skal man virkelig være populær herinde før man kan få svar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Chalala85

Jeg synes det er meget forskelligt.. nogen ting for jeg meget respons på og andre næsten intet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

Er helt enige i at de aktive ikke skal klandres for noget. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man vælger IKKE at svare på noget man måske har et godt svar til, bare fordi man ikke ser personen herinde så tit. Selvfølgelig kan jeg godt se at det er naturligt at følge lidt mere med i dem man kenders børn og deres udvikling osv. Men at lade være med at svare på en eller anden problemstilling, det synes jeg ikke er fair. Jeg troede siden her handlede om at dele erfaringer med hinanden, og ikke om at man er nødt til at være mega aktiv, for overhovede at få folks råd.

Men hvordan ved du, at folk bevidst lader være med at svare på en problemstilling fordi de ikke kender vedkommende? Det tror jeg altså ikke er tilfældet overhovedet! Tror måske mere det handler om billedtråde, og der kan jeg altså godt forstå det. Man kan jo ikke skrive til alles babyer, at de er søde.
Hvis jeg fx loggede ind, og der var to tråde på forsiden, som begge hed "Fotospam af min baby 6 mdr", og den ene var oprettet af dig, og den anden var oprettet af en, jeg ikke lige kendte, så ville jeg da gå ind i din tråd og se og kommentere og ikke den andens, fordi jeg 'kender dig' og har fulgt dig - Så har jeg et "forhold" til din baby, og kan forholde mig til dit barn, imens en baby af en bruger, jeg ikke kender noget til, ikke siger mig så meget personligt. Og det er vel meget normalt
Jeg ville heller ikke gå hen til en fremmed på gaden og sige "neeej, dit barn er sødt!", men én jeg kender, der ville jeg gerne gøre det

Anmeld

24. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Men hvordan ved du, at folk bevidst lader være med at svare på en problemstilling fordi de ikke kender vedkommende? Det tror jeg altså ikke er tilfældet overhovedet! Tror måske mere det handler om billedtråde, og der kan jeg altså godt forstå det. Man kan jo ikke skrive til alles babyer, at de er søde.
Hvis jeg fx loggede ind, og der var to tråde på forsiden, som begge hed "Fotospam af min baby 6 mdr", og den ene var oprettet af dig, og den anden var oprettet af en, jeg ikke lige kendte, så ville jeg da gå ind i din tråd og se og kommentere og ikke den andens, fordi jeg 'kender dig' og har fulgt dig - Så har jeg et "forhold" til din baby, og kan forholde mig til dit barn, imens en baby af en bruger, jeg ikke kender noget til, ikke siger mig så meget personligt. Og det er vel meget normalt
Jeg ville heller ikke gå hen til en fremmed på gaden og sige "neeej, dit barn er sødt!", men én jeg kender, der ville jeg gerne gøre det

Den er jeg helt med på, det er fult forståeligt, sådan gør jeg jo også selv Og jeg ved heller ikke om folk bevidst lader være med at svare til folk de ikke kender, det virker bare nogen gange som om at det er tilfældet, men håber da ikke der er noget i det  

Hvis man ikke føler at man får den ønskede respons på et eller andet, så må man jo bare oppe sin tråd, for jeg tror virkelig ikke at man skal tage det der med at være populær og ikke populær så personligt. Som du siger, så handler det sgu nok mere om at være aktiv eller ikke så aktiv

Anmeld

24. oktober 2011

Anette&Sophia

Frøken J. skriver:

Åh du godeste, skal vi gennem dette igen? Der har næstenlige været en tråd om det samme på over 20 sider..

Jeg ser det ikke som populær versus upopulær, men aktiv versus mindre aktiv. Og jeg tror det er ganske naturligt at folk har en tendens til oftere at svare hos dem de "kender" og ser meget i debatterne. Og det er da meget naturligt.

Ydermere handler det nok også om hvornår man smider sin tråd op, for de kan hurtigt ryge af forsiden. Og husk nu at den også tæller folk med som ikke har en profil herinde i antallet af dem der har læst tråden.

sorry
men tanken strejfede mig bare lige.

Anmeld

24. oktober 2011

L.J.L

Synes absolut ikke det har noget med aktivitet at gøre. Jeg selv er herinde og svare på debatter dagligt så vil da mene at jeg ikke er usynlig, men jeg oplever tit at folk ikke gider svare på mine tråde. Det er jeg fuldstændig ligeglad med løvrigt men bare lige for at komme med mit besyv til debatten. Jeg tror det har noget at gøre med hvor mange "venner" men har herinde for så ses ens indlæg tydeligere.

Anmeld

24. oktober 2011

_-Kathrine-_

Har sgu selv tænkt på det samme her forleden dag, så det er ikke kun dig... Det er ikke mange svar jeg får på mine tråde, så jeg er nok ikke en af de aktive/populære hvis man absolut skal være det for at blive set/læst!!

Anmeld

24. oktober 2011

Kofoed.

L.J.L skriver:

Synes absolut ikke det har noget med aktivitet at gøre. Jeg selv er herinde og svare på debatter dagligt så vil da mene at jeg ikke er usynlig, men jeg oplever tit at folk ikke gider svare på mine tråde. Det er jeg fuldstændig ligeglad med løvrigt men bare lige for at komme med mit besyv til debatten. Jeg tror det har noget at gøre med hvor mange "venner" men har herinde for så ses ens indlæg tydeligere.

Må da ærligt indrømme at jeg oftere svare på de indlæg der er skrevet af et rødt navn, end dem med stor, ren og skær fordi man har et forhold til dem, på en eller anden måde.

TS: Jeg synes da altid jeg svare dig Hehe.
Prøver så vidt muligt at svare folk, hvis jeg har noget "klogt" at sige, høhø, mig, klog, høhø.

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Helt ærligt, hvor mange svar skal man have før det er nok  Jeg har da også oprette spørgsmål hvor kun en eller to har svaret, men så har jeg jo også fået svar på mit spørgsmål, og ellers må jeg jo oppe den på et andet tidspunkt, hvor nogle andre er på.

Anmeld

24. oktober 2011

SjeBets

det er ikke noget jeg har tænkt over, jeg er ikke populær, kender sq ingen her inde, og "i" kender ikke mig, Men hvis jeg ser et emne jeg føler jeg kan bidrage med , Med mindre at der er kommet 100 svar som er ligedanne før mig, så svarer jeg, føler jeg ikke at jeg kan svarer hopper jeg ud af tråden igen. 

jeg skriver stort set aldrig i se min baby som er så og så gammel tråde, men smider folk noget hjemmelavet så er jeg der og siger ih og åh fordi jeg er benovet over deres evnet. men igen det er alle og ikke kun de populær .. og til slut vil jeg gerne vide hvem de populære er, fordi jeg har ingen anelse om hvem det er som bliver tænkt på her 

Anmeld

24. oktober 2011

Gittemor09

Sådan føler jeg virkelig det er nogle gange.
- Kan det virkelig være rigtigt at man skal være populær før folk gider svare på ens tråde?

Nogle oprettede tråde, hvor man fortæller om et eller andet, hvor man fx bare godt kunne bruge at folk sendte et kram, men kun folk man kender svare på dem, men der har været mange inde og læse dem.

eller også bare hvis man søger svar på et eller andet.

- Det er ikke for at være negativ overhovedet, det undre mig bare lidt. Synes selv at baby.dk er blevet en bedre website at være på, eftersom at der ikke er så meget bitcheri herinde mere. + at der også er mange søde mennesker
Jeg kunne dog stadig føle at  man skal være populær for at folk gider svare en, dette er dog ikke hver gang tilfældet, da folk da har været venlige at svare en på nogle oprettede tråde.

jeg tror det har meget med mange ting at gøre....

1. hvilken tid på dagen man opretter indlæg.

2. hvor mange der opretter indlæg på samme tid.

3. hvor mange der har et svar på det man spørger ind til, uden at svare et fuldstændig forkert svar, og derfor sårer trådstarter.

4. hvor hurtigt den ryger væk af side et...

5. hvor interessant overskriften er.

ja, kan nok nævne flere...

hvis jeg opretter et indlæg som folk ikke svarer på, tager jeg det ikke så tungt, men prøver at lave evt. overskrift om næste gang, eller opper den en gang mere....

eller også har mit indlæg bare været totalt kedeligt, og så er det jo bare sådan

selvom jeg selv er meget aktiv herinde, tror jeg faktisk ikke der er mange der kan genkende mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.