At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Dinna88

Mi skriver:

Ja, det kan også bruges. Jeg prøver at vi skal holde en kødfri dag om ugen, så der kunne de da være fantastiske

Okay, nu skal jeg liiige se om jeg kan huske dem i hovedet. 

Der er i hvert fald: rødbede-, kartoffel-, linse-, kikærte-, soyabønne-, alm. grøntsagsdeller. 

Det du egentlig bare skal gøre er, at rive eller blende grøntsagerne/bønnerne osv. Og så tilføjer du et æg, lidt mælk og mel og en smule havregryn. I bønnedellerne skal der en smile rasp i  

Krydderierne er mest bare hvad vi har, men altid:

rødbededellerne: salt og peber bare. De har en fin, speciel smag i sig selv.

kartoffeldennerne: salt, peber, paprika. Evt. hvidløg.

linsedellerne: masser af krydderier! Paprika, hvidløg, salt, peber, all-round krydderi, oregano osv!

kikærtedellere: salt, peber og hvidløg De er SUPER gode i burgere.

Soyabønnedellerne: salt, peber og en masse paprika  

alm. grøntsagsdeller: Det er de deller jeg laver når jeg har rest grøntsager i køleskabet. Jeg koger dem bare og moser dem, og steger dem. Krydderierne afhænger af grøntsagerne

(Husk at bønnerne og kikærterne skal stå i blød og kikærterne skal koge i 1½ time - de kan dog købes på dåse, og smager af det samme, men bønnerne STINKER af hundemad)

Håber de kan bruges Jeg spiser deller i hvert fald 2 gange om ugen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Mi

Dinna88 skriver:

Okay, nu skal jeg liiige se om jeg kan huske dem i hovedet. 

Der er i hvert fald: rødbede-, kartoffel-, linse-, kikærte-, soyabønne-, alm. grøntsagsdeller. 

Det du egentlig bare skal gøre er, at rive eller blende grøntsagerne/bønnerne osv. Og så tilføjer du et æg, lidt mælk og mel og en smule havregryn. I bønnedellerne skal der en smile rasp i  

Krydderierne er mest bare hvad vi har, men altid:

rødbededellerne: salt og peber bare. De har en fin, speciel smag i sig selv.

kartoffeldennerne: salt, peber, paprika. Evt. hvidløg.

linsedellerne: masser af krydderier! Paprika, hvidløg, salt, peber, all-round krydderi, oregano osv!

kikærtedellere: salt, peber og hvidløg De er SUPER gode i burgere.

Soyabønnedellerne: salt, peber og en masse paprika  

alm. grøntsagsdeller: Det er de deller jeg laver når jeg har rest grøntsager i køleskabet. Jeg koger dem bare og moser dem, og steger dem. Krydderierne afhænger af grøntsagerne

(Husk at bønnerne og kikærterne skal stå i blød og kikærterne skal koge i 1½ time - de kan dog købes på dåse, og smager af det samme, men bønnerne STINKER af hundemad)

Håber de kan bruges Jeg spiser deller i hvert fald 2 gange om ugen. 

Det vil jeg da prøve. TAK

De kan godt lide rødbeder, så mon ikke rødbede dellerne bliver et hit

Anmeld

24. oktober 2011

Dinna88

Mi skriver:

Det vil jeg da prøve. TAK

De kan godt lide rødbeder, så mon ikke rødbede dellerne bliver et hit

Det var så lidt Uf, dem er de fleste vilde med - de er bare gode!

Anmeld

24. oktober 2011

Hvem?

Mi skriver:

Vi er en familie med tre børn, og der går efterhånden noget kød til. Men det er jo dyrt med kød, og jeg vil egentlig også gerne prøve at snige noget mere grønt i to af ungerne.

Herhjemme snitter jeg kål og gulerødder fint, og kommer i kødsovsen. Det smager rigtig godt...syntes jeg og min mand...eller måske i virkeligheden kun mig

Spæder i kødopskrifter op med grøntsager???? Kom med jeres ideer og opskrifter 

Her bruges alt:

Det der er på bordet hver aften er Blomkål, broccoli, gulerødder og rødbeder,

Derudover får vi næsten altid et fad med ovnbagte rodfrugter - MUMS

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Bondefruen skriver:

Her bruges alt:

Det der er på bordet hver aften er Blomkål, broccoli, gulerødder og rødbeder,

Derudover får vi næsten altid et fad med ovnbagte rodfrugter - MUMS

Jeg har også en datter som elsker grøntsager, så vi f¨r også kogte grøntsager. Men så har jeg også to piger som ikke rører det med en ildtang, så der skal det skjules. ER bare ikke så kreativ i køkkenet

Anmeld

24. oktober 2011

Hvem?

Mi skriver:

Jeg har også en datter som elsker grøntsager, så vi f¨r også kogte grøntsager. Men så har jeg også to piger som ikke rører det med en ildtang, så der skal det skjules. ER bare ikke så kreativ i køkkenet

Her er det manden der ikke vil have grønsagerne, så jeg BLENDER det ofte i kartoffelmosen - så kan han lære det Og ned kommer det skam også

Så her er kartoffelmosen ofte enten orange eller grøn

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

Hakket svinekød med reven gulrrod og feta i mums

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Bondefruen skriver:

Her er det manden der ikke vil have grønsagerne, så jeg BLENDER det ofte i kartoffelmosen - så kan han lære det Og ned kommer det skam også

Så her er kartoffelmosen ofte enten orange eller grøn

Ja, nu er det jo kartoffelmos sæson. Må hellere se om vi har held med at få det i dem, for det eeeelsker mig og manden. Vil prøve at komme gulerod i næste gang

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Gaia skriver:

Hakket svinekød med reven gulrrod og feta i mums

Ja, det vil jeg prøve at lave som farsbrød. Det tror jeg da, godt jeg kunne have hæld med at få i dem

Anmeld

25. oktober 2011

iris-mor

Mi skriver:

Jeg prøver lige at google bogen. Kan du huske hvad den hedder?

Og det der farsbrød lyder da lækkert

Jeps har den her

Deceptively delicious

af Jessica Seinfeld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.