Ingen skal have julehjælp i DK, vi er ikke fattige.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

trunte89

Höör skriver:

Om du er 1 eller 2 forældre er altså ikke det der afgøre for hvor meget tilskud til institutionsplads du får eller ej.

Det er husstandens samlede indkomst der er det afgørende for hvad din egen betaling ender på. 

Jojo, siger også blot, at man ikke får fuld friplads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

trunte89

Hansen97 skriver:

Okay... Men uden burde det også kunne lade sig gøre... Og den nye regering vil jo fjerne loftet...

Nej, det er endnu en ting de vidst nok ikke kommer til at overholde alligevel.
Men siger heller ikke, at det er umiligt at leve på kontanthjælp. Siger bare, at man ikke får alæe mulige tilskud som mange får det til at lyde som om.

Anmeld

29. oktober 2011

Carl-Emil's mor

trunte89 skriver:

Jojo, siger også blot, at man ikke får fuld friplads.

Jo det kan du altså godt som 2 forældre hvis din indtægt er lav nok  

Anmeld

29. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Hansen97 skriver:

Ja det er ikke fair...

synes faktisk det er klamt for at være ærlig..

Du er på KH du kan holde masser af barsel..

Du er studerende og har et fritids job hvor du betaler 45 latterlige procent i skat værsgo du kan få 8 mdr barsel ... slam...

Så jeg forstår sku godt at der er så mange som har det ganske fint tilfreds med at være på KH istedet for f.eks at læse...

man må da håbe den nye regering gør noget alvorligt så det danske samfund ikke bliver ved med at køre sig selv i sænk.. 

Anmeld

29. oktober 2011

trunte89

Höör skriver:

Jo det kan du altså godt som 2 forældre hvis din indtægt er lav nok  

Selvfølgelig, men ikke på komtankhjælp som dette her handlede om

Anmeld

29. oktober 2011

Dorthe1986

Nu er julehjælpen vel lavet for børnenes skyld og de kan jo ikke gøre for hvis forældrene ikke har råd. Så i stedet for at have ondt i bagdelen over at der er nogle der får hjælp, burde vi så ikke glæde os over alle de børn der bliver glæde og kan få en hyggelig jul?

Anmeld

29. oktober 2011

Carl-Emil's mor

trunte89 skriver:

Selvfølgelig, men ikke på komtankhjælp som dette her handlede om

Nej men du kommer sku tæt på at ligge på grænsen til at få det det handler måske om egen betaling på 1500 kr eller der omkring f.eks i nordsjælland..

og kan man ikke det med ca 18.000 udbetalt så har man da nogle seriøse overforbrug nogle steder 

Anmeld

29. oktober 2011

trunte89

Höör skriver:

Nej men du kommer sku tæt på at ligge på grænsen til at få det det handler måske om egen betaling på 1500 kr eller der omkring f.eks i nordsjælland..

og kan man ikke det med ca 18.000 udbetalt så har man da nogle seriøse overforbrug nogle steder 

Ved ikke om jeg vil kalde det tæt på
Men ja. Self handler det hele om priotering.

Anmeld

29. oktober 2011

Isabella_mor

Hansen97 skriver:

Hvor ved du fra han aldrig har manglet noget??

Jeg Syntes også det skulle afskaffes for dem man ser i fjernsynet går i så meget mærketøj som jeg vi bestemt ikke har råd til..

Han pointerer at et par på kontanthjælp har 12000 kr som rådighedsbeløb og så kan de ikke finde penge at holde jul for. Ja der forstår jeg så heller ikke....

Dem der egentlig har brug for det er dem som siger: nej tak vi må prioritere anderledes og så få råd til lidt. De skulle havde hjælpen...

ja det kan man.. 

der er dog mange som faktisk er under den rate der.. kender da nogle stykker der har kæmpet i årevis med at få nogle penge at leve for.. eksempelvis hvis de har været syge eller er syge, at så har kommunen stadig sendt dem i arbejdsprøvning og hvad ved jeg.. og de har jo ikke kunnet klare den. og så har de trukket i deres penge osv... der er mange der kæmper for sig selv. og derved har de ikke råd til at spare penge sammen hver måned til julen.. fordi at deres økonomi er stram nok i forvejen..

det er jo bevist i div medier at de har været på beøsg hos familier rundt omkring i dk og undersøge hvad de har at leve for hver måned når regningerne er betalt. mange af de familier har knap og nap råd til mad.

og sådan som jobmarkedet ser ud så er det altså skide svært at få et job, fordi der er så mange der søger det samme job..

jeg kender bla, en familie hvor moren ikke engang kan få et job fuldtids. selvom hun er udlært.. og så er hun afhængig af at få supeleret sin løn med dagpenge så de kan få det til at løbe rundt..  jeg siger ikke de er fattige. men bare at det job hun søgte var der næsten 250 ansøger til.. og hun fik det da også. men det er kun til nytår og så er den ikke længere... og sådan noget som det kan man jo nærmest ikke engang planlægge sin økonomi udfra, fordi der ikke er nogen fast indtægt. ydermere skal hun kraftedme udfylde det ene stykke papir efter det andet for at få supplerende dagpenge.

ja alle børnefamilier får børnepenge og den højeste sats er rimelig høj, når man tænker på at det faktisk er penge man får forærende.. MEN de familier der har det strammest står med garanti og har ubetalte regninger eller noget helt andet, og nogle af de penge går bla til at få de regninger ud af verden.

og ja de får støtte til bolig hvis de søger det, de får en evt friplads til sine børn i institutionerne, MEN nogle gange er der bare nogle der får afslag..

havde jeg helt alene skulle stå for vores indtægt hvis min kæreste f.eks. blev fyret var vi nødt til at jeg skulle arbejde 3 gange så meget som jeg gør.. når jeg kommer tilbage fra barsel... og skulle jeg arbejde 3 gange så meget ville jeg komme op på 75 timer i ugen.. bare for at have råd til at betale husleje, fællesudgifter, institution, forsikringer osv osv... og til overs ville der være nul og niks...!!! 

så det der med at lære folk at prioritere. det kan man sagtens sige, men i praksis så kan man ikke lære alle at prioritere hvis den ene f.eks mister sit job, som mange jo oplever..   fors så står man jo akut og evt bliver nødt til at bruge sin opsparing på at betale regninger i stedet... og så er der bare ikke det store budget til gaver og julemad og alt det lort man "skal" have til jul.. 

Anmeld

29. oktober 2011

havana

Hansen97 skriver:

Groft regnet ud... Men vores personlige fradrag er omkring 5000 kr for alle... Men Lad os bare sige 18000 kr udbetalt til sammen.. Så er der økonomisk friplads, boligsikring....

Jeg mener man burde kunne klare Sig uden hjælp... Thats it...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.