Jer der har taget/tager Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Camillos

Lotte90 skriver:

Okay, ja det kunne godt ske jeg skulle prøve at ringe? Ved ikke hvorfor jeg kun skal tage 1 om dagen, men skal til kontrol d. 19. december så der regner jeg også med at blive sat op i dosis, hvis der ikke er sket noget..

Men hvorfor fik du også kun 1 pille første gang du fik metformin? Og hvor længe gik der dér før du fik din mens, efter du startede på dem?

Ja det kunne være lidt sjovt at kunne følges ad

Fordi jeg ikke var tilknyttet gynækolog og det var min egen læge der har givet mig den ene pille metformin jeg skulle have, og sådanne læger har typisk ikke en skid forstand på Pcos O.l. Nærmere kan jeg ikke komme på dit spørgsmål. Jeg var ikke så god til at tage metforminerne som jeg skulle første gang, fordi jeg ikke rigtig troede på de ville hjælpe mig. 

Blev dog gravid kort efter men aborterede dog desværre efter. 

Jeg har/ havde en meget vanskelig PCOS, så det var ca hver. 9 måned jeg menstruerede eller deromkring. Men med vægttab og sundere mad er jeg nu ca nede på hver 2- 3 måned. Men meget forskelligt med mig. 

Lige nu og her er jeg stoppet med p piller efter 3 mdr på dem, for at finde ud af om jeg kunne få en normal cyklus på dem, og det kunne jeg. så de var også en del af behandlingen. 

Men med De ømme bryster, humør svingninger og kvalme som p pillerne har givet mig er jeg glad for endelig at vinke farvel til dem og opstarte metforminen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

første uge skulle jeg kun spise 2 piller... og så derefter 3... prøv at ringe til din læge og hør om det er helt rigtigt at du ikke skal tage mere end det... for har heller ikke hørt andre fortælle at de kun skulle ha 1 pille om dagen!?

Jeg tænker lidt at der må være en grund til at han kun har sagt 1 pille om dagen.. Men kunne godt være jeg skulle prøve at ringe derud

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Camillos skriver:

Fordi jeg ikke var tilknyttet gynækolog og det var min egen læge der har givet mig den ene pille metformin jeg skulle have, og sådanne læger har typisk ikke en skid forstand på Pcos O.l. Nærmere kan jeg ikke komme på dit spørgsmål. Jeg var ikke så god til at tage metforminerne som jeg skulle første gang, fordi jeg ikke rigtig troede på de ville hjælpe mig. 

Blev dog gravid kort efter men aborterede dog desværre efter. 

Jeg har/ havde en meget vanskelig PCOS, så det var ca hver. 9 måned jeg menstruerede eller deromkring. Men med vægttab og sundere mad er jeg nu ca nede på hver 2- 3 måned. Men meget forskelligt med mig. 

Lige nu og her er jeg stoppet med p piller efter 3 mdr på dem, for at finde ud af om jeg kunne få en normal cyklus på dem, og det kunne jeg. så de var også en del af behandlingen. 

Men med De ømme bryster, humør svingninger og kvalme som p pillerne har givet mig er jeg glad for endelig at vinke farvel til dem og opstarte metforminen. 

Okay, jeg må prøve at ringe til min gynækolog og høre om det kan passe :/
Jeg håber så meget at min cyklus vil begynde og være nogenlunde normal snart ..

Anmeld

26. oktober 2011

Camillos

Lotte90 skriver:

Okay, jeg må prøve at ringe til min gynækolog og høre om det kan passe :/
Jeg håber så meget at min cyklus vil begynde og være nogenlunde normal snart ..

Det er desværre nok kun en mirakel kur for nogle. Men jeg krydser da fingre for dig. 

Det kan jo ikke skade at ringe og spørge, for de har nok en grund. Men så vil du gerne have en begrundelse for hvorfor du kun skal tage 1 om dagen når du hører om andre der skal have 3? ..  

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Camillos skriver:

Det er desværre nok kun en mirakel kur for nogle. Men jeg krydser da fingre for dig. 

Det kan jo ikke skade at ringe og spørge, for de har nok en grund. Men så vil du gerne have en begrundelse for hvorfor du kun skal tage 1 om dagen når du hører om andre der skal have 3? ..  

Ja lige præcis.. synes det er en meget lav dosis i forhold til hvad i andre får ..

Anmeld

26. oktober 2011

Camillos

Lotte90 skriver:

Ja lige præcis.. synes det er en meget lav dosis i forhold til hvad i andre får ..

Held og lykke med et i hvertfald. 

Anmeld

26. oktober 2011

Kay

Lotte90 skriver:

Jeg tænker lidt at der må være en grund til at han kun har sagt 1 pille om dagen.. Men kunne godt være jeg skulle prøve at ringe derud

der er sikkert en god grund til at han har sagt 1 pille... men derfor kan du jo godt ringe og spørge

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Camillos skriver:

Held og lykke med et i hvertfald. 

Mange tak

Anmeld

26. oktober 2011

Lotte90

Kay skriver:

der er sikkert en god grund til at han har sagt 1 pille... men derfor kan du jo godt ringe og spørge

Ja - så jeg lige har en forklaring på hvorfor

Anmeld

26. oktober 2011

Jeia

En til positiv historie Jeg fik heller ikke min mens, efter at jeg var startet på Metformin, blev gravid med min søn ca 1 uge efter at jeg var startet på pillerne Samtidig med at jeg startede på dem, lagde jeg min kost op. Jeg var helt fanatisk, spiste intet sukker, hvede, ris, kartoffler osv. Inden dette havde vi prøvet i 2 år.

Ved nr 2 prøvede vi igen i 2 år, så fik jeg endelig taget mig sammen til at lægge min kost om, tog ikke metformin. Var dog ikke helt så fanatisk med maden denne gang, spiste lidt ris, pasta osv en gang i mellem, havde ikke samme overskud, som første gang. Men blev gravid efter 3 mdr, så det var også ok.

Så det kan lykkes Held og lykke med det i hvert fald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.