barn passet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

annec

MelikkazMoar skriver:

forstår dig ganske godt ..

Melikka er højst blevet passet af min mor eller søster når jeg er løbet i brugsen .. (hun er 5 mdr. nu)

og har da heller ikke i tankerne hun skal passes ude før tidligst januar, da jeg har en ide om at holde 20 års fødselsdag for mig selv der..  ellers holder jeg hende 'for mig selv' så længe jeg kan. 

Alle andre venner og andet forstår heller ikke jeg ikke bare 'efterlader' hende ved mine forældre osv..

Sådan er mine venner også, men tror ikke at de forstår det før de selv får børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

lycly

annec skriver:

Ja nemlig, man har jo også brug for noget kæreste tid

Men vil bare ikke vide hvem jeg vil kunne lade ham overlades til  

Der er det vigtigt at du kun gør det du føler dig tryg ved. Jeg er 110% tryg ved min mor -men også kun min mor! INGEN anden får lov, før jeg ved at det er okay. Så føl dig frem, og føler du ikke at hverken du eller dit barn er klar, jamen så skal du absolut ikke gøre det

Anmeld

21. oktober 2011

annec

Muhmi skriver:

Min mor kom og "stjal" Silas da han var to uger... Det havde jeg det virkelig dårligt med, så jeg bad dem efter en time om at komme med ham igen.... Han er siden blevet passet to gange, én gang af mor og én gang af svigermor... Kun i 2½ til 3 timer dog.... Jeg har det bestemt ikke godt med at efterlade ham til andre end hans far...

Nej, har jeg nemlig heller ikke

Anmeld

21. oktober 2011

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
annec skriver:

Hej alle sammen

Vil lige hører om hvornår i fik jeres barn passet først gang?

Sebastian er i dag 8uger, og min svigermor forstår slet ikke hvorfor jeg ikke vil have ham passet endu. Men bare tanken gøre mig utilpads.

Vi fik passet valdemar, da han var 2 mdr. i nogle timer, af min far. Da vi havde givet min søster nogle billetter til en fck kamp i konfirmations gave.
Jeg havde rigtig svært ved og aflevere ham, men jeg vidste også godt at han var i gode hænder. og da vi kom tilbage, havde han faktisk sovet det meste af dagen og bare været glad.
Men er glad for jeg gjorde det.

Man skal ikke få passet sine børn før man føler man er helt klar til det.

Anmeld

21. oktober 2011

annec

Mor og meget mere skriver:

At være "pylret" lyder så negativt i mine ører, når det drejer sig om spædbørn - jeg vil snarere kalde det at være naturligt omsorgsfuld og at reagere sundt på sine instinkter. Det er først, når børnene bliver ældre, at man med rette kan tale om at være FOR pylret og have for svært ved at give slip - det tjener jo ikke i sig selv noget formål at være adskilt fra sit lille barn bare for at være det, for barnet har intet behov for det, og det er ikke i stand til at drage erfaringer omkring adskillelse endnu - og jeg tror heller ikke på, det ændrer noget hos/i moderen, da hun er biologisk og mentalt "programmeret" til at være sammen med sit lille barn.

Jeg har intet at indvende over for dine planer, og dit barn kommer ikke til at lide nød af det, men jeg synes slet ikke, det giver mening at opfatte det som usundt at være helt igennem dedikeret til sit spæde barn de første måneder - og jeg tror ikke, man kan tvinge sig selv til at være mindre "pylret", selv om man fysisk fjerner sig fra sit barn nogle timer i den alder.

Anmeld

21. oktober 2011

MelikkazMoar

annec skriver:

Sådan er mine venner også, men tror ikke at de forstår det før de selv får børn

ja nemmelig.. først der forstår man det rigtigt..

Anmeld

21. oktober 2011

MiaLarsen

min søster har en datter og hun blev første gang passet da hun var ca 10 11 måneder mener jeg ... kan godt forstå dig hvis du ikke ville have din dreng passet endnu .. ville jeg nok også synes var for tidligt. Go aften til dig 

Anmeld

21. oktober 2011

Jeia

Kan godt forstå dig, han skal passes ude, når du er klar/har behov for det. Indtil dag på folk nøjes med besøg.

Min søn var 7-8 måneder første gang han blev passet af min mor og søster, det var hjemme hos dem, hvor vi var på ferie.

Min datter er blevet passet af min mor lige fra fødslen, men kun i kort tid af gangen, mens jeg f.eks. har afleveret/hentet min søn i børnehaven.

Anmeld

21. oktober 2011

Sitrani

Vores datter blev passet her da hun var lidt over 3 mdr. Hos mine forældre.. det gik udmærket, og var fordi vi var blevet indviteret til fest, og havde takket ja Jeg havde pumpet min mælk ud, så min mor kunne give hende det på en flaske, og desuden sov hun igennem om natten dengang, så var kun væk fra hende i en af hendes vågne timer, resten af tiden (hele natten) sov hun

Anmeld

22. oktober 2011

JeNoVa

Lollo1987 skriver:

Hej. Jeg bliver simpelthen nød til lige at spørge dig om nogle ting

Jeg er selvstændig og skal selv starte op efter ca 2 måneder, men bliver faktisk lidt ked af folks rektioner, allerede inde barnet er ude føler jeg mig faktisk stemplet som dårlig mor. Mange har ikke helt forståelsen for at vi ikke alle er lige godt stillet under barsel.

Hvordan gjorde du vedr amning ovs???

Jeg har enlig valgt amningen fra fra starten da jeg aldrig har ønsket det, og fordi det er vigtigt for mig i form af mit arbejde at min kæreste og famile kan tage meget over, for at få en bare lidt stabil hverdag, uden at føle sig som en ko der skal malkes hver morgen. 2% af mig ønsker sig måske at give amningen et forsøg, men at roen til det ikke vil være der.

Håber ikke det blev for langt 

Der er mange, der har travlt med at dømme andre, og der er ikke noget værre end at blive kaldt en dårlig mor. Jeg selv er så heldigt stillet, at jeg nærmest ingen negative kommentarer har fået, eller også har jeg bare været god til at ignorere dem. Jeg gør det, jeg finder bedst udfra den situation, jeg er i, og nogle gange bliver man nødt til at sætte sine egne behov udover sit barns, så længe at barnet selvfølgelig stadig får den vigtige kærlighed og opfyldt sine basale behov.

Mit første barn var udlukkende på brystmælk, indtil hun var 5 måneder gammel, og hun begyndte at få grød og mos. Jeg pumpede mælk ud på arbejde to gange hver dag. Mælken tørrede ud, da hun var 6 måneder gammel, da jeg var gravid igen, og siden var hun på MME.

Mine tvillinger var udlukkende på brystmælk, indtil de var 4 måneder gammel, hvor jeg begyndte på arbejde og pumpede ud én gang om dagen. Den anden flaske om dagen, når jeg var væk, var så MME. Dette var fordi, jeg ikke ønskede at pumpe to gange dagligt længere. Fra 7 måneder har de været på udlukkende MME.

Jeg synes, det er ærgeligt, at du har valgt amningen fra fra starten uden nogensinde at have prøvet. Selv om du kun kommer til at amme i 2 måneder, vil det være gavnligt for både dig selv og dit barn. Jeg er dog overbevist om, at det på ingen måde vil være skadeligt, hvis dit barn bliver passet af din øvrige familie, da kærlighed er universielt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.