mig ret meget om ham, han virker til at bo i sin egen verden....

Han har da ret.

Der er da ingen i DK der kan kalde sig fattig.

Vi får mad hver dag,kan komme til lægen når vi er syge.

Vores børn er garanteret udd ,tandlæge og vi skal ikke være bange for at de dør af simple sygdomme.

Så nej kan man ikke sætte til side til jul ud af f.eks 12.000 i rådighedsbeløb er det selvforskyldt at ens børn ikke får gaver.

Vi har i mange år haft 5000 til 5 personer og 1 hund-Vores børn fik ferie,gaver og fritidint.

Det handler om priotering.

Man kan få penge om man arbejder eller ej,så måske man bare skulle til at få øjnene op for at man selv har et ansvar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Höör skriver:

synes faktisk det er klamt for at være ærlig..

Du er på KH du kan holde masser af barsel..

Du er studerende og har et fritids job hvor du betaler 45 latterlige procent i skat værsgo du kan få 8 mdr barsel ... slam...

Så jeg forstår sku godt at der er så mange som har det ganske fint tilfreds med at være på KH istedet for f.eks at læse...

man må da håbe den nye regering gør noget alvorligt så det danske samfund ikke bliver ved med at køre sig selv i sænk.. 

Anmeld

29. oktober 2011

Og så kan jeg godt huske den udsendelse i fjernsynet om en familie på overførselsindkomst som sad og pev over hvor lidt de havde.

Senere kom det så frem at fryseren var fydlt med mad,og bilen var parkeret ved naboen

Jeg har selv æret på kh for mange år siden,og jeg fik så godt en rådighedsbeløb at jeg kunne spare op til udbetaling på vores hus.

Godt nok "kun" 25.000 men alligevel.

Og da vi fik vores barn fik jeg en god slat penge til indkøb af udstyr+ mit beløb blev sat til forsørgertakst.

Men diverse tilskud osv kan man altså ikke tillade sig at hyle over kh.

At man så måske har prioteret at lave dyre og mange lån som skal betales  så ens slutbeløb er lille-må jo stå for egen regning

Anmeld

29. oktober 2011

gonefishing

lotchen skriver:

Så lige at Joachim B. Olsen (LA)havde reageret på SF's Ôzlem Cekics (stave)udtalelser om julehjælp til fattige danskere, med at sige noget i stil med 'at han brækker sig over det, vi burde skamme os, der er ingen fattige i Danmark og har man ikke penge til at holde jul er det selvforskyldt'. Småkage! Så fik han da lige slynget den ud!

Jeg vil give ham ret så langt, at i forhold til et barn i Afrika, der ikke har penge til hverken mad, bolig, læge, medicin, uddannelse osv., så er vi selvfølgelig ikke fattige. Og at jeg da også tænker, at hvis man har råd til at ryge x antal smøger om dagen, have hund eller andet 'unødvendigt', så må det være et spørgsmål om prioritering... Det er nok bare måden han kommer omkring det på - eller at jeg i virkeligheden bare ikke bryder mig ret meget om ham, han virker til at bo i sin egen verden....

Verden er jo ikke sort eller hvid, selvfølgelig er der fattige i DK og så er der dem der kalder sig fattige, men som egentligt har et prioritets problem.

Og nej hvis man ser på verden og de små børn i afrika med store maver, så er vi da ikke fattige. Men man kan jo ikke samligne og det burde han også vide når han sidder i politik. Det er simpelhen for dumt, vi bidrager med vores skat og vi samler ind, det giver da ingen mening hvis vi skal sidde og fodre vores børn med majspulver fordi vi skal tænke på dem i afrika. Det ville da ikke hjælpe noget.

På samme måde skal rigtige fattige familier i danmark ikke sidde og have dårlig samvittighed, de skal have deres julehjælp (børnefamilier, ældre og psykisk syge der ikke bor i fællesskab el. har familier). og de skal hjælpes tilbage til samfundet.

Men der vil altid være nogen der "snyder" systemet og klynker over de ikke har penge, mens de sidder med 3 børn, 2 hunde, 4 katte, ryger smøger og bruger 400kr hver weekend på slik og sodavand og fast food. DE burde skamme sig!

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

Höör skriver:

Folk på KH er bedre stillet end f.eks end studerende der bliver mor.. DET er absurd set i min objekt!

Ej altså nu er jeg enlig mor på SU (Jeg tager godt nok osse det fulde lån, da vi så får lidt fri i økonomien) og jeg føler mig sgutte dårlig stillet.

Med vores rådighedbeløb kan vi altså leve pænt, når husleje, el, diverse forsikringer, afbetaling på tidl. lån, tv/internet, vægtafgift på bilen osv. er betalt.

Mit problem opstår faktisk først når jeg skal ud og ha´læreplads om at halvt års tid. Den kommer lige op og ramme så alle tilskudene ryger/bliver skåret kraftigt.

Der synes jeg faktisk er det er lidt absurd at det ikke kan "betale sig" at tjene mere.

.. Når det så er sagt, så er der self fattige i DK. Jeg kan sagtens se hvordan en familie med 2 børn kan blive sindsygt dårlig stillet, hvis den ene lige pludselig mister jobbet. Og JA det er sgu godt at de så har muligheden for at søge et af de dersens julepakker, så de kan få lov at nyde lidt.

Jeg kunne bare ikke selv få mig til at søge, selvom jeg nok er berretiget. -Jeg har set alt for mange af de der "fattige" enlige mødre der sidder og kvidrer om at imorgen skal de ned og ha´en tattovering (eller lign) til 2000kr, mens de sidder og udfylder sådan en julehjælpsblanket.
Det kan jeg godt få lidt dårlig smag i munden over.

Det blev lidt rodet, så jeg håber i forstår. Og nej, jeg ser overhovedet ikke ned på at man søger, HVIS man har brug for det.

Anmeld

29. oktober 2011

Phoenix

Jeg synes han virker som en meget kold, usympatisk og usolidarisk mand. Kan slet ikke tage ham seriøs som politiker. 

Tænk at være gift med en mand, der er sådan og endda går ind for flerkoneri 

Anmeld

29. oktober 2011

FrkT

celkt skriver:

jeg undrer mig lidt over jeres talforståelse.

jeg er ikke uening i det regnestykke, der hedder at 2 mennesker på den højeste kontanthjælpssats får ca 18.000 udbetalt om mnd. Men der hvor jeg så undrer mig er over hvordan i forestiller jer, deres faste udgifter ser ud.

Vi er en familie på fire og en ½ sådan ca. Vi bor i et normalt hus, som vi sidder afsdragsfrit i, og så kan de vist ikke gøres ret meget billigere. Vi kunne måske spare 1000 kr om måneden på at leje.

Vi har som de fleste andre lidt gæld vi betaler af på. Sammenlagt med forsikringer, licens, internet, telefoner, transport, instutioner, og så videre har vi faste udgifter for 15.000 kr om måneden!! Hvis vi kun fik 18.000 udbetalt ville tingene godt nok ikke være særligt spændene. For vi skal jo stadigvæk have tøj på kroppen, betale tandlægen og alt sådan noget ekstra. Og selv om man måske nok kan få lidt tilskud til instution og husleje, er det altså ikke ret meget, når man er 2.

Jeg ved ikke, om jeres privatforbrug ikke er noget i samme størrelsesorden?? Og så er der nogen der kommer frem til at det er en fest at være på kontanthjælp.... hmmm

Jeg kunne ikke være mere enig med dig!

Min indkomst (er på voksenelevløn) alene dækker ikke engang vores faste udgifter, og manden får 6900 udbetalt i kontanthjælp. Ud af de 6900 kan vi i hvert fald godt tage 3000 fra til faste udgifter oveni min løn, så har vi 3900, hvoraf vi skal bruge ca. 1500 til benzin, så det hedder 2400 til mad, tøj, tandlæge, medicin, gaver og alt sådan noget, og vi er konstant bagud med regniner, fordi det bare er for lidt.... der er ingen tvivl om at det er de faste udgifter der "dræber" os, især vores naturgas er helvedes dyr!

Og når man snakker med folk er det MEGET forskelligt hvordan deres faste udgifter ser ud, så at sige at alle burde kunne leve på to gange kontanthjælp er da grotesk, når det er så forskelligt hvordan folks faste udgifter ser ud - vi kunne langt fra klare os med det, når vi ikke engang kan klare os med det vi får nu.. Og vi har internet men hverken parabol eller andet tilsvarende...

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Noneother skriver:

Ej altså nu er jeg enlig mor på SU (Jeg tager godt nok osse det fulde lån, da vi så får lidt fri i økonomien) og jeg føler mig sgutte dårlig stillet.

Med vores rådighedbeløb kan vi altså leve pænt, når husleje, el, diverse forsikringer, afbetaling på tidl. lån, tv/internet, vægtafgift på bilen osv. er betalt.

Mit problem opstår faktisk først når jeg skal ud og ha´læreplads om at halvt års tid. Den kommer lige op og ramme så alle tilskudene ryger/bliver skåret kraftigt.

Der synes jeg faktisk er det er lidt absurd at det ikke kan "betale sig" at tjene mere.

.. Når det så er sagt, så er der self fattige i DK. Jeg kan sagtens se hvordan en familie med 2 børn kan blive sindsygt dårlig stillet, hvis den ene lige pludselig mister jobbet. Og JA det er sgu godt at de så har muligheden for at søge et af de dersens julepakker, så de kan få lov at nyde lidt.

Jeg kunne bare ikke selv få mig til at søge, selvom jeg nok er berretiget. -Jeg har set alt for mange af de der "fattige" enlige mødre der sidder og kvidrer om at imorgen skal de ned og ha´en tattovering (eller lign) til 2000kr, mens de sidder og udfylder sådan en julehjælpsblanket.
Det kan jeg godt få lidt dårlig smag i munden over.

Det blev lidt rodet, så jeg håber i forstår. Og nej, jeg ser overhovedet ikke ned på at man søger, HVIS man har brug for det.

Det kan jeg sagtens følge dig i. 

Jeg er jo singlemor - og har været det igennem elevtid, dagpengeperiode og er nu igang med en ny (videregående) uddannelse.

Jeg var dårligt stillet som elev - jeg var endda voksen elev.. Det var i den periode jeg var nødsaget til at søge legater og julehjælp for at få hverdagen til at hænge sammen.

Da jeg så kom på dagpenge - ja så var jeg sgu stort set lige så dårligt stillet. altså jeg havde lidt mindre penge end da jeg var elev, men til alt held havde jeg ingen større udgifter der. Derudover så steg min boligsikring og jeg fik hel friplads, så alt i alt, så næsten samme niveau.

Da jeg så startede på SU, så har jeg pludselig "mange penge" - i hvert fald når man regner SU lånet med. Min boligsikring steg endnu mere, og idet at jeg har mulighed for SU lånet - ja så har jeg faktisk flere penge imellem hænderne nu.

Så for mit vedkommende kan det betale sig at studere.. Men det er også kun pga SU lånet og så at jeg er singlemor. Hvis jeg boede sammen med en kæreste, og ikke havde barn, så ville det se sort ud..

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

KaLee skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i. 

Jeg er jo singlemor - og har været det igennem elevtid, dagpengeperiode og er nu igang med en ny (videregående) uddannelse.

Jeg var dårligt stillet som elev - jeg var endda voksen elev.. Det var i den periode jeg var nødsaget til at søge legater og julehjælp for at få hverdagen til at hænge sammen.

Da jeg så kom på dagpenge - ja så var jeg sgu stort set lige så dårligt stillet. altså jeg havde lidt mindre penge end da jeg var elev, men til alt held havde jeg ingen større udgifter der. Derudover så steg min boligsikring og jeg fik hel friplads, så alt i alt, så næsten samme niveau.

Da jeg så startede på SU, så har jeg pludselig "mange penge" - i hvert fald når man regner SU lånet med. Min boligsikring steg endnu mere, og idet at jeg har mulighed for SU lånet - ja så har jeg faktisk flere penge imellem hænderne nu.

Så for mit vedkommende kan det betale sig at studere.. Men det er også kun pga SU lånet og så at jeg er singlemor. Hvis jeg boede sammen med en kæreste, og ikke havde barn, så ville det se sort ud..

Lige præcis. Min økonomi ville slet ikke kunne holde til at flytte sammen med en imens jeg studere.

Det er egentlig lidt underligt at det hænger sådan sammen, men jeg har det fint med det, da det ind imellem godt kan være sin sag at være alene med et barn. Jeg har ikke brug for osse at skulle vende hver en øre samtidig med at jeg læser, hvilket tager rigtig meget af min fritid. - Det er så osse et turbo forløb jeg tager  OG jeg går meget op i mine karaktere, da jeg gerne vil ha´en fed læreplads.

men jeg er spændt på at se hvad jeg får som elev, for jeg kommer jo ud som 24 årig, men håber at kunne forhandle mig frem til noget der ligner voksenelevløn. -Den stiger jo ikke fordi jeg bli´r 25 undervejs, og jeg kan ikke klare 2 år på alm. elevbetaling.

Anmeld

29. oktober 2011

eElak

Noneother skriver:

Lige præcis. Min økonomi ville slet ikke kunne holde til at flytte sammen med en imens jeg studere.

Det er egentlig lidt underligt at det hænger sådan sammen, men jeg har det fint med det, da det ind imellem godt kan være sin sag at være alene med et barn. Jeg har ikke brug for osse at skulle vende hver en øre samtidig med at jeg læser, hvilket tager rigtig meget af min fritid. - Det er så osse et turbo forløb jeg tager  OG jeg går meget op i mine karaktere, da jeg gerne vil ha´en fed læreplads.

men jeg er spændt på at se hvad jeg får som elev, for jeg kommer jo ud som 24 årig, men håber at kunne forhandle mig frem til noget der ligner voksenelevløn. -Den stiger jo ikke fordi jeg bli´r 25 undervejs, og jeg kan ikke klare 2 år på alm. elevbetaling.

HVad er det du vil være elev indenfor?

Og er det sådan et HG forløb du tager? :-)

Jeg mener altså at din løn stiger så snart du bliver 25 - det er det jeg har forstået på dem jeg kender fra min (tidl) uddannelse.. At deres løn steg undervejs...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.