Carina1977 skriver:
Du lyder som en meget omsorgsfuld person, der vil dine børn og din familie det bedste 
Det er et kæmpe arbejde at have et handicappet barn, og det kan slet ikke undgåes, at det går ud over de øvrige børn. Jeg kan da godt huske at jeg af og til blev tilsidesat, selvom jeg var lillesøsteren, for jeg var jo længere fremme end min storesøster, og kunne det hun ikke kunne, selvom jeg måske ikke burde kunne det i den alder. Men jeg lærte det, netop fordi det var nødvendigt. Men det betyder ikke at min mor elskede mig mindre eller ikke ville hjælpe mig eller være der for mig. det var bare hårdt for hende, at have 2 mindre børn med kun 19 mdr. forskel i alder, hvoraf den ene var handicappet og krævede meget ekstra. Hun var alene med 4 børn, så det må have været hårdt. Jeg beundrer min mor rigtig meget, fordi hun har kunnet være den mor hun var.
selv den dag idag kræver min søster meget opmærksomhed, selvom hun er 36 år. Men man skal tænke på at hun er langt tilbage i sin udvikling. Får man et handicappet barn, så er det som at have et lille barn resten af sit liv. Det vil aldrig blive voksent af sind, og vil aldrig kunne klare sig 100 % selv. Det skal man bestemt også tage op til overvejelse, hvis man står i situationen, og får at vide, at det barn man venter har downs.
Jeg tænkte....arbejder du med mennesker med downs? eller mennesker med et handicaps i det hele taget? Jeg kan ikke helt huske det 
Jeg kan godt forstå du har været angst igennem graviditeten efter. Angsten for at noget skulle gå galt, vil jo altid sidde og lure. Og ja man regner med at 2 streger på en test, betyder et sundt og raskt barn og at alt går godt. Men sådan er det bare ikke altid, og det har du og mange andre så måttet sande. Man bliver bare ramt på følelserne med det samme, for allrede meget tidligt i graviditeten, knytter man sig jo til det.
Jeg synes nu du lyder som en stærk person, selvom du måske ikke helt har følt det....men du har truffet nogle umenneskelige svære valg, og så er der jo ikke noget at sige til, at man kommer følelsesmæssigt i ubalance. Men den der angst...den er da kun naturlig, for har man først oplevet noget, så vil frygten altid være der.
Det jeg har markeret med blåt forstod jeg ikke helt. Snakker du om de handicappede? at nogen kræver mere ind og aldrig bliver tilfreds? eller hvad var det du mente?
Jeg mener man skal være glad for den hjælp man i det mindste kan få. Det er ikke alle lande, der har et velfærds-system som vores. Det er godt vi har et sikkerhedsnet, men synd hvis det bliver udnyttet.
Tak

HVor er du sød.
Jeg bøjer mig virkelig i støvet overfor din mor! - Men ja- det er også det jeg tit har set i mit liv. De andre søskende bliver skubbet tilside og alt tid og overskud går til det handicappede barn.
Jeg arbejder med handicappede generalt. Flest synshandicappede (der 'bare' har et syns handicap), men også ALLE mulige andre. Kryds handicap, og alt hvad man kan forestille sig. Jeg arbejder med kommunikationshjælpemidler. Så det er fysiske handicaps mest.
Også derfor jeg kommer i folks hjem og ser deres familieforhold osv.
Det du har markeret med blåt, er i forhold til hjælpemidler, hjælpere, special undervisning osv.. Der er en del der er rigtig glade for den hjælp de modtager. Også er der en stor gruppe der vil have mere og mere og mere, for ligesom at opfylde et tomrum der er fra dem i forhold til andre. mmm.. Måske lidt svært at forklare. Mmm... Hvor det er fuldsætndig ude af proportioner.
Der er også folk med meget særlige behov, har bo løsninger som koster op til 10 mill kroner pr person!! Altså for 1 person?! Hele vores hjælpemiddel insitut har et budget på et par og tyve millioner om året. - det servicerer vi 6 kommuner for. Både med syn, hjerneskade, tale, fysisike handicap, høre og meget andet...
Det er derfor jeg mener lidt skævt... nogengange... mmm.
Men også det at en beslutning om at få et barn normalt regnes for at have ansvar for et lille liv i først helt, så delvis og så mindre i ca 18 år, så kan de fleste klare sig selv også er der 'kun' bekymringerne tilbage, om de nu klarer det med kærligheden, job, uddannelse osv... Men hvis du siger ja til at få et handicappet barn, så er det ofte for evigt. Du har ansvaret hele resten af dit liv. - og hvad så når du dør? Så skal dit barn overtages af en pædagog resten af barnets liv. mm.. Sådan nogen overvejelser er der jo også i det.