Er du elev eller arbejder i Føtex, Bilka eller Kvickly? Help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

.....

AalborgPigen skriver:

Okay.. Det lyder da aboslut ikke rart syntes jeg Men jeg er vant til stress, da jeg er udlært tjener.. Men gider ikke blive behandlet som skidt :/

Hmm, altså personligt synes jeg ikke at man bliver behandlet som fortjent, selvom man gør det bedste man kan, er det aldrig godt nok åbenbart .

Én af mine venner kender også én, som kender én der arbejder i Føtex som elev...Han siger at man ikke rigtig har et liv ved siden af føtex fordi der er så meget arbejde hele tiden..ekstra kurser osv..

Så mit bud ville være at du skal søge ved Kvickly

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mor og meget mere skriver:

Rigtigt meget afhænger vel også af den enkelte arbejdsplads - atmosfæren, kollegerne, cheferne osv. osv.

Selvfølgelig er en stor del af det hele afhængigt af, hvordan butikken  fungerer ift. personale, kunder osv.

Men der er meget stort pres på konkurrencen og som en anden nævnte omkring Føtex, så sker der rigtig store strukturelle ændringer lige nu - både i Coop og i Dansk Supermarked. Og det påvirker alle i butikken.

I min mands tilfælde, Kvickly, er der meget lidt selvbestemmelse nu. Der er langt flere kontrolbesøg fra baglandet, mange flere og strengere restriktioner, og desværre også langt færre hænder - på trods af fremgang. Min mands butik vækster rigtig flot i år, men har alligevel fået et sparekrav på lønnen på omkring 180.000 kr på de sidste 3 måneder af 2011. Det er ikke nemt. Og det bevirker jo desværre, at alle - også eleverne - er under noget større pres, og arbejdsmiljøet bliver noget helt andet. Sparekrav og konstant stress over, at man aldrig helt når at være helt med ift. opgaverne, kan mærkes helt ned til flaskedrengen.

I Føtex har jeg hørt, at flere af butikkerne nu fået 1 varehuschef til deling (er ikke sikker på om de er alle). Dvs. der kan være rigtig langt fra top til bund i personalekæden, hvilket også giver nogle udfordringer.

Jeg ville bestemt tage ud i butikkerne og høre lidt om deres struktur, helt fra baglandet og ned på gulvniveau, og så føle mig lidt frem ift. stemningen i huset. Jeg siger ikke, at den ene er bedre end den anden. Hvis det er tekstil hun gerne vil have med at gøre, så tror jeg at Bilka har de største variationsmuligheder...

Anmeld

29. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mor og meget mere skriver:

Hun går i Silkeborg, men søger mod Århus. Allerhelst vil hun i tøjbutik, men hun kan også se fordelene ved en større organisation, så hun søger bredt.

Det er svært for mig at give hende gode råd, da jeg som skolelærer INTET kender til den del af arbejdsmarkedet, så jeg synes, det er interessant at læse med her.

Hov, tænker om følgende så kunne være en mulighed: min veninde, der i dag er tekstilleder i Bilka, startede i sin tid i Tøj & Sko, som også er en del af Dansk Supermarked. Jeg tror nok, at hun tog sin elevuddannelse der, og så blev flyttet videre til Bilka, hvor hun så var ledertrainee i nogle år, inden hun så blev "rigtig" leder.

Så måske kan drømmen om tøjbutik (selvom det ikke er mærkevarer) godt forenes med at være en del af en større organisation?

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
cmks2007 skriver:

Hov, tænker om følgende så kunne være en mulighed: min veninde, der i dag er tekstilleder i Bilka, startede i sin tid i Tøj & Sko, som også er en del af Dansk Supermarked. Jeg tror nok, at hun tog sin elevuddannelse der, og så blev flyttet videre til Bilka, hvor hun så var ledertrainee i nogle år, inden hun så blev "rigtig" leder.

Så måske kan drømmen om tøjbutik (selvom det ikke er mærkevarer) godt forenes med at være en del af en større organisation?

Det har hun også selv været inde på. Heldigvis har hun ikke urealistiske forestillinger om, at det SKAL være i en tjekket tøjbutik på Strøget i Århus.

Det er spændende at følge på sidelinjen, og jeg er spændt på, om hun havner et godt sted og kan klare arbejdspresset. Det bliver noget af en omvæltning for hende, for kravene på HG har mildest talt ikke været store, og hun er ikke vant til at knokle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.