Hvad er I bange for/Hvad er jere største frygt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

marius' mor

LunaLykke skriver:

Inspireret af Fristet i aften hvor 2 af dem skal se dereas frygt i øjnene, så blev jeg nysgerrig og ville høre hvad JERES største frygt er?

Jeg har flere fobier og skrække på meget højt plan:

Araknofobi (frygt for edderkopper). Jeg kan slet slet ikke tåle synet af en edderkop. 

Klaustrofobi. Jeg har en sygelig angst for små rum og steder med meget lidt plads. Dette gælder også fx i menneskemængder hvor man står klemt og jeg ikke kan bevæge mig. Så panikker jeg og bliver VIRKELIG bange. Og jeg kan også blive utilpas ved at se film med folk der befinder sig i små rum.

Derudover er jeg sygeligt højdeskræk og har en kæmpe frygt for at falde ned af en trappe.

Det var mine værste fobier og skrække. Hvad er jeres ?

Jeg er sindsygt bange for hajer!! Jeg kan gå i panik i svømmehallen, hvis jeg kommer til at tænke på dem...

Derudover er jeg bange for at der sker mit barn noget.. Men det er nok en generel angst for de fleste mødre...

Men hvis jeg har marridt, handler det altid om at min søn dør eller at jeg bliver ædt af en haj i svømmenhallen.. ofte drømmer jeg at hajerne har et bassin der støder op til svømmebassinet også er der nogen, som lukker hajerne ud i svømmebassinet imens jeg er i...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
LunaLykke skriver:

Inspireret af Fristet i aften hvor 2 af dem skal se dereas frygt i øjnene, så blev jeg nysgerrig og ville høre hvad JERES største frygt er?

Jeg har flere fobier og skrække på meget højt plan:

Araknofobi (frygt for edderkopper). Jeg kan slet slet ikke tåle synet af en edderkop. 

Klaustrofobi. Jeg har en sygelig angst for små rum og steder med meget lidt plads. Dette gælder også fx i menneskemængder hvor man står klemt og jeg ikke kan bevæge mig. Så panikker jeg og bliver VIRKELIG bange. Og jeg kan også blive utilpas ved at se film med folk der befinder sig i små rum.

Derudover er jeg sygeligt højdeskræk og har en kæmpe frygt for at falde ned af en trappe.

Det var mine værste fobier og skrække. Hvad er jeres ?

Jeg tror vist det eneste jeg er bange for er slanger Og så alligevel - hvis de er lukket inde gør det mig ikke noget.

Flere af fobierne giver mig et sug i maven (højder, edderkopper m fl) men ikke så jeg vil sige at det er en fobi.

Tilgengæld har jeg katastrofetanker, men det er jo en HELT anden boldgade

Anmeld

28. oktober 2011

Clisolka

Tandlæger!! Jeg har en skræk for dem, selvom de ikke bider 

Anmeld

28. oktober 2011

lycly

Jeanne skriver:

Jeg tror vist det eneste jeg er bange for er slanger Og så alligevel - hvis de er lukket inde gør det mig ikke noget.

Flere af fobierne giver mig et sug i maven (højder, edderkopper m fl) men ikke så jeg vil sige at det er en fobi.

Tilgengæld har jeg katastrofetanker, men det er jo en HELT anden boldgade

Nu er jeg bare nysgerrig -hvad er katastrofetanker ?

Anmeld

28. oktober 2011

frkrbj

Jeg har en kæmpe angst for at miste mine børn! Ikke at det hæmmer mig i hverdagen og jeg kan også sagtens styre det, men når vi færdes i trafikken, ved havnen og i store meneskemængder! PUHA, jeg har ALLE billeder i hovedet af, hvad der KUNNE ske!

Det er lidt træls, for jeg slapper ikke af og bliver vred hvis ikke min datter hører efter og holder i hånden.. Ved det er normalt med at de skal holde i hånd, men tror min datter kan mærke at jeg er nervøs, og ja, så vil hun jo ikke høre efter

Anmeld

28. oktober 2011

Lise

Jeg er bange for edderkopper!!!! Jeg KAN bare ikke have dem - store som små. Men det er blevet bedre efter jeg for 4,5 år siden flyttede i hus. Vi har så mange...

Jeg er højdeskræk. Faldt udover en klippe kant på Bornholm da jeg var 4½ år gammel, hvilket kunne have slået mig ihjel, så jeg er bange for at falde ud over kanter. Var engang på prædikestolen (Stavanger i Norge) hvor dér er 600 meter ned fra - folk de sad fanmer med benene ud over kanten, børn løb rundt og legede - og jeg var ved at skide i bukser af skræk. Måtte lægge mig på maven, fordi jeg var bange for at falde ud over kanten  Tossede nordmænd og tossede dansker!

Jeg har lidt vandskræk. Bryder mig ikke om havet - går aldrig længere ud end til navlen  Jeg går faktisk helst ikke ud i det..

Panisk for at skulle møde en haj, dog ikke i middelhavet eller sårn. Men snorklede i det røde hav engang. Vi var ude på vandet i en båd, langt væk fra land. Der var et koralrev vi skulle se. Vi hoppede i vandet, og jeg svømmede bagerst. Da vi svømmede henover koralrevet var jeg ikke bange, men pludselig stoppede det og vandet blev sort og koldt, og jeg kunne bare mærke en haj i ryggen af mig (der var ingen, det vidste jeg godt der ikke var, men fuck hvor blev jeg bange). gik helt i panik, og smadrede en masse koraller med mine svømmefødder på vej tilbage til båden

Jeg er lidt mørkeræd. Hvis min mand ikke er hjemme om natten, lader jeg noget lys stå tændt

Og jeg kunne ikke drømme om at se en gyserfilm. Aldrig i livet!!!

Og noget jeg virkelig kan panikke over - at blive låst inde på et toilet  eller at en elevator går i stå mellem etager  sidstnævnte har jeg heldigvis aldrig prøvet. Totalt fjollet, for man kan jo ikke dø af at skulle tilbringe lidt ekstra tid på et toilet eller i en elevator  

Anmeld

28. oktober 2011

B&J

som mange andre er jeg bange for edderkopper min krop er slet ikke sig selv når jeg ser sådan en...

og så er jeg bange for at dø

Anmeld

28. oktober 2011

Findusinde

Jeg er bange for gnavere... altså hamstre, marsvin, mus, rotter osv... Kaniner kan til nøds gå.... Bare jeg ikke skal sidde med dem....

Og så har jeg en snert af klaustofobi... Jeg kan ikke klare at stå blandt mange mennesker, f.eks. til en koncert, i bussen eller toget.. Jeg blir klamt svedende og hyperventilere...

Og så har jeg en konstant angst for at blive fyret....

Anmeld

28. oktober 2011

1977

Profilbillede for 1977
LunaLykke skriver:

Nu er jeg bare nysgerrig -hvad er katastrofetanker ?

Mine katastrofrtanker er at jeg er bange for at der skal ske mig noget mens jeg er sammen med sønnen. At jeg falder død om alene hjemme, hvor han skal være sammen med mig en hel dag - at jeg bliver ramt af en bil mens han ser det osv. Noget som vil ødelægge ham resten af livet.

Jeg havde lige en overgang hvor jeg var angst for at være alene hjemme sammen med ham, men jeg gik heldigvis til psyk i samme periode, så der blevet taget hånd om det med det samme

Anmeld

28. oktober 2011

Frk-Lotusblomst

grinny skriver:

Sådan er det også her. Kan også godt sove om natten hvis jeg falder i søvn før min kæreste

PUUHA. eg falder aldrig i søvn før manden, så nogengange er det en kamp. Hver en lyd bliver analyseret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.