Ingen skal have julehjælp i DK, vi er ikke fattige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

SjeBets

Jeg kender en pige som søgte julehjælp fordi de ikke havde ret mange penge. MEN de havde også  bil, de røg begge to, OG hun havde sin hest på rideskole til 24-2500 pr mdr. så synes jeg på et eller andet plan ikke at det er helt fair, fordi hun kunne undlade smøgerne eller hesten på rideskole, Ja det er til ungerne . men måske fordi hun fik en så er der en anden familie der kunne have haft gavn af den 

jeg har aldrig søgt selv, selv om jeg har siddet med røven i skorpen i lang tid pga min eks og den gæld han fik oparbejdet i mit navn(ja jeg var naiv det bøder jeg for nu) 

Men en privat orgination ville donere nogle julehjælp til nogle familier og de spurgte på kommunen, om de kendte nogle familier som de mente var egnet. Altså ikke en man kunne søge, sådan en fik jeg, jeg var grædefærdig , og fuldstændig i chok, over nogle havde tænkt på mig og ungerne. Det var en dame i kontanthjælps afdelingen, der mente at jeg knoklede røven ud af bukserne for at få tingene til at fungere og hun ville gerne forsøde vores jul lidt. Det var fantastisk, men jeg ville aldrig selv havde søgt den, fordi jeg havde bil, godt nok betalt af mine forældre da eksen skred. Fordi ellers ville jeg ikke have haft råd til den. 

Er vi fattige i dag er vi på et eller andet plan selv ude om det. MEN som flere nævner så eer det jo til børnene 

og hvis jeg ikke skulle betale alt den gæld af som jeg skal, så ville det ikke have været et problem at leve af en kontanthjælp, jeg har skåret ind til benet, har intet unødvendig. Vi havde heller ingen fjernsyn og internet en periode. Fordi det var simpelhen for dyrt, med det jeg skulle af med i gælds betaling. Godt man kan se film på computeren alligevel.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

klmf

SjeBets skriver:

Jeg kender en pige som søgte julehjælp fordi de ikke havde ret mange penge. MEN de havde også  bil, de røg begge to, OG hun havde sin hest på rideskole til 24-2500 pr mdr. så synes jeg på et eller andet plan ikke at det er helt fair, fordi hun kunne undlade smøgerne eller hesten på rideskole, Ja det er til ungerne . men måske fordi hun fik en så er der en anden familie der kunne have haft gavn af den 

jeg har aldrig søgt selv, selv om jeg har siddet med røven i skorpen i lang tid pga min eks og den gæld han fik oparbejdet i mit navn(ja jeg var naiv det bøder jeg for nu) 

Men en privat orgination ville donere nogle julehjælp til nogle familier og de spurgte på kommunen, om de kendte nogle familier som de mente var egnet. Altså ikke en man kunne søge, sådan en fik jeg, jeg var grædefærdig , og fuldstændig i chok, over nogle havde tænkt på mig og ungerne. Det var en dame i kontanthjælps afdelingen, der mente at jeg knoklede røven ud af bukserne for at få tingene til at fungere og hun ville gerne forsøde vores jul lidt. Det var fantastisk, men jeg ville aldrig selv havde søgt den, fordi jeg havde bil, godt nok betalt af mine forældre da eksen skred. Fordi ellers ville jeg ikke have haft råd til den. 

Er vi fattige i dag er vi på et eller andet plan selv ude om det. MEN som flere nævner så eer det jo til børnene 

og hvis jeg ikke skulle betale alt den gæld af som jeg skal, så ville det ikke have været et problem at leve af en kontanthjælp, jeg har skåret ind til benet, har intet unødvendig. Vi havde heller ingen fjernsyn og internet en periode. Fordi det var simpelhen for dyrt, med det jeg skulle af med i gælds betaling. Godt man kan se film på computeren alligevel.  

Det er så lige præcis sådan et eksempel, der trækker i den negative retning - for så må man altså droppe noget af alt det der! Synes det er utroligt de kan få sig selv til det. Så kan det godt være det er for børnenes skyld, men så kan man jo spekulere på hvorfor en hest vejer tungere end penge til ungerne HVER måned.... Tsk tsk...

Vi er lige gået væsentligt ned i indkomst, så der er blevet skåret kraftigt i antallet af julegaver, vi har simpelthen skåret kredsen ind til vores eget barn og så bedsterne (forventer jo så selvfølgelig heller ikke noget fra de andre), så vi har råd til at give ordentlige gaver. Ellers var det jo 20-noget gaver vi skulle købe Ikke SU-venligt...

Der er bare stadig familier rundt omkring, der ikke har meget - spørgsmålet er så også, om ikke alt det her juleri simpelthen er skruet for meget op?? Altså, jeg har fri d.23. og 24. og så hygger vi med and på grill og lidt gaver, men så er det da også det...

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

KaLee skriver:

Lad mig sige det sådan - det var en stor kommune jeg var elev i, hvor jeg hørte den opfattelse. Og det er desværre også det jeg har hørt andre steder fra - og derfor det tog mig 10 (!) samtaler at få et elevjob. For selvom de slår måske 10 jobs op, så er der måske 1-2 som er 25. 

Karakterer betyder ikke så meget igen - det er din erfaring og sin personlighed som vinder ind.. Men gode karakterer er ikke en dårlig ting - bare du ikke sætter din lid for meget til dem :-) 
havde selv et højt gennemsnit, og sluttede også min uddannelse med et snit på 11. Men det har stadig været møgsvært at finde job... Faktsik så valgte jeg så videreuddannelsen i stedet :-)

Jeg vil ikke tage pippet fra dig overhovdet og du skal bare klø på - du virker virkelig som en med ben i næsen :-) Og med alle de alternative planer du har - så skal det nok lykkedes dig at have noget at lave :-D

Nu kunne jeg huske hvor jeg har set dit profil billede før... Dit barn er da i stand i et modelbureau ikk? :-D (ved godt det er off-topic)  

Hehe jo. Min lille mand er i stand i 2 modelbureauer

Ej men jeg forventer bestemt heller ikke at få det første job jeg søger, men jeg skal nok få et. Det skal bare lykkedes, så min søn kan få en god og stabil opvækst.

Anmeld

29. oktober 2011

dpb

Okay...nu har jeg læst det meste af tråden!! og må da ærligt sige at jeg er tilpas godt træt af at føle at man bliver skåret over en karm, fordi man har svært ved at klare sig for det man får i overførselsindkomst!! og så syntes jeg der bliver kludret noget rundt i rådighedsbeløb og udbetalt beløb!!

Vores situation er groft optegnet dp og kh.... altså lidt endnu, for til sommer næste år vil det jo hedde kh og kh fordi man kun kan være på dp i 2 år.... fred være med det...
Vi sidder hårdt i det, men dog ikke hårdere end at vi lige kan klare de faste udgifter og til dels mad på bordet... og jeg skriver til dels fordi vi der også har svært ved at få det til at løbe rundt!! Men vi prioritere at have tag over hovedet!! er det en forkert prioritering??!!

Jeg har nok svært ved at være objektiv, men jeg har enormt svært ved at se hvordan man selv er skyld i at man forulykker med en bil fordi en traktor bakker ud (bag træer om aftenen uden rotorblink) ??!! og man derved ender først på sygedp og sidenhen kh fordi det er umuligt at få sytemet til at anerkende et piskesmæld... !!?? Eller be'r man selv om at blive fyret??
Hvis der er folk derude der tror det er de ganske enkelt for snæversynede!!!

Og ja her startede jeg med at skrive en lang smøre, men kort sagt vil jeg gerne se ham der kom med den udtalelse leve for ca. 3000,- om mdr til 2 voksne og 3 børn.... og ud af det skal der betales mad, div. husholdning (toiletpapir, opvaskemiddel osv.), gaver til fødselsdage, tandlægebesøg, tøj, børnenes fritidsaktiviteter og hvad man nu ellers har af behov!!
For det er sådan vores situation er pt.....
Vi ryger og drikker ikke... vores ældste går til spejder, men det kommer ikke ud af vores lomme (dejligt med dejlige bedsteforældre)... og ja husdyr har vi heller ikke!!

Vi ved det har en begrænsning da nogle af de faste udgifter er lån til bil og et forbrugslån som det hedder (herunder ligger indskud til to lejeboliger og restlån til en tidligere bil) Hvor det ene slutter om et år (ca.1600,-), hvilket dog ikke vil være mærkbart da det sker samtidig med nedgang i indkomst... og det andet er der ca. 2½år til at er færdigt (ca.2500,-)... Så vi ved at når den frist er nået kan vi begynde at leve uden så mange økonomiske bekymringer...

Men jeg hører også til den del af befolkningen som kan blive umådeligt harmover dem man ser i luksusfælden og hvis det er dem han har stillet sit fattigdoms barrometer ud fra, ja så kan jeg ski' godt forstå hans udtalelse... 

Jeg syntes at julehjælpen er en god ting... at der er så mange der så snyder med den er en anden sag!! Og ved også at der er mange der tager i mod flere "pakker" selvom der står på de forskellige blanketter at man skal oplyse om det hvis man får andetsteds fra/ søger andetsteds... da ideen er at nå så mange som muligt og ikke flere gange... (okay kludret skrevet med håber i forstår meningen)
Vi var selv nødsaget til at søge sidste år og fik den også... og er blevet opfordret til at søge igen i år, men ved ikke om vi gør det, da vi ikke bryder os om tanken om at være nødsaget til det... For for os føles det lidt som at stå med tiggerhatten i hånden...

Qnuz

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

SjeBets skriver:

ej hvor var det sødt af hende...

Anmeld

30. oktober 2011

SjeBets

isabellamor skriver:

ej hvor var det sødt af hende...

ja det var nemlig, jeg tudet også over det, jeg tuder normalt ikke, men det ramte bare at en stort set næsten fremmede tænkte på mig og mine børn. 

Anmeld

30. oktober 2011

Sofia

Hansen97 skriver:

Groft regnet ud... Men vores personlige fradrag er omkring 5000 kr for alle... Men Lad os bare sige 18000 kr udbetalt til sammen.. Så er der økonomisk friplads, boligsikring....

Jeg mener man burde kunne klare Sig uden hjælp... Thats it...

Og din udregning er ganske korrekt!

Anmeld

30. oktober 2011

SjeBets

lotchen skriver:

Det er så lige præcis sådan et eksempel, der trækker i den negative retning - for så må man altså droppe noget af alt det der! Synes det er utroligt de kan få sig selv til det. Så kan det godt være det er for børnenes skyld, men så kan man jo spekulere på hvorfor en hest vejer tungere end penge til ungerne HVER måned.... Tsk tsk...

Vi er lige gået væsentligt ned i indkomst, så der er blevet skåret kraftigt i antallet af julegaver, vi har simpelthen skåret kredsen ind til vores eget barn og så bedsterne (forventer jo så selvfølgelig heller ikke noget fra de andre), så vi har råd til at give ordentlige gaver. Ellers var det jo 20-noget gaver vi skulle købe Ikke SU-venligt...

Der er bare stadig familier rundt omkring, der ikke har meget - spørgsmålet er så også, om ikke alt det her juleri simpelthen er skruet for meget op?? Altså, jeg har fri d.23. og 24. og så hygger vi med and på grill og lidt gaver, men så er det da også det...

julen er desværre blevet skruet totalt for meget op, min kæreste og hans familie er på giga gaver, han kaster så mange penge efter gaver til hans familie det er vildt, og han er lidt træt af det, ikke fordi han er nærig overhovedet, men han synes bare julen er blevet så materalistisk.  min familie er mere på den børnene er vigtigs så kan vi andre godt undvære. 

nemlig god mad og hygge, spil og snak til langt ud på natten, elsker julen, når jeg altså har mine unger jul uden afkommene er nederen 

Anmeld

30. oktober 2011

Sofia

Herhjemme er vi to på SU - jeg kan ikke se at nogen har en lavere indtægt end os. (Udover en enlig mor/far på SU). Og vi mangler bestemt ikke noget. Et par på kontanthjælp har MERE end os. Jeg mener ikke der er fattige i DK, vi prioriterer vores penge og kan sagtens få råd til at holde jul, give gaver osv. Man bestemmer jo selv om man vil spare op til julen, eller bruge pengene løbende på smøger, tøj, slik, hvad ved jeg. Men hvis man ikke prioriterer og sparer op, er det jo ens egen skyld!

Anmeld

30. oktober 2011

Sofia

Carina:-) skriver:

Han har da ret.

Der er da ingen i DK der kan kalde sig fattig.

Vi får mad hver dag,kan komme til lægen når vi er syge.

Vores børn er garanteret udd ,tandlæge og vi skal ikke være bange for at de dør af simple sygdomme.

Så nej kan man ikke sætte til side til jul ud af f.eks 12.000 i rådighedsbeløb er det selvforskyldt at ens børn ikke får gaver.

Vi har i mange år haft 5000 til 5 personer og 1 hund-Vores børn fik ferie,gaver og fritidint.

Det handler om priotering.

Man kan få penge om man arbejder eller ej,så måske man bare skulle til at få øjnene op for at man selv har et ansvar.

Netop - man har selv et ansvar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.