Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mor og meget mere skriver:
Rigtigt meget afhænger vel også af den enkelte arbejdsplads - atmosfæren, kollegerne, cheferne osv. osv.
Selvfølgelig er en stor del af det hele afhængigt af, hvordan butikken fungerer ift. personale, kunder osv.
Men der er meget stort pres på konkurrencen og som en anden nævnte omkring Føtex, så sker der rigtig store strukturelle ændringer lige nu - både i Coop og i Dansk Supermarked. Og det påvirker alle i butikken.
I min mands tilfælde, Kvickly, er der meget lidt selvbestemmelse nu. Der er langt flere kontrolbesøg fra baglandet, mange flere og strengere restriktioner, og desværre også langt færre hænder - på trods af fremgang. Min mands butik vækster rigtig flot i år, men har alligevel fået et sparekrav på lønnen på omkring 180.000 kr på de sidste 3 måneder af 2011. Det er ikke nemt. Og det bevirker jo desværre, at alle - også eleverne - er under noget større pres, og arbejdsmiljøet bliver noget helt andet. Sparekrav og konstant stress over, at man aldrig helt når at være helt med ift. opgaverne, kan mærkes helt ned til flaskedrengen.
I Føtex har jeg hørt, at flere af butikkerne nu fået 1 varehuschef til deling (er ikke sikker på om de er alle). Dvs. der kan være rigtig langt fra top til bund i personalekæden, hvilket også giver nogle udfordringer.
Jeg ville bestemt tage ud i butikkerne og høre lidt om deres struktur, helt fra baglandet og ned på gulvniveau, og så føle mig lidt frem ift. stemningen i huset. Jeg siger ikke, at den ene er bedre end den anden. Hvis det er tekstil hun gerne vil have med at gøre, så tror jeg at Bilka har de største variationsmuligheder...
Anmeld