At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Mi

Winnie skriver:

Velbekommen  Synes jo kun det er dejligt når vi kan hjælpe hinanden her inde 

Jep, broccolie er også ynglings spisen her, hos min store datter 

Mærkelige unger, som elsker broccoli

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Sara.

iris-mor skriver:

Jeps har den her

Deceptively delicious

af Jessica Seinfeld

Ved du om den kun findes på engelsk?

Ved bare jeg ikke kommer til at bruge den lige så meget som hvis den er på dansk... Lyder ellers god!

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Strawberry skriver:

Herhjemme koger vi ris og steger noget kød, og blander det sammen med majs og ærter, og til sidst blander det hele sammen med risen..

Ja majs og ærter vil de gerne spise, hvis det altså ikke er varmet

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Ansemusen skriver:

Jeg kommer en masse dåsetomater i kødsaucen og lader den simre i minimum 3-4 timer. Så er en masse af væsken fordampet, men  mange af vitaminerne osv. er stadig i sovsen.
Derudover kommer jeg en masse fintrevne gulerødder i, masser af løg og en del finthakket pastinak og/eller knoldselleri.
Lidt bacon og en masse rødvin (bare den billigste du kan finde) gør den ekstra lækker.

I frikadeller er jeg begyndt at komme halv mængde grønt i (gulerødder, løg, squash, pastinak og hvad jeg ellers synes samt herbes de provence eller timian. Det smager super godt)!

Ja, jeg har hørt noget om, at hvis det skal være en RIGTIG kødsovs, så skal der rødvin i

Anmeld

25. oktober 2011

.....

Mi skriver:

Ja majs og ærter vil de gerne spise, hvis det altså ikke er varmet

Argh okay

Anmeld

25. oktober 2011

Ansemusen

Mi skriver:

Ja, jeg har hørt noget om, at hvis det skal være en RIGTIG kødsovs, så skal der rødvin i

Jeps! Og jeg kan altså hverken lide rødvin eller hvidvin. Men en masse rødvin i kødsaucen smager fantastisk, så længe den får lov til at snurre i 3-4 timer. Det bliver simpelthen så lækkert! Og så bacon

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Ansemusen skriver:

Jeps! Og jeg kan altså hverken lide rødvin eller hvidvin. Men en masse rødvin i kødsaucen smager fantastisk, så længe den får lov til at snurre i 3-4 timer. Det bliver simpelthen så lækkert! Og så bacon

Jamen det lyder altså også bare vild lækkert

Anmeld

26. oktober 2011

iris-mor

lærkes_mor skriver:

Ved du om den kun findes på engelsk?

Ved bare jeg ikke kommer til at bruge den lige så meget som hvis den er på dansk... Lyder ellers god!

Tror kun den findes på engelsk.

Men opskrifterne er meget nemme at læse og et hit her i huset. Men grund-idén er at man har en masse grønsagsmos i fryseren frosset i små poser med ca 2 dl i hver. Hun bruger det til at bage med, panerer med, komme i fars, i kager osv som ekstra fyld. Har lært at blomkål og søde kartofler ikke smager af ret meget. At ketshup går godt med gulerødder. Og at ungerne faktisk godt kan lide smagen af parmasan og selleri.

Prøv at kigge, - har godt nok ikke prøvet dette. Min kogebog er vist den forrige.

Velbekommen

http://www.doitdelicious.com/

Anmeld

26. oktober 2011

morNov2010

Mi skriver:

Tak, den vil jeg helt sikker snuse på.

Hvis du er interesseret har jeg bogen til salg.  

Anmeld

26. oktober 2011

Mi

morNov2010 skriver:

Hvis du er interesseret har jeg bogen til salg.  

Det kunne jeg evt godt være, men vil lige se om den kan lånes på biblioteket først. Hvad skal du have for den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.