Er du elev eller arbejder i Føtex, Bilka eller Kvickly? Help

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

lycly

Dinna88 skriver:

En af mine venner er elev i Føtex, og han synes det er ELENDIGT. Han elsker alle der, men føtex er åbenbart noget værre lort at arbejde i. De har desuden timer som du ikke får løn for... De hedder interesse timer.  Han knokler sin bagdel af for ingen penge. Hans kæreste arbejder der også, men er ikke elev - hun arbejder 37 timer mindre end ham, men tjener mere

Præcis ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Muffin_girl

Maja_4000 skriver:

Jo jo .. Men det kan jo også blive endnu bedre - Det kommer jo an på hvem der kommer i stedet for

Du har fuldstændig ret

Anmeld

28. oktober 2011

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Jeg er elev i Føtex og vil IKKE anbefale dig at blive elev dér! Jeg har været elev i 2 år nu og har 2 år tilbage. Det første 1½ år  var super fedt. Men så kom der en organisationsændring og det har bare fucked ALT op. Virkelig. Det er slet ikke sjovt at være der mere. Afstanden mellem leder og elev er bare blevet KÆMPE stor, hvor den før i tiden var meget afslappet. Der bliver taget virkelig dårlig hånd om eleverne i øjeblikket og flere og flere medarbejdere og endda også ledere skifter til kvickly, super best osv. 

Det er bare mine erfaringer. Og har været elev i 2 år, men arbejdet der i 4 år. Så jeg ved hvordan det PLEJEDE at være og at det overhoved ikke er det samme mere.

Det lyder da ikke særligt rart.. Hvorfor 4 år? Er det mesterlære du er  ? 

Anmeld

28. oktober 2011

lycly

AalborgPigen skriver:

Det lyder da ikke særligt rart.. Hvorfor 4 år? Er det mesterlære du er  ? 

Jeg er det man kalder HGP elev. I stedet for at tage 2 år på HG og så 2 år i praktik, så tager jeg 4 år i praktik, og så de første 2 år tager jeg HG på 38 uger fordelt på 3x 10 uger og 1x 8 uger. Så har den samme HG-uddannelse som du, bare på kortere tid, altså 38 uger. Og så lønnet

Men ja. Føtex er ikke drømmestedet mere. Det har det virkelig været.

Anmeld

28. oktober 2011

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Jeg er det man kalder HGP elev. I stedet for at tage 2 år på HG og så 2 år i praktik, så tager jeg 4 år i praktik, og så de første 2 år tager jeg HG på 38 uger fordelt på 3x 10 uger og 1x 8 uger. Så har den samme HG-uddannelse som du, bare på kortere tid, altså 38 uger. Og så lønnet

Men ja. Føtex er ikke drømmestedet mere. Det har det virkelig været.

Okay nu er jeg med  

Okay .. Jeg må se hvad jeg gør ..

Anmeld

28. oktober 2011

.....

Har arbejdet i Bilka, og de sidste 2-3 uger jeg var der, startede der en elev .

Men bestemt ikke et sted jeg vil blive elev.. Der er alt for høje forventninger til dig, og du bliver tit presset.. Var glad for at min tid "udløb" der til sidst, for ellers ville jeg gå ned med stress eller noget

Anmeld

29. oktober 2011

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Har arbejdet i Bilka, og de sidste 2-3 uger jeg var der, startede der en elev .

Men bestemt ikke et sted jeg vil blive elev.. Der er alt for høje forventninger til dig, og du bliver tit presset.. Var glad for at min tid "udløb" der til sidst, for ellers ville jeg gå ned med stress eller noget

Presset med hvad, hvad forventer de da ?

Anmeld

29. oktober 2011

.....

AalborgPigen skriver:

Presset med hvad, hvad forventer de da ?

Nogen gange får du umulige opgaver, f.eks at du skal tømme en stor ny palle ene og alene - INDEN du går hjem. Og hvis du står i f.eks parfume afd med den palle, så har du RIMELIG travlt, da du samtidig skal betjene kunder.. Ikke helt rimeligt ..

Pauserne hænger heller ikke helt sammen..og ja... Bund og grund er det et meget stresset arbejde, synes jeg

Anmeld

29. oktober 2011

stm2812

AalborgPigen skriver:

Jeg står i stuationen at jeg skal søge elevplads nu når jeg afslutter HG til januar.. Og har overvejet at søge i Føtex, Bilka og Kvickly!

Kender du nogen der arbejder der eller gør du selv?

Kan du anbefale det ?? 

Jeg syntes sku det ansøgningsræs er træls.. Det er 7 år siden jeg skulle søge en læreplads, da jeg også er udlært tjener.. Så syntes faktisk det er lidt svært.. ÆV !! 

Jeg har også arbejdet i kvickly som ungarbejder i bagerafdelingen... Og jeg var også utrolig glad for det. Så jeg ville sagtens kunne anbefale dem i hvert fald. Men ja, det afhænger selvfølgelig utrolig meget af ens chef/kollegaer om hvordan man får det på jobbet (:

Anmeld

29. oktober 2011

Muffin_girl

Strawberry skriver:

Nogen gange får du umulige opgaver, f.eks at du skal tømme en stor ny palle ene og alene - INDEN du går hjem. Og hvis du står i f.eks parfume afd med den palle, så har du RIMELIG travlt, da du samtidig skal betjene kunder.. Ikke helt rimeligt ..

Pauserne hænger heller ikke helt sammen..og ja... Bund og grund er det et meget stresset arbejde, synes jeg

Okay.. Det lyder da aboslut ikke rart syntes jeg Men jeg er vant til stress, da jeg er udlært tjener.. Men gider ikke blive behandlet som skidt :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.