UPDATE!! På: hjælp, nogen med forstand på hypermobilitet?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

SukkerDronning

Lou87 skriver:

Hahaha klurkler det altså et fedt ord og samtidlig en FED ting

ORKKK NEJ! Og er da sikker på de heller ikk glor hvis jeg har knæ og albuebeskyttere med

Hahah Ja det er skønt ord og en endnu skønnere ting at gøre!

Do it! Do it! do it! Og så skal jeg da lige vide hvilken svømme hal du svømmer i, jeg er jo nødt til at se det! Selvom at det er fuldkommen normalt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

bette

Lou87 skriver:

Ja jeg er sku også hidsig over først og vide det efter, ved folk har fortalt mig det.. Specielt når jeg spurgte kiro om det flere gange og hun sagde det ikke betød noget. HMM!

Nej en operation til hele kroppen vil jeg også gerne takke nej tak til  Det håber jeg ihvertfald ikk er løsningen... !
Men altså, føler ikk umiddelbart det er hele kroppen, så der er jeg måske trods alt " lidt heldig !".

Åhh din stakkel, selvmord ? det må sku også være hårdt og stå tilbage med...  Jeg kondolerer.
Men ja forstår godt du så har dine ting og knokle med og et fuldtidsjob er for uoverskueligt.

Jeg "drømmer/håber" da at jeg kommer i ordentlig "form" igen og kan vende tilbage til fuldstidsjob, for jeg ved jeg kommer til og kede mig hjemme. Så jeg håber det hjælper noget af alt det her... Men jeg var til fys i fredags hvor jeg nu er sat på ryghold mandag og torsdag og så om to uger igen ska til fys og ha et program i deres trænings center jeg selv ka tage ned og følge. Lige ledes mente hun jeg sku prøve deres osteopat i stedet for li i starten, da det sku være en mildere form for behandling ens hos fyssen.... så jeg glæder mig lidt til og sku i gang nu og se om det giver en bedring.

Dog var hun lidt uenig med min læges erklæring til arbejdet på 4-6 ugers sygemelding endnu.. da hun mener at en smerte/smerter der har varet over et år nok  tager 2-3 mdr for at give et resultat. Men nu må vi se..

håber det bedste for dig 

:)

Anmeld

24. oktober 2011

bette

Lou87 skriver:

Altså jeg forstår ikk helt... ska jeg ringe til min fagforrening eller ?? er det sådan noget andet noget jobcenteret ??

Og jeg var til fys i fredags, kan de stadig nå og gå ind og dække fra nu af eller ska de henvise til en ??

de henviser dig fra jobcenteret..ved ik om du er blevet kontaktet derfra?

men ja det kan sagtens nåes endnu

Anmeld

24. oktober 2011

Lou87

Sirup skriver:

Hahah Ja det er skønt ord og en endnu skønnere ting at gøre!

Do it! Do it! do it! Og så skal jeg da lige vide hvilken svømme hal du svømmer i, jeg er jo nødt til at se det! Selvom at det er fuldkommen normalt!

Hvilken svømmehal jeg svømmer i siger du ??
Tror du mener, hvilken svømmehal jeg plasker-som-en-hund-der-er-ved-og-drukne-i hehehe...

Og hell no, min mund er lukket

Anmeld

24. oktober 2011

Lou87

bette skriver:

de henviser dig fra jobcenteret..ved ik om du er blevet kontaktet derfra?

men ja det kan sagtens nåes endnu

Altså jeg er jo ikke ledig ?? Måske du har misforstået noget

Og mange tak, håber også snart der er noget bedring.

Anmeld

24. oktober 2011

aarhusmor

Jeg er også meget meget meget hypermobil og jeg går til kiropraktor og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden min kiropraktor. Det er meget smertefuldt hver gang noget går ud af led. Han sætter det på plads og så kan jeg lidt igen. Jeg har startet et træningsforløb ved ham og det er rigtigt godt, men da jeg også har en immundefekt, bliver jeg syg hele tiden og har svært ved at gennemføre det.

Men jeg vil lige tilføje til disskusionen at der findes andre tilstande end fibromyalgi og gigt som minder om de her symptomer. Der er også Ehlers Danloss syndrom. Jeg tror selv jeg har det, da jeg også har raynaud syndrom, som er en del af "den pakke"

Men på trods af smerter gider lægerne ikke sende mig til reumatolog. En gang for nogle år siden var jeg ved en, hun tjekkede mine fødder og hænder og sagde at jeg ikke havde leddegigt og så blev jeg sendt hjem igen.

Anmeld

24. oktober 2011

Lou87

aarhusmor skriver:

Jeg er også meget meget meget hypermobil og jeg går til kiropraktor og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden min kiropraktor. Det er meget smertefuldt hver gang noget går ud af led. Han sætter det på plads og så kan jeg lidt igen. Jeg har startet et træningsforløb ved ham og det er rigtigt godt, men da jeg også har en immundefekt, bliver jeg syg hele tiden og har svært ved at gennemføre det.

Men jeg vil lige tilføje til disskusionen at der findes andre tilstande end fibromyalgi og gigt som minder om de her symptomer. Der er også Ehlers Danloss syndrom. Jeg tror selv jeg har det, da jeg også har raynaud syndrom, som er en del af "den pakke"

Men på trods af smerter gider lægerne ikke sende mig til reumatolog. En gang for nogle år siden var jeg ved en, hun tjekkede mine fødder og hænder og sagde at jeg ikke havde leddegigt og så blev jeg sendt hjem igen.

Hmm - tænker det er mærkeligt du går til kiropraktor når du er meget hypermobil... ?  Samtilige jeg har fortalt jeg fik kiro behandling sagde jeg sku stoppe da det netop ikk er sundt/godt for os hypermobile. Så nu er jeg godt forvirret!
Jeg synes heller ikk selv jeg har fået det bedre efter de behandlinger - tværtimod!

Dejligt du kommer med nye inputs Tak for det.
Men hvad er symptomerne eller hva man skal sige, på de to syndromer ?? Og er det en diagnose man kan få, eller ??

Anmeld

24. oktober 2011

aarhusmor

Lou87 skriver:

Hmm - tænker det er mærkeligt du går til kiropraktor når du er meget hypermobil... ?  Samtilige jeg har fortalt jeg fik kiro behandling sagde jeg sku stoppe da det netop ikk er sundt/godt for os hypermobile. Så nu er jeg godt forvirret!
Jeg synes heller ikk selv jeg har fået det bedre efter de behandlinger - tværtimod!

Dejligt du kommer med nye inputs Tak for det.
Men hvad er symptomerne eller hva man skal sige, på de to syndromer ?? Og er det en diagnose man kan få, eller ??

Måske det er dumt jeg går til kiroprator, jeg ved det ikke. Ingen har sagt at det var dumt. Men jeg er klar over at det er dumt forstået på den måde at mine ledbånd jo ikke bliver strammet op ved hans behandlinger og derfor skal jeg træne.

Du kan læse om EDS her: http://www.ehlers-danlos.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=8

Der findes forskellige typer, den klassiske type der har man ikke altid elastisk hud

Anmeld

24. oktober 2011

Lou87

aarhusmor skriver:

Måske det er dumt jeg går til kiroprator, jeg ved det ikke. Ingen har sagt at det var dumt. Men jeg er klar over at det er dumt forstået på den måde at mine ledbånd jo ikke bliver strammet op ved hans behandlinger og derfor skal jeg træne.

Du kan læse om EDS her: http://www.ehlers-danlos.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=8

Der findes forskellige typer, den klassiske type der har man ikke altid elastisk hud

Oki, du kan evt prøve og læse tråden igennem, det er nævnt et par gange at kiro er dumt.. og har også hørt det fra flere andre.
Så det er jeg stoppet med ihvertfald.

Og oki det vil jeg li kigge på når mit hovede "gider" Men tak.

Anmeld

25. oktober 2011

bette

Lou87 skriver:

Altså jeg er jo ikke ledig ?? Måske du har misforstået noget

Og mange tak, håber også snart der er noget bedring.

nej jeg er heller ikke ledig men deltidsygemeldt fra arbejdet.. og når man er det et stykke tid bliver man kontaktet af jobcenteret hvor de forsøger at hjælpe en tilbage på jobbet med de tiltag du har brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.