Er du elev eller arbejder i Føtex, Bilka eller Kvickly? Help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Muffin_girl

stm2812 skriver:

Jeg har også arbejdet i kvickly som ungarbejder i bagerafdelingen... Og jeg var også utrolig glad for det. Så jeg ville sagtens kunne anbefale dem i hvert fald. Men ja, det afhænger selvfølgelig utrolig meget af ens chef/kollegaer om hvordan man får det på jobbet (:

Ja det har du såmænd helt ret i  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg har altid kun hørt godt om at være ansat hos Føtex, har også haft en kort ansættelse der og været glad for det selvom det var hårdt og stresset...

Netto ville jeg holde mig fra... har hørt at der ikke ikke er noget der hedder overarbejde, nej det er interessetimer i at beholde sit arbejde... ved ikke om det stadig passer men det er ihvert fald hvad der blev sagt fra en medarbejder en gang...

Anmeld

29. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
LunaLykke skriver:

Jeg er elev i Føtex og vil IKKE anbefale dig at blive elev dér! Jeg har været elev i 2 år nu og har 2 år tilbage. Det første 1½ år  var super fedt. Men så kom der en organisationsændring og det har bare fucked ALT op. Virkelig. Det er slet ikke sjovt at være der mere. Afstanden mellem leder og elev er bare blevet KÆMPE stor, hvor den før i tiden var meget afslappet. Der bliver taget virkelig dårlig hånd om eleverne i øjeblikket og flere og flere medarbejdere og endda også ledere skifter til kvickly, super best osv. 

Det er bare mine erfaringer. Og har været elev i 2 år, men arbejdet der i 4 år. Så jeg ved hvordan det PLEJEDE at være og at det overhoved ikke er det samme mere.

Sjovt du siger det - min mand er salgsleder i Kvickly, og der ligger en Føtex ved siden af. I Kvickly har der lige været en anden salgslederstilling åben, og den blev søgt af 3 ledere fra denne Føtex, fra 3 forskellige afdelinger. Alle 3 blev indkaldt til samtale og angav de sturkturændringer som årsag til at de søgte væk... men 3 fra samme Føtex, det er da lidt vildt!

Nå, men altså min mand er som sagt salgsleder i Kvickly, og har altid været rigtig glad for sit arbejde (om jeg fatter det med de sure kunder og dårlige arbejdstider men det er da heldigvis hans valg) - indtil inden for det sidste år. Det er som om at baglandet i Coop ikke rigtig har fattet, at der er krise, og at detailhandelen ikke er på niveau med 2007. De køber ind af vare til fordeling i butikkerne, så butikkerne drukner og bagefter slagter de deres lønbudgeter, så de er ude i besparelser der i den grad forringer servicen. Når de så ser servicegraden falder, så får de hug for det, og ja, det kører bare i ring. Det virker slet ikke som om baglandet har den fjerneste ide om, hvad der egentlig foregår i butikkerne og i handelslivet for tiden.

Ydermere er min mand så i et distrikt, med en distriktschef, der i den grad er en manipulerende klaphat. Han kan ringe den ene måned og sige, at det ser fint ud, og den næste skal de spare 180.000 på løn på resten af året! Slam!!! Eller bede dem rykke rundt på varerne på en bestemt måde, og så får de balle næste gang, fordi det så alligevel ikke var sådan det skulle stå.

Jeg har selv været i Kvickly og var rigtig glad for det (som stiduejobber), men tiderne er godt nok ændret siden da.

Til Dinna: mht. de der interessetimer, så er der meget strenge regler ift. overarbejde og elever - det er afspadsering eller udbetaling ved kase 1. Der er IKKE noget, der hedder interessetimer, med mindre man er joblønnet som min mand, og det er typisk kun ledere der er det. Og de kan ikke sige en elevkontrakt op, hvis han ikke vil arbejde gratis over. Så din ven må mande sig op og sige fra med retten på sin side.

Anmeld

29. oktober 2011

Muffin_girl

Wampires skriver:

jeg har altid kun hørt godt om at være ansat hos Føtex, har også haft en kort ansættelse der og været glad for det selvom det var hårdt og stresset...

Netto ville jeg holde mig fra... har hørt at der ikke ikke er noget der hedder overarbejde, nej det er interessetimer i at beholde sit arbejde... ved ikke om det stadig passer men det er ihvert fald hvad der blev sagt fra en medarbejder en gang...

Puha nej ikke Netto.. Vi bor tæt ved en netto.. Og hader at handle der.. Det kan jeg slet ikke klare...

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AalborgPigen skriver:

Jeg står i stuationen at jeg skal søge elevplads nu når jeg afslutter HG til januar.. Og har overvejet at søge i Føtex, Bilka og Kvickly!

Kender du nogen der arbejder der eller gør du selv?

Kan du anbefale det ?? 

Jeg syntes sku det ansøgningsræs er træls.. Det er 7 år siden jeg skulle søge en læreplads, da jeg også er udlært tjener.. Så syntes faktisk det er lidt svært.. ÆV !! 

Tak, fordi du åbner debatten - min datter er færdig med HG til januar, og jeg havde selv tænkt mig at høre herinde, hvad folk havde af erfaringer.

Kvickly er hot - Føtex er not - ser det ud til?

Anmeld

29. oktober 2011

Muffin_girl

Mor og meget mere skriver:

Tak, fordi du åbner debatten - min datter er færdig med HG til januar, og jeg havde selv tænkt mig at høre herinde, hvad folk havde af erfaringer.

Nej det tror jeg ikke.. Tror altså bare det er afhænigt af erfaringer.. Fordi nogle jeg kender siger hot og nogle siger not.. Det er super svært og sige.. 

Må jeg spørge hvor hun går på HG henne ?  

Vil hun gerne i supermarked din datter ? 

Anmeld

29. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mor og meget mere skriver:

Coop står jo bag Kvickly, og Bilka og Føtex er i Dansk Supermarked som er (delvist?) ejet af Mærsk - og det smitter af på synet på arbejdet tror jeg.

Jeg har en veninde, der er afdelingsleder i Bilka, og det er drøje løjer ift. arbejdstider - selv set i lyset af, at min egen mands arbejdstider heller ikke altid er de fedeste. Hun er glad for sit arbejde, og ligger mange kræfter i sin karriere, men jeg tror aldrig hun er under 55-60 timer om ugen (ingen børn endnu). Jeg synes som før nævnt, at Coop har mistet en del af deres menneskelighed her i krisen ift. arbejdsforhold, men jeg tror bestemt også at Dansk Supermarked har nogle skarpe krav.

Ift. elev i Netto, så er det altså lidt af en slatten karklud. To af mine venner har været chefer i deres egne Nettoer - uden elevuddannelse, men blot fordi de arbejdede sig op over 3-4 år. Og vil man videre i de store detailkæder, så er en elevuddannelse i Netto ikke meget værd. Så kan man ligeså godt søge ind i Kvickly/Bilka etc. hvor der er langt større karrieregrundlag.

Anmeld

29. oktober 2011

metski83

Jeg har selv arbejdet i Kvickly, for nogle år siden, det var en super arbejdsplads. For at det ikke skal være løgn, så har jeg faktisk overvejet at søge tilbage der til igen.

Er dog ikke så glad for søndags arbejde, syntes det er rigeligt med lørdags arbejde som jeg har nu.

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

AalborgPigen skriver:

Nej det tror jeg ikke.. Tror altså bare det er afhænigt af erfaringer.. Fordi nogle jeg kender siger hot og nogle siger not.. Det er super svært og sige.. 

Må jeg spørge hvor hun går på HG henne ?  

Vil hun gerne i supermarked din datter ? 

Hun går i Silkeborg, men søger mod Århus. Allerhelst vil hun i tøjbutik, men hun kan også se fordelene ved en større organisation, så hun søger bredt.

Det er svært for mig at give hende gode råd, da jeg som skolelærer INTET kender til den del af arbejdsmarkedet, så jeg synes, det er interessant at læse med her.

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

cmks2007 skriver:

Coop står jo bag Kvickly, og Bilka og Føtex er i Dansk Supermarked som er (delvist?) ejet af Mærsk - og det smitter af på synet på arbejdet tror jeg.

Jeg har en veninde, der er afdelingsleder i Bilka, og det er drøje løjer ift. arbejdstider - selv set i lyset af, at min egen mands arbejdstider heller ikke altid er de fedeste. Hun er glad for sit arbejde, og ligger mange kræfter i sin karriere, men jeg tror aldrig hun er under 55-60 timer om ugen (ingen børn endnu). Jeg synes som før nævnt, at Coop har mistet en del af deres menneskelighed her i krisen ift. arbejdsforhold, men jeg tror bestemt også at Dansk Supermarked har nogle skarpe krav.

Ift. elev i Netto, så er det altså lidt af en slatten karklud. To af mine venner har været chefer i deres egne Nettoer - uden elevuddannelse, men blot fordi de arbejdede sig op over 3-4 år. Og vil man videre i de store detailkæder, så er en elevuddannelse i Netto ikke meget værd. Så kan man ligeså godt søge ind i Kvickly/Bilka etc. hvor der er langt større karrieregrundlag.

Rigtigt meget afhænger vel også af den enkelte arbejdsplads - atmosfæren, kollegerne, cheferne osv. osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.