At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Mi

iris-mor skriver:

Jeps har den her

Deceptively delicious

af Jessica Seinfeld

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

LR85

Jeg lå i går, sent og læse diverse opskrifter og ideer igennem i denne tråd. Wooow hvor blev jeg indspireret. Fantastiske ting i kommer op med

Anmeld

25. oktober 2011

.....

Herhjemme koger vi ris og steger noget kød, og blander det sammen med majs og ærter, og til sidst blander det hele sammen med risen..

Anmeld

25. oktober 2011

MariaJ

Jeg putter grøntsager i det meste.

I går lavede vi Knorr lasagne af familiepakkestørrelsen med halvdelen af det kød, der skal i i følge pakken, og en halv squash, tre forårsløg og tre hakkede tomater (grøntsager vi havde alligevel, der trængte til at blive brugt). Det blev supergodt, og kom til at passe med mængden af sovs, så man ikke mærkede at der var "for lidt" kød.

Ellers synes jeg generelt squash er godt i mange sammenkogte kødretter. Det er lidt anonymt, så ændrer ikke smag og konsistens, men "fylder" på samme måde som kød i retten.  

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

louiseandersen85 skriver:

Jeg lå i går, sent og læse diverse opskrifter og ideer igennem i denne tråd. Wooow hvor blev jeg indspireret. Fantastiske ting i kommer op med

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

MariaJ skriver:

Jeg putter grøntsager i det meste.

I går lavede vi Knorr lasagne af familiepakkestørrelsen med halvdelen af det kød, der skal i i følge pakken, og en halv squash, tre forårsløg og tre hakkede tomater (grøntsager vi havde alligevel, der trængte til at blive brugt). Det blev supergodt, og kom til at passe med mængden af sovs, så man ikke mærkede at der var "for lidt" kød.

Ellers synes jeg generelt squash er godt i mange sammenkogte kødretter. Det er lidt anonymt, så ændrer ikke smag og konsistens, men "fylder" på samme måde som kød i retten.  

Tak for input

Anmeld

25. oktober 2011

Winnie

Her hjemme skal mange af grønsagerne også skjules 

Kød sauseen består f.eks af 1,5 kg løg, 1 kg gulerødder, 4 tomat koncerves, 2 glas champignon, røde linser (Hvis jeg har: rød peber, lidt hvidkål, hakket spinat eller andet), hvidløg og krydderier.

Alle grønsager koges først og blendes, kødet tilsættes til sidst (selvfølelig forstegt &nbsp Bruger ca 400-500 gram kød til denne portion.

Laver lasagne af samme kødsaus, (da der altid er kødsause til 2-3 dage).

(Pizza) Sovs er der selvfølgelig tomat i, vi bruger konserves, men så også revet gulerød, rød peber, persille, hvidløg, soltørret tomater.

Vores karry sause består af blomkål, broccolie stokke (resten af broccolien bliver serveret ved siden af) og røde linser, det hele koges og blendes (jeg jævnede med "husk") og smages til med karry og gurkemeje.

Tomat suppe, selvfølgelig tomat, men der kan også gemmes gulerødder, løg og rød peber. Igen alt bliver blendet.

Kartoffel suppe, kartofler, broccolie stokke (gemmes i fryseren ), porre, hvidkål og hvis jeg har det lidt kikærter. Blendes. Kalder jeg det andet end kartoffel suppe spises det ikke  

Held og lykke med at få dine 2 piger til at spise flere grønsager 

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Winnie skriver:

Her hjemme skal mange af grønsagerne også skjules 

Kød sauseen består f.eks af 1,5 kg løg, 1 kg gulerødder, 4 tomat koncerves, 2 glas champignon, røde linser (Hvis jeg har: rød peber, lidt hvidkål, hakket spinat eller andet), hvidløg og krydderier.

Alle grønsager koges først og blendes, kødet tilsættes til sidst (selvfølelig forstegt &nbsp Bruger ca 400-500 gram kød til denne portion.

Laver lasagne af samme kødsaus, (da der altid er kødsause til 2-3 dage).

(Pizza) Sovs er der selvfølgelig tomat i, vi bruger konserves, men så også revet gulerød, rød peber, persille, hvidløg, soltørret tomater.

Vores karry sause består af blomkål, broccolie stokke (resten af broccolien bliver serveret ved siden af) og røde linser, det hele koges og blendes (jeg jævnede med "husk") og smages til med karry og gurkemeje.

Tomat suppe, selvfølgelig tomat, men der kan også gemmes gulerødder, løg og rød peber. Igen alt bliver blendet.

Kartoffel suppe, kartofler, broccolie stokke (gemmes i fryseren ), porre, hvidkål og hvis jeg har det lidt kikærter. Blendes. Kalder jeg det andet end kartoffel suppe spises det ikke  

Held og lykke med at få dine 2 piger til at spise flere grønsager 

Jeg skal da have gang i blenderen også  Jeg skal i hvert fald prøve det med broccolistokkene, for vi spiser meget broccoli (det er min grøntsagsspisende datters livret). Men stokkene ryger jo bare ud, spild af mad.

Tak for alle foreslagende

Anmeld

25. oktober 2011

Winnie

Mi skriver:

Jeg skal da have gang i blenderen også  Jeg skal i hvert fald prøve det med broccolistokkene, for vi spiser meget broccoli (det er min grøntsagsspisende datters livret). Men stokkene ryger jo bare ud, spild af mad.

Tak for alle foreslagende

Velbekommen  Synes jo kun det er dejligt når vi kan hjælpe hinanden her inde 

Jep, broccolie er også ynglings spisen her, hos min store datter 

Anmeld

25. oktober 2011

Ansemusen

Mi skriver:

Vi er en familie med tre børn, og der går efterhånden noget kød til. Men det er jo dyrt med kød, og jeg vil egentlig også gerne prøve at snige noget mere grønt i to af ungerne.

Herhjemme snitter jeg kål og gulerødder fint, og kommer i kødsovsen. Det smager rigtig godt...syntes jeg og min mand...eller måske i virkeligheden kun mig

Spæder i kødopskrifter op med grøntsager???? Kom med jeres ideer og opskrifter 

Jeg kommer en masse dåsetomater i kødsaucen og lader den simre i minimum 3-4 timer. Så er en masse af væsken fordampet, men  mange af vitaminerne osv. er stadig i sovsen.
Derudover kommer jeg en masse fintrevne gulerødder i, masser af løg og en del finthakket pastinak og/eller knoldselleri.
Lidt bacon og en masse rødvin (bare den billigste du kan finde) gør den ekstra lækker.

I frikadeller er jeg begyndt at komme halv mængde grønt i (gulerødder, løg, squash, pastinak og hvad jeg ellers synes samt herbes de provence eller timian. Det smager super godt)!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.