Jer der har taget/tager Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Ja - så jeg lige har en forklaring på hvorfor

nemlig

og så skriver du lige her hvad grunden er??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Lotte90

Jeia skriver:

En til positiv historie Jeg fik heller ikke min mens, efter at jeg var startet på Metformin, blev gravid med min søn ca 1 uge efter at jeg var startet på pillerne Samtidig med at jeg startede på dem, lagde jeg min kost op. Jeg var helt fanatisk, spiste intet sukker, hvede, ris, kartoffler osv. Inden dette havde vi prøvet i 2 år.

Ved nr 2 prøvede vi igen i 2 år, så fik jeg endelig taget mig sammen til at lægge min kost om, tog ikke metformin. Var dog ikke helt så fanatisk med maden denne gang, spiste lidt ris, pasta osv en gang i mellem, havde ikke samme overskud, som første gang. Men blev gravid efter 3 mdr, så det var også ok.

Så det kan lykkes Held og lykke med det i hvert fald

Skøn, skøn, skøn historie  Dejligt at høre sådan nogle!

Men hvad er det egentlig for noget med kosten? Altså min gynækolog har ikke nævnt noget overfor mig med hensyn til kost.

Anmeld

27. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

nemlig

og så skriver du lige her hvad grunden er??

Når jeg engang får fat i dem (altid såååå lang ventetid i telefonen) skal jeg nok skrive det

Anmeld

27. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Skøn, skøn, skøn historie  Dejligt at høre sådan nogle!

Men hvad er det egentlig for noget med kosten? Altså min gynækolog har ikke nævnt noget overfor mig med hensyn til kost.

den svare jeg lige på... da jeg også er igang med den kost...

det er at undgå stivelse i kosten (kort fortalt) hvis du er interesseret i det vil jeg råde dig til at gå på bibiloteket og låne bogen "spis dig gravid" da det er en super bog der beskriver det i detaljer

Anmeld

27. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

den svare jeg lige på... da jeg også er igang med den kost...

det er at undgå stivelse i kosten (kort fortalt) hvis du er interesseret i det vil jeg råde dig til at gå på bibiloteket og låne bogen "spis dig gravid" da det er en super bog der beskriver det i detaljer

Okay, sjovt min gynækolog slet ikke har nævt det for mig overhovedet?

Anmeld

27. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Okay, sjovt min gynækolog slet ikke har nævt det for mig overhovedet?

oki... det er da underligt...

det var noget af det første min sagde til mig... men der var jeg allerede begynt da jegt havde købt bogen brugt af en bruger her inde

Anmeld

27. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

oki... det er da underligt...

det var noget af det første min sagde til mig... men der var jeg allerede begynt da jegt havde købt bogen brugt af en bruger her inde

Okay, den må jeg prøve at låne..

Men tror du det kan have noget at gøre med at jeg er normal-vægtig?? Det eneste han sagde var at det jo ikke ville skade hvis jeg lige kunne tabte mig et par kg.

Anmeld

27. oktober 2011

Englebassen82

Jeg har fået 2 børn vha Metformin...

jeg have min menstruation ca 2 gange om året... Max....

Jeg startede op meget lavt og trappede op, for at skåne min mave... mener der gik lige knap 2 mdr inden min menst. kom, derefter trappede vi endnu engang op i dosis og denne gang var det så knap 7 uger imellem og derefter trappede vi op til jeg havde en cyklus på 38 dage.... Samtidig tabte jeg mig 18 kg... omlage IKKE min kost, men igennem pillerne, følte jeg mig bare mere mæt.... Der gik lige knap 1 år, så var jeg gravid.....

2. gang trappede vi hurtigt op til dosis fra sidst og der gik knap 5 mdr, så var lykken der igen, og denne gang røg der 6 kg...

Så hold fast og giv Metforminen en chance..

Anmeld

27. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Okay, den må jeg prøve at låne..

Men tror du det kan have noget at gøre med at jeg er normal-vægtig?? Det eneste han sagde var at det jo ikke ville skade hvis jeg lige kunne tabte mig et par kg.

nej... det med kosten har intet med vægten at gører... det har noget med kroppens insolin niveau og sådan at gører...

men der er jo også nogle læger der ikke anerkender denne tænkning i kost... så det kan værer derfor!?

Anmeld

27. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

nej... det med kosten har intet med vægten at gører... det har noget med kroppens insolin niveau og sådan at gører...

men der er jo også nogle læger der ikke anerkender denne tænkning i kost... så det kan værer derfor!?

Jeg må låne den bog på biblioteket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.