skal man virkelig være populær herinde før man kan få svar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Frøken J.

Åh du godeste, skal vi gennem dette igen? Der har næstenlige været en tråd om det samme på over 20 sider..

Jeg ser det ikke som populær versus upopulær, men aktiv versus mindre aktiv. Og jeg tror det er ganske naturligt at folk har en tendens til oftere at svare hos dem de "kender" og ser meget i debatterne. Og det er da meget naturligt.

Ydermere handler det nok også om hvornår man smider sin tråd op, for de kan hurtigt ryge af forsiden. Og husk nu at den også tæller folk med som ikke har en profil herinde i antallet af dem der har læst tråden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Åh du godeste, skal vi gennem dette igen? Der har næstenlige været en tråd om det samme på over 20 sider..

Jeg ser det ikke som populær versus upopulær, men aktiv versus mindre aktiv. Og jeg tror det er ganske naturligt at folk har en tendens til oftere at svare hos dem de "kender" og ser meget i debatterne. Og det er da meget naturligt.

Ydermere handler det nok også om hvornår man smider sin tråd op, for de kan hurtigt ryge af forsiden. Og husk nu at den også tæller folk med som ikke har en profil herinde i antallet af dem der har læst tråden.

Jeg kan godt følge dig men.. Hvorfor er det at det er naturligt at svare dem man kender? Vil det sige, at hvis en har et problem og beder om gode råd, så læser man, men går igen fordi man ikke "kender" vedkommende fordi vedkommende ikke er så aktiv?? 

Anmeld

24. oktober 2011

Miss BananaHammock

Jeg synes det er lidt svært - for da jeg f.eks. selv ofte kun bevæger mig rundt i barnløshedesgruppen, så er det de brugere jeg har som venner derinde der popper op først når jeg er inde og læse debatter og dem jeg bruger min tid på. Der er så mange debatter herinde at jeg ikke når alle igennem, også bliver der prioriteret lidt.

Det har intet og gøre med hvem der er populærer eller ej, men det er de få mennesker jeg efterhånden kender lidt bedre end bare og de kender mig. 

Men vil da lige sende et 

Anmeld

24. oktober 2011

Mi

Trådene her er oppe en gang imellem, og det må jo betyde at nogle har det sådan. Men jeg må sige, at jeg ikke oplever det som et problem.

Ærligt:

Hvis der kommer en "se min baby" tråd så klikker jeg sjældent på den. Jeg tænker lidt, at hvis vi alle skulle flashe vores babyer og forvente stor respons, så var der ikke meget andet på siden. Men hvis der er en af dem som jeg skriver godt med herinde som flasher deres babyer, så svarer jeg dem.

Men er det egentlig ikke meget normalt. Hvis der var 400 kvinder i et rum, hvor jeg kendte eller kendte de 10 lidt, så var det da også dem jeg ville tale med og ikke de 390 andre kvinder.

Jeg svarer bestem alle og enhver, hvis det er et emne som jeg kan relatere til eller bidrage med. Men jeg kan ikke sidde og skrive "tillykke" og "åhhhh, hvor er han sød" til alle.

Desuden så har nogle af spørgsmålene være oppe ofte, og så springer jeg også over.

Anmeld

24. oktober 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

Jeg har ikke selv oplevet det, men har da lagt mærke til at det sker at de "populære" får flere besvarelser. Synes især man ser det i enten de der "jeg har født" eller "baby er nu 6 mdr"-tråde. Der er det som om at folk hellere vil kommentere de "populæres" tråde. Det er bare min opfattelse efter at have oplevet det flere gange

Men er det så underligt? Hvis man er mega aktiv i debatten og bruger meget tid herinde, vil der jo rent naturligt være flere, der bemærker ens billede og brugernavn og begynder at følge med. Hvorfor det jo netop handler om aktivitet og ikke popularitet.

Tager det lidt til mig grundet sidste debat hvor det blev en slags hetz mod de aktive brugere. Og i virkeligheden kan man vel ikke klandres for hvor mange der besvarer ens ting. Så er det vel nærmere dem der svarer, der bærer ansvaret.

Anmeld

24. oktober 2011

Aagaard

Jeg opretter generelt ikke ret mange tråde - men jeg syntes at jeg har fået fine og gode svar på dem.

Men jeg læser også tit tråde jeg ikke svarer på, hvis jeg ikke syntes at jeg har noget konstruktivt at komme med, lader jeg være at blande mig. Eller hvis nogen har svaret som jeg ville have gjordt, gentager jeg heller ikke et svar.

Jeg oplever siden som meget givende og prøver at give igen.
Fx har jeg læst et tons fødselsberetninger og er nu ved at skrive min fordi jeg syntes at jeg bør give lidt til den næste som har brug for at læse en milion fødselsberetninger.

Line

Anmeld

24. oktober 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

Jeg kan godt følge dig men.. Hvorfor er det at det er naturligt at svare dem man kender? Vil det sige, at hvis en har et problem og beder om gode råd, så læser man, men går igen fordi man ikke "kender" vedkommende fordi vedkommende ikke er så aktiv?? 

Nej, og det tror jeg virkelig heller ikke folk gør. Tror nærmere det handler om folk ikke har læst tråden. Det der med antal læste kan man ikke bruge til en hujende fis, da den både tæller dobbeltbesøg og besøg af folk, som ikke har en profil på baby

Anmeld

24. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Men er det så underligt? Hvis man er mega aktiv i debatten og bruger meget tid herinde, vil der jo rent naturligt være flere, der bemærker ens billede og brugernavn og begynder at følge med. Hvorfor det jo netop handler om aktivitet og ikke popularitet.

Tager det lidt til mig grundet sidste debat hvor det blev en slags hetz mod de aktive brugere. Og i virkeligheden kan man vel ikke klandres for hvor mange der besvarer ens ting. Så er det vel nærmere dem der svarer, der bærer ansvaret.

Er helt enige i at de aktive ikke skal klandres for noget. Men jeg forstår bare ikke hvorfor man vælger IKKE at svare på noget man måske har et godt svar til, bare fordi man ikke ser personen herinde så tit. Selvfølgelig kan jeg godt se at det er naturligt at følge lidt mere med i dem man kenders børn og deres udvikling osv. Men at lade være med at svare på en eller anden problemstilling, det synes jeg ikke er fair. Jeg troede siden her handlede om at dele erfaringer med hinanden, og ikke om at man er nødt til at være mega aktiv, for overhovede at få folks råd.

Anmeld

24. oktober 2011

anna-jonas

Det er jo sådan, at jo flere svar man selv kommer med, jo flere svar får man også på ens egne indlæg..........................man skaber jo forbindelser, og folk begynder at kende en. Så det er bare med at komme igang, og selv skabe et netværk...........så kommer svarene også, er min erfaring.....................

Anmeld

24. oktober 2011

M (:

Suk, denne debat har desværre næsten lige været opppe, og synes egentlig at det er begyndt at gå meget bedre siden da. 

Dog vil jeg sige, at ja, jeg læser mange debatindlæg uden at kommentere, men det har intet med "popularitet" at gøre. Jeg svarer, hvis jeg synes, jeg har noget relevant at bidrage med, ellers klikker jeg mig bare stille og roligt ud igen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.