At putte grøntsager i kød. Kom frisk med jeres ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Mi

Palaja skriver:

Jeg sniger grøntsager i stort set alle retter 

Det er så nemt at få spist grønt på den måde...

I lagsagne kommer jeg altid gulerødder, spinat, peberfrugt og hvad jeg nu lige har. Også i kødsovs af kylling eller okse. Der kan kommes ærter i eller brocolli.

Hvis jeg skal lave noget som normalt bare er en opbagt sovs, f.eks boller i karry, så koger jeg først porrer, pastinak og gulerødder, blender det og laver sovsen af denne. Det smager herligt.

Det med sovsen lyder da spændende. Kommer du det bare i karrysovsen så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Mi

Palaja skriver:

Hjemmelavede pomfritter af selleri, kartofler, rødbeder og pastinak er også et hit. Marie er vild med de røde pomfritter

Ja, det laver vi også, og så spiser de også rødbederne  Det er de faktisk helt vilde med, blot spiser de to af dem ikke gulerødderne

Anmeld

24. oktober 2011

Palaja

Mi skriver:

Det med sovsen lyder da spændende. Kommer du det bare i karrysovsen så?

Ja, eller det er jo på en måde sovsen. Jeg laver det med smør, mel og lidt mælk som normalt og så jævner jeg det med "mosen/suppen". Du kan bruge de fleste rodfrugter til det... Prøv dig frem til hvad i kan lide. Pastinak kan man jo i hvert fald smage, så det afhænger jo af om man kan li smagen 

Anmeld

24. oktober 2011

Palaja

Mi skriver:

Ja, det laver vi også, og så spiser de også rødbederne  Det er de faktisk helt vilde med, blot spiser de to af dem ikke gulerødderne

Jeg synes også det smager rigtigt godt. Og pyt med de ikke kan lide gulerødderne, hvis de kan i det andet  

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Palaja skriver:

Ja, eller det er jo på en måde sovsen. Jeg laver det med smør, mel og lidt mælk som normalt og så jævner jeg det med "mosen/suppen". Du kan bruge de fleste rodfrugter til det... Prøv dig frem til hvad i kan lide. Pastinak kan man jo i hvert fald smage, så det afhænger jo af om man kan li smagen 

Det skal jeg da lige prøve.

Anmeld

24. oktober 2011

Palaja

Mi skriver:

Det skal jeg da lige prøve.

Go fornøjelse

Anmeld

24. oktober 2011

Dinna88

Jeg spiser slet ikke kød, så nej, men jeg har flere opskrifter på deller uden kød, hvis det er, det kunne bruges? Nogle af dem ligner kød.

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Dinna88 skriver:

Jeg spiser slet ikke kød, så nej, men jeg har flere opskrifter på deller uden kød, hvis det er, det kunne bruges? Nogle af dem ligner kød.

Ja, det kan også bruges. Jeg prøver at vi skal holde en kødfri dag om ugen, så der kunne de da være fantastiske

Anmeld

24. oktober 2011

DenLykkelige

Fandt dette:

http://www.doitdelicious.com/recipes

Det er opskrifter fra Seinfeld's kone Jessica

Ved ikke om det hjælper

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

DenLykkelige skriver:

Fandt dette:

http://www.doitdelicious.com/recipes

Det er opskrifter fra Seinfeld's kone Jessica

Ved ikke om det hjælper

Tak, den vil jeg helt sikker snuse på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.