Okay...nu har jeg læst det meste af tråden!! og må da ærligt sige at jeg er tilpas godt træt af at føle at man bliver skåret over en karm, fordi man har svært ved at klare sig for det man får i overførselsindkomst!! og så syntes jeg der bliver kludret noget rundt i rådighedsbeløb og udbetalt beløb!! 
Vores situation er groft optegnet dp og kh.... altså lidt endnu, for til sommer næste år vil det jo hedde kh og kh fordi man kun kan være på dp i 2 år.... fred være med det...
Vi sidder hårdt i det, men dog ikke hårdere end at vi lige kan klare de faste udgifter og til dels mad på bordet... og jeg skriver til dels fordi vi der også har svært ved at få det til at løbe rundt!! Men vi prioritere at have tag over hovedet!! er det en forkert prioritering??!!
Jeg har nok svært ved at være objektiv, men jeg har enormt svært ved at se hvordan man selv er skyld i at man forulykker med en bil fordi en traktor bakker ud (bag træer om aftenen uden rotorblink) ??!! og man derved ender først på sygedp og sidenhen kh fordi det er umuligt at få sytemet til at anerkende et piskesmæld... !!?? Eller be'r man selv om at blive fyret??
Hvis der er folk derude der tror det er de ganske enkelt for snæversynede!!!
Og ja her startede jeg med at skrive en lang smøre, men kort sagt vil jeg gerne se ham der kom med den udtalelse leve for ca. 3000,- om mdr til 2 voksne og 3 børn.... og ud af det skal der betales mad, div. husholdning (toiletpapir, opvaskemiddel osv.), gaver til fødselsdage, tandlægebesøg, tøj, børnenes fritidsaktiviteter og hvad man nu ellers har af behov!!
For det er sådan vores situation er pt.....
Vi ryger og drikker ikke... vores ældste går til spejder, men det kommer ikke ud af vores lomme (dejligt med dejlige bedsteforældre)... og ja husdyr har vi heller ikke!!
Vi ved det har en begrænsning da nogle af de faste udgifter er lån til bil og et forbrugslån som det hedder (herunder ligger indskud til to lejeboliger og restlån til en tidligere bil) Hvor det ene slutter om et år (ca.1600,-), hvilket dog ikke vil være mærkbart da det sker samtidig med nedgang i indkomst... og det andet er der ca. 2½år til at er færdigt (ca.2500,-)... Så vi ved at når den frist er nået kan vi begynde at leve uden så mange økonomiske bekymringer...
Men jeg hører også til den del af befolkningen som kan blive umådeligt harm
over dem man ser i luksusfælden og hvis det er dem han har stillet sit fattigdoms barrometer ud fra, ja så kan jeg ski' godt forstå hans udtalelse...
Jeg syntes at julehjælpen er en god ting... at der er så mange der så snyder med den er en anden sag!! Og ved også at der er mange der tager i mod flere "pakker" selvom der står på de forskellige blanketter at man skal oplyse om det hvis man får andetsteds fra/ søger andetsteds... da ideen er at nå så mange som muligt og ikke flere gange... (okay kludret skrevet med håber i forstår meningen
)
Vi var selv nødsaget til at søge sidste år og fik den også... og er blevet opfordret til at søge igen i år, men ved ikke om vi gør det, da vi ikke bryder os om tanken om at være nødsaget til det... For for os føles det lidt som at stå med tiggerhatten i hånden...
Qnuz