Jer der har taget/tager Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Kay

jeg har taget metformin i en måned ca.

og jeg har endnu ikke fået min menses... så er vist ik til meget hjælp....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Ja, det giver fin mening

Jeg har også altid troet at jeg har kunnetmærke ÆL, men da det er rimelig tit er det vidst ikke det  Men bliver det ikke bare hurtigt dyrt med Æl-test?? Jeg har fået fortalt, at jeg ikke kan bruge dem når jeg har pco, ved ikke hvorfor?

Jge har godtnok haft ondt i maven idag, så håber det er mens der er på vej..

jeg har også hørt det med æl tests... og har også undret mig over det....

Anmeld

25. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

jeg har taget metformin i en måned ca.

og jeg har endnu ikke fået min menses... så er vist ik til meget hjælp....

Det er det samme som mig.. Har du fået noget at vide om hvornår den skulle komme ca.??

Ja, jeg synes også det er vildt mærkeligt det med de ÆL test

Anmeld

25. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Det er det samme som mig.. Har du fået noget at vide om hvornår den skulle komme ca.??

Ja, jeg synes også det er vildt mærkeligt det med de ÆL test

ja lige som dig...

jeg fik afvide at det kom an på min krop... men fik så også at hvide at hvis vi havde reglmæssig sex så var der stor chance for at der skete noget ved første ÆL da min kæreste har super god sædkvallitet...

men nå nu at æl åbenbart ikke duer... så tæster jeg med g-tests en gang om ugen for at være sikker

Anmeld

25. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

ja lige som dig...

jeg fik afvide at det kom an på min krop... men fik så også at hvide at hvis vi havde reglmæssig sex så var der stor chance for at der skete noget ved første ÆL da min kæreste har super god sædkvallitet...

men nå nu at æl åbenbart ikke duer... så tæster jeg med g-tests en gang om ugen for at være sikker

Okay fedt at få at vide

Hvor stor dosis får du om dagen?

Anmeld

26. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Okay fedt at få at vide

Hvor stor dosis får du om dagen?

kan ik huske dosen men en pille 3 gange dagligt

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

kan ik huske dosen men en pille 3 gange dagligt

Ja okay Jeg får nemlig kun 1 pille om dagen.. Og synes det lyder af lidt, i forhold til hvad jeg har læst, at andre tager.

Anmeld

26. oktober 2011

Camillos

Lotte90 skriver:

Ja okay Jeg får nemlig kun 1 pille om dagen.. Og synes det lyder af lidt, i forhold til hvad jeg har læst, at andre tager.

Jeg er netop startet op i metformin behandling ... 1 uge 1 pille 2 uge 2 piller og 3 uge 3 piller om dagen. Det er 1,5 gr. om dagen i det hele. 

Første gang jeg fik metformin var det også kun 1 pille om dagen. Synes du skal prøve og ringe og spørge din læge om hvorfor du kun får 1 om dagen ? om det er pga dine hormoner eller ? 

Krydser fingre for dig . det kan være vi kan følges ad.

Kram herfra. 

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Camillos skriver:

Jeg er netop startet op i metformin behandling ... 1 uge 1 pille 2 uge 2 piller og 3 uge 3 piller om dagen. Det er 1,5 gr. om dagen i det hele. 

Første gang jeg fik metformin var det også kun 1 pille om dagen. Synes du skal prøve og ringe og spørge din læge om hvorfor du kun får 1 om dagen ? om det er pga dine hormoner eller ? 

Krydser fingre for dig . det kan være vi kan følges ad.

Kram herfra. 

Okay, ja det kunne godt ske jeg skulle prøve at ringe? Ved ikke hvorfor jeg kun skal tage 1 om dagen, men skal til kontrol d. 19. december så der regner jeg også med at blive sat op i dosis, hvis der ikke er sket noget..

Men hvorfor fik du også kun 1 pille første gang du fik metformin? Og hvor længe gik der dér før du fik din mens, efter du startede på dem?

Ja det kunne være lidt sjovt at kunne følges ad

Anmeld

26. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

første uge skulle jeg kun spise 2 piller... og så derefter 3... prøv at ringe til din læge og hør om det er helt rigtigt at du ikke skal tage mere end det... for har heller ikke hørt andre fortælle at de kun skulle ha 1 pille om dagen!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.