Lollo1987 skriver:
Hej. Jeg bliver simpelthen nød til lige at spørge dig om nogle ting
Jeg er selvstændig og skal selv starte op efter ca 2 måneder, men bliver faktisk lidt ked af folks rektioner, allerede inde barnet er ude føler jeg mig faktisk stemplet som dårlig mor. Mange har ikke helt forståelsen for at vi ikke alle er lige godt stillet under barsel.
Hvordan gjorde du vedr amning ovs???
Jeg har enlig valgt amningen fra fra starten da jeg aldrig har ønsket det, og fordi det er vigtigt for mig i form af mit arbejde at min kæreste og famile kan tage meget over, for at få en bare lidt stabil hverdag, uden at føle sig som en ko der skal malkes hver morgen. 2% af mig ønsker sig måske at give amningen et forsøg, men at roen til det ikke vil være der.
Håber ikke det blev for langt 
Der er mange, der har travlt med at dømme andre, og der er ikke noget værre end at blive kaldt en dårlig mor. Jeg selv er så heldigt stillet, at jeg nærmest ingen negative kommentarer har fået, eller også har jeg bare været god til at ignorere dem. Jeg gør det, jeg finder bedst udfra den situation, jeg er i, og nogle gange bliver man nødt til at sætte sine egne behov udover sit barns, så længe at barnet selvfølgelig stadig får den vigtige kærlighed og opfyldt sine basale behov.
Mit første barn var udlukkende på brystmælk, indtil hun var 5 måneder gammel, og hun begyndte at få grød og mos. Jeg pumpede mælk ud på arbejde to gange hver dag. Mælken tørrede ud, da hun var 6 måneder gammel, da jeg var gravid igen, og siden var hun på MME.
Mine tvillinger var udlukkende på brystmælk, indtil de var 4 måneder gammel, hvor jeg begyndte på arbejde og pumpede ud én gang om dagen. Den anden flaske om dagen, når jeg var væk, var så MME. Dette var fordi, jeg ikke ønskede at pumpe to gange dagligt længere. Fra 7 måneder har de været på udlukkende MME.
Jeg synes, det er ærgeligt, at du har valgt amningen fra fra starten uden nogensinde at have prøvet. Selv om du kun kommer til at amme i 2 måneder, vil det være gavnligt for både dig selv og dit barn. Jeg er dog overbevist om, at det på ingen måde vil være skadeligt, hvis dit barn bliver passet af din øvrige familie, da kærlighed er universielt.