Jer der har taget/tager Metformin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.726 visninger
50 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Lotte90

Hvor længe gik der, fra i startede på Metformin, til i fik jeg første minstruation? Og blev den sådan nogenlunde regelmæssig efter det? Håber noget har nogle erfaringer med dem som de vil dele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Lotte90 skriver:

Hvor længe gik der, fra i startede på Metformin, til i fik jeg første minstruation? Og blev den sådan nogenlunde regelmæssig efter det? Håber noget har nogle erfaringer med dem som de vil dele.

Hej

Jeg kan desværre ikke fortælle om metformins effekt på mens. Fordi:

Første gang jeg fik metformin kom min mens aldrig. I stedet blev jeg gravid kort efter. Altså min datter er "det ene æg", der blev lavet i 9 mrd

Anden gang jeg fik metformin kom min mens allerede reglmæssig efter min fødsel.

Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte90

Henriette Aaby skriver:

Hej

Jeg kan desværre ikke fortælle om metformins effekt på mens. Fordi:

Første gang jeg fik metformin kom min mens aldrig. I stedet blev jeg gravid kort efter. Altså min datter er "det ene æg", der blev lavet i 9 mrd

Anden gang jeg fik metformin kom min mens allerede reglmæssig efter min fødsel.

Beklager jeg ikke kan være til mere hjælp

Mange hilsner

Henriette

Hvor dejligt at høre, at det kan gå så stærkt (: Håber også pillerne vil virke på mig ..

Anmeld

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Lotte90 skriver:

Hvor dejligt at høre, at det kan gå så stærkt (: Håber også pillerne vil virke på mig ..

Jeg har haft godt gavn af dem. Sidder faktisk i skrivende stund er er i 32+1 med lillebror/søster

Jeg tror at jeg er blevet "hurtig" gravid begge gange pga Metformin, cyklen/svømning og sukkerfri kost.

Dog ved jeg godt at jeg/vi har været utrolig heldige. Min veninde skulle gennem en lidt større behandling før de fik deres første. Tilgengæld er nr 2 ren økobaby

Der er håb

Held og lykke

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte90

Henriette Aaby skriver:

Jeg har haft godt gavn af dem. Sidder faktisk i skrivende stund er er i 32+1 med lillebror/søster

Jeg tror at jeg er blevet "hurtig" gravid begge gange pga Metformin, cyklen/svømning og sukkerfri kost.

Dog ved jeg godt at jeg/vi har været utrolig heldige. Min veninde skulle gennem en lidt større behandling før de fik deres første. Tilgengæld er nr 2 ren økobaby

Der er håb

Held og lykke

Hvor skønt at høre! Virkelig .. Det giver mig lige lidt gejst..
Jeg har dog kun taget Metformin i 1 måned..

Anmeld

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Lotte90 skriver:

Hvor skønt at høre! Virkelig .. Det giver mig lige lidt gejst..
Jeg har dog kun taget Metformin i 1 måned..

Det er jeg glad for det er også meningen at det skal give lidt positiv indput, for hvor ved jeg godt det er mega svært!

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte90

Henriette Aaby skriver:

Det er jeg glad for det er også meningen at det skal give lidt positiv indput, for hvor ved jeg godt det er mega svært!

Ja, jeg går bare og venter på at den engang skal dukke op (sjovt som man kan savne sin mens)..

Men efter man så har haft den, hvornår kan man så regne med at man vil få ægløsning igen? ved ud det? (:

Anmeld

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Lotte90 skriver:

Ja, jeg går bare og venter på at den engang skal dukke op (sjovt som man kan savne sin mens)..

Men efter man så har haft den, hvornår kan man så regne med at man vil få ægløsning igen? ved ud det? (:

Jeg tror det er meget forskellig. Min cyklus har været lang, mellem 37 og 42 dage. Nu er det sådan at jeg får mange smerter når jeg har æggeløsning og derfor har haft en ide om hvornår der skulle arbejdes. Men jeg har også brug ÆL-test for at være sikker.

Jeg er en rigtig matematiker som har brugt min kalender til at holde øje med min cyklus.

Giver det mening?

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte90

Henriette Aaby skriver:

Jeg tror det er meget forskellig. Min cyklus har været lang, mellem 37 og 42 dage. Nu er det sådan at jeg får mange smerter når jeg har æggeløsning og derfor har haft en ide om hvornår der skulle arbejdes. Men jeg har også brug ÆL-test for at være sikker.

Jeg er en rigtig matematiker som har brugt min kalender til at holde øje med min cyklus.

Giver det mening?

Ja, det giver fin mening

Jeg har også altid troet at jeg har kunnetmærke ÆL, men da det er rimelig tit er det vidst ikke det  Men bliver det ikke bare hurtigt dyrt med Æl-test?? Jeg har fået fortalt, at jeg ikke kan bruge dem når jeg har pco, ved ikke hvorfor?

Jge har godtnok haft ondt i maven idag, så håber det er mens der er på vej..

Anmeld

24. oktober 2011

Henriette Aaby

Lotte90 skriver:

Ja, det giver fin mening

Jeg har også altid troet at jeg har kunnetmærke ÆL, men da det er rimelig tit er det vidst ikke det  Men bliver det ikke bare hurtigt dyrt med Æl-test?? Jeg har fået fortalt, at jeg ikke kan bruge dem når jeg har pco, ved ikke hvorfor?

Jge har godtnok haft ondt i maven idag, så håber det er mens der er på vej..

jeg sammen med dig Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.