At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.050 visninger
57 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Mi

Vi er en familie med tre børn, og der går efterhånden noget kød til. Men det er jo dyrt med kød, og jeg vil egentlig også gerne prøve at snige noget mere grønt i to af ungerne.

Herhjemme snitter jeg kål og gulerødder fint, og kommer i kødsovsen. Det smager rigtig godt...syntes jeg og min mand...eller måske i virkeligheden kun mig

Spæder i kødopskrifter op med grøntsager???? Kom med jeres ideer og opskrifter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Worldwide

Mi skriver:

Vi er en familie med tre børn, og der går efterhånden noget kød til. Men det er jo dyrt med kød, og jeg vil egentlig også gerne prøve at snige noget mere grønt i to af ungerne.

Herhjemme snitter jeg kål og gulerødder fint, og kommer i kødsovsen. Det smager rigtig godt...syntes jeg og min mand...eller måske i virkeligheden kun mig

Spæder i kødopskrifter op med grøntsager???? Kom med jeres ideer og opskrifter 

Vi laver altid lasagne med grønsager i. Enten en pose blandet grønt eller hvad vi lige har i skabene.. Kyllingelasagne laver jeg med tomat, squash, gulerod. Det samme med kødsovs.

Kartoffelmos med gulerod, pastinak, knoldselleri osv. Farsbrød med revet rodfrugter. Pommes laver vi også selv, af alle rodfrugter. Frikadeller bliver nogle gange lavet med divs revet grønsager i.. Kun fantasien sætter grænser, dog skal man lave retterne et par gange før man får den helt perfekte smag

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Mileva skriver:

Vi laver altid lasagne med grønsager i. Enten en pose blandet grønt eller hvad vi lige har i skabene.. Kyllingelasagne laver jeg med tomat, squash, gulerod. Det samme med kødsovs.

Kartoffelmos med gulerod, pastinak, knoldselleri osv. Farsbrød med revet rodfrugter. Pommes laver vi også selv, af alle rodfrugter. Frikadeller bliver nogle gange lavet med divs revet grønsager i.. Kun fantasien sætter grænser, dog skal man lave retterne et par gange før man får den helt perfekte smag

Den med lasagnen må jeg lige prøve i denne uge. Børn elsker da lasagne, så mon ikke der kunne være gevinst der  Og farsbrød skal jeg også prøve, det tror jeg også godt kunne være et hit

Tak

Anmeld

24. oktober 2011

Worldwide

Mi skriver:

Den med lasagnen må jeg lige prøve i denne uge. Børn elsker da lasagne, så mon ikke der kunne være gevinst der  Og farsbrød skal jeg også prøve, det tror jeg også godt kunne være et hit

Tak

Vi synes herhjemme det smager super godt med grønsager i - lige meget om det er 'hele' stykker eller revet.

Og velbekomme, det gælder jo om at være snu hvor man kan

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Mileva skriver:

Vi synes herhjemme det smager super godt med grønsager i - lige meget om det er 'hele' stykker eller revet.

Og velbekomme, det gælder jo om at være snu hvor man kan

Jamen jeg kan da godt se at farsbrød er en kilde til at snige grønt i dem. Nu krydser jeg bare for at vi kan få noget i datteren

Anmeld

24. oktober 2011

Worldwide

Mi skriver:

Jamen jeg kan da godt se at farsbrød er en kilde til at snige grønt i dem. Nu krydser jeg bare for at vi kan få noget i datteren

Vi hepper på det lykkes! Det er jo dejligt nemt her i vinter halvåret med grønt der kan rives

Anmeld

24. oktober 2011

iris-mor

Jeg har en super god bog af Jerry Signfelds kone, hvor hun gemmer grøntsager i al slags mad, fx chokoladekage med blendet spinat. Men hun gør meget det at lave pure af fx blomkål, kartofler, ærter osv og så komme dem i. Måske kan hun googles. Vi laver især et farsbrød, - som vi har døbt Mulahn-brød. Det er kylling-fars med løg, bleg-selleri, parmasan, gulerodspure, rasp og noget mere ovenpå lidt tomatsovs og bacon. Det er altid et hit selv hos børnegæster

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

iris-mor skriver:

Jeg har en super god bog af Jerry Signfelds kone, hvor hun gemmer grøntsager i al slags mad, fx chokoladekage med blendet spinat. Men hun gør meget det at lave pure af fx blomkål, kartofler, ærter osv og så komme dem i. Måske kan hun googles. Vi laver især et farsbrød, - som vi har døbt Mulahn-brød. Det er kylling-fars med løg, bleg-selleri, parmasan, gulerodspure, rasp og noget mere ovenpå lidt tomatsovs og bacon. Det er altid et hit selv hos børnegæster

Jeg prøver lige at google bogen. Kan du huske hvad den hedder?

Og det der farsbrød lyder da lækkert

Anmeld

24. oktober 2011

Palaja

Jeg sniger grøntsager i stort set alle retter 

Det er så nemt at få spist grønt på den måde...

I lagsagne kommer jeg altid gulerødder, spinat, peberfrugt og hvad jeg nu lige har. Også i kødsovs af kylling eller okse. Der kan kommes ærter i eller brocolli.

Hvis jeg skal lave noget som normalt bare er en opbagt sovs, f.eks boller i karry, så koger jeg først porrer, pastinak og gulerødder, blender det og laver sovsen af denne. Det smager herligt.

Anmeld

24. oktober 2011

Palaja

Hjemmelavede pomfritter af selleri, kartofler, rødbeder og pastinak er også et hit. Marie er vild med de røde pomfritter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.