At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

morNov2010

Mi skriver:

Det kunne jeg evt godt være, men vil lige se om den kan lånes på biblioteket først. Hvad skal du have for den?

Hvad siger du til 30 kroner + porto? Den er som ny.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Mi

morNov2010 skriver:

Hvad siger du til 30 kroner + porto? Den er som ny.

Hun har udgivet to kan jeg se, hvad er det for en af dem, du har?

Anmeld

26. oktober 2011

Mussen2

Denne her tærte som Malleh har linket til herinde har jeg prøvet og den er et hit hos min datter også som hader kartofler

Jeg tror sagtens man kan putte alverdens grøntsager i

Udgivet den 1. oktober 2011 af malleh

(Billede ligger jeg ind, næste gang jeg laver det)

Til ca. 4 personer:

• 200 g. bacon i tern.
  • 1 hakket løg.
  • 8 æg
  • 200 g. skinke i strimler.
  • 1 kg. kartofler.
  • 250 g. revet ost.
  • ½ tsk. groft salt.
  • 1 tsk. peber.
Fremgangsmåde:
Steg bacon og løg under omrøring i ca. 8 min. Tag det af varmen og lad det dryppe på fedtsugende papir. Rør æg, skinke, groftrevne kartofler, ost, salt og peber sammen. Vend baconblandingen i og hæld det hele sammen i et smurt, ovnfast fad. Sæt fadet i en 175 grader varm ovn, i ca. 45 min til tærten er gennembagt og let gylden.

Anmeld

26. oktober 2011

Rsa

Kan ikke bidrage med så meget nyt, men kan børnene lide kartofler? - bagt hokaido græskar har lidt den samme konsistens, men er bare sødere  Ellers er græskar også gode at mose til pure og gemme i kødsauce.

Kan børnene lide omeletter er der her også potentiale for at få en masse grøntsager i - pure af hvad som helst og det giver den tilmed en rigtig lækker smag

Herhjemme er friske krydderurter i alle afskygninger en hitter og blander man dem i sammen med det grønne, overskygger det smagen af grøntsagerne og camouflerer ganske godt.

Som alle de andre har skrevet, fintrevet grønt i deller, bøf, gryderetter mm.

Jeg er selv ikke særlig glad for grøntsager der er blevet tilberedt, så de bliver bløde, bryder mig ganske enkelt ikke om konsistensen samt nogle grøntsager ændre smag når de udsættes for varme.

Vi har altid gulerodsstave, agurkestave og peberfrugtstave (rå) på bordet. De er en hitter... Og hvis der så er lidt creme fraiche evt. med krydderurter eller kryderi i til dyppelse, ryger de enormt hurtigt ned

Anmeld

26. oktober 2011

morNov2010

Mi skriver:

Hun har udgivet to kan jeg se, hvad er det for en af dem, du har?

Det er den første. "Deceptively Delicious"

Anmeld

26. oktober 2011

Mi

Mussen2 skriver:

Denne her tærte som Malleh har linket til herinde har jeg prøvet og den er et hit hos min datter også som hader kartofler

Jeg tror sagtens man kan putte alverdens grøntsager i

Udgivet den 1. oktober 2011 af malleh

(Billede ligger jeg ind, næste gang jeg laver det)

Til ca. 4 personer:

• 200 g. bacon i tern.
  • 1 hakket løg.
  • 8 æg
  • 200 g. skinke i strimler.
  • 1 kg. kartofler.
  • 250 g. revet ost.
  • ½ tsk. groft salt.
  • 1 tsk. peber.
Fremgangsmåde:
Steg bacon og løg under omrøring i ca. 8 min. Tag det af varmen og lad det dryppe på fedtsugende papir. Rør æg, skinke, groftrevne kartofler, ost, salt og peber sammen. Vend baconblandingen i og hæld det hele sammen i et smurt, ovnfast fad. Sæt fadet i en 175 grader varm ovn, i ca. 45 min til tærten er gennembagt og let gylden.

Tak for opskriften. Denne tråd er jo proppet med gode sunde opskrifter efterhånden

Anmeld

26. oktober 2011

Mi

Rsa skriver:

Kan ikke bidrage med så meget nyt, men kan børnene lide kartofler? - bagt hokaido græskar har lidt den samme konsistens, men er bare sødere  Ellers er græskar også gode at mose til pure og gemme i kødsauce.

Kan børnene lide omeletter er der her også potentiale for at få en masse grøntsager i - pure af hvad som helst og det giver den tilmed en rigtig lækker smag

Herhjemme er friske krydderurter i alle afskygninger en hitter og blander man dem i sammen med det grønne, overskygger det smagen af grøntsagerne og camouflerer ganske godt.

Som alle de andre har skrevet, fintrevet grønt i deller, bøf, gryderetter mm.

Jeg er selv ikke særlig glad for grøntsager der er blevet tilberedt, så de bliver bløde, bryder mig ganske enkelt ikke om konsistensen samt nogle grøntsager ændre smag når de udsættes for varme.

Vi har altid gulerodsstave, agurkestave og peberfrugtstave (rå) på bordet. De er en hitter... Og hvis der så er lidt creme fraiche evt. med krydderurter eller kryderi i til dyppelse, ryger de enormt hurtigt ned

Som du skriver, så er det netop når grøntsagerne er tilberedt de ikke røre dem. Jeg kan godt læse herinde, at der er flere som bruger grøntsagspure i maden

Anmeld

26. oktober 2011

Mi

morNov2010 skriver:

Det er den første. "Deceptively Delicious"

jeg undersøger lige lidt mere om bogen, men kan sagtens være interesseret. Så vender jeg lige tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.