UPDATE!! På: hjælp, nogen med forstand på hypermobilitet?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Lou87

Sirup skriver:

Haha fedt! Så hold du dig til noget styrketræning, det drukner man ihvertfald ikke af

HAHAHA nej forhåbentligt ikk
Så skal det da være pga jeg er ved og kvæles i alt det vand jeg er nødt til at ha fordi det er hårdt eller fordi jeg som en klodsmajor jeg er falder i badet derefter og drukner der griner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

SukkerDronning

Lou87 skriver:

HAHAHA nej forhåbentligt ikk
Så skal det da være pga jeg er ved og kvæles i alt det vand jeg er nødt til at ha fordi det er hårdt eller fordi jeg som en klodsmajor jeg er falder i badet derefter og drukner der griner

Hahahah nu sidder jeg altså og klukler mens jeg kigger ind i computerskærmen Godt der ikke er nogen der kan se mig

Kun ÉN flake vand til dig og medbring en skridsikkermåtte

Og nej! Der er IKKE er nogen der kigger en ekstra gang, bare fordi at du har en skridsikkermåtte med i fitness, jeg har selv en med hver gang!

Anmeld

21. oktober 2011

fnuggi

jeg er en af dem der er født hybermobil i knæ, hofte og ryg men har lært at jeg skal tænke over hvordan jeg står går og sover da det er meget vigtig ikke at komme i yder stillinger da jeg ellers kan se frem til ben i gibs og det gider jeg ikke 

jeg svømmer 3 gange om ugen og ridder 3 gange om ugen samt passer mit arbejde på 37 +  det gør ondt  nogen dage men andre ikke men har også været klar over det hele mit liv 

hvad der sker når jeg bliver gravid ved jeg ikke men lægen siger at det kan blive værer eller ikke da jeg træner så meget og laver mine øvelser dagligt også når jeg har mega meget ondt og er mega meget træt tager jeg træning og øvelser alige vel da jeg ellers får for ondt 

Anmeld

21. oktober 2011

bette

Lou87 skriver:

Tak for svar. Og hvor er det øv du er lidt i samme situation, det sku træls og ha det sådan.

Dejligt du har mulighed for at være deltids sygemeldt... Det har jeg fået at vide at mit arbejde ikke går ind for.
Så frygter lidt det måske ender med en fyring når jeg skal ha en sygesamtale på fredag og jeg har en lægeerklæring med på yderligere 4-6 uger hvor jeg nu skal igang med noget træning.

Jeg tænker også at man umiddelbart nok får overanstrengt sig i vand.. da man jo nok føler man kan mere..
Så ja jeg håber at nu jeg finder en fys med noget træningsfaciliteter tilknyttet til at jeg får noget god træning der hjælper mig. Men det sted jeg ringede til i går der var jeg så nr 12 på venteliste  Så må vidst bare ringe videre..

Hmm det IRRITERER mig virkelig at du nu som mange andre har fortalt mig at man ikk må gå til kiropraktor hvis man er hypermobil...... jeg spurgte den kiropraktor jeg var ved flere gange omkring minhypermobilitet og behandlingen.. og hun sagde det ikk betød noget... grrr!

Hvad har du været igennem af behandlings former og undersøgelser ??

åhh det er råddent at høre at kiopraktoren behandlede dig selvom du er hybermobil.. 

men har selv været udsat for det samme.. for den gang vidste jeg det heller ikke.. hun knækkede mit bækken gentagende gange.. og det hjalp ik en dyt.. tværtimod.!! 

men nej som hybermobil skal man ikke knækkes.. det gør vi jo rigeligt selv i forvejen..

jeg fik konstateret hybermobilitet i anklerne som det første fordi jeg blev ved med at vride om som barn.

så gik mit knæ pludselig af led mens jeg lå i min seng. hold da kæft hvor gjorde det ondt.. måtte humpe rundt på krykker derefter..

der er egentlig aldrig blevet gjort noget ved det udover det jeg selv har underøgt.. træning træning træning. 

man skal opbygge muskler omkring leddet for at aflaste ledbåndene.. men hvis det er virkelig slemt kan man blive opereret for det hvor de korter senerne af. men det kan man jo gøre i hele kroppen på mig så :S det er ik en mulighed.. 

min gamle læge har ik været villig til at hjælpe mig overhovedet.. så har skiftet læge og håber på at han vil henvise mig til et rygcenter i silkeborg for udredelse. 

jeg er også kun deltidssygemeldt fordi min mand begik selvmord i feb. 

men kæmper nu med så mange ting at det er svært for mig at se mig selv vende 100% tilbage på jobbet.. 

Anmeld

21. oktober 2011

bette

hvis du er sygemeldt lige nu kan du jo evt spørge sagsbehandleren på jobcenteret om de evt vil tilbyde dig en fys med træning.. det går ihvertfald noget hurtigere

Anmeld

22. oktober 2011

Louisiana

Lou87 skriver:

Træls det også er sådan for dig.. føler virkelig med dig nu jeg ved hvordan du har det! Øv.

Gratis træning..... Hmm..... har nævnt flere gange jeg tror jeg får lidt bekneb med og ku betale alt det fys... og så har de ikk nævnt det for mig... ska jeg gå til kommunen og høre eller hvordan?
Og kommer det an på ens indkomst eller...
Jeg er bare kommet i kontakt med fys gennem lægens henvisning.. Såå.. og nu her ska jeg ha fundet en som har træningsfaciliteter også..

Det der ska ske nu er jeg har en lægeerkæring på en sygemelding de næste 4-6 uger hvor jeg skal træne hver anden dag ved en fys.. og så se om ikk det hjælper... det er det jeg er. Hva med dig?

Hun fik mig til og bukke forover, men ellers har jeg ik lavet noget andet stræk for at hun har testet nærmere for min hypermobilitet.. hmm...

Har sendt dig en PB

Anmeld

23. oktober 2011

Lou87

Sirup skriver:

Hahahah nu sidder jeg altså og klukler mens jeg kigger ind i computerskærmen Godt der ikke er nogen der kan se mig

Kun ÉN flake vand til dig og medbring en skridsikkermåtte

Og nej! Der er IKKE er nogen der kigger en ekstra gang, bare fordi at du har en skridsikkermåtte med i fitness, jeg har selv en med hver gang!

Hahaha klurkler det altså et fedt ord og samtidlig en FED ting

ORKKK NEJ! Og er da sikker på de heller ikk glor hvis jeg har knæ og albuebeskyttere med

Anmeld

23. oktober 2011

Lou87

bette skriver:

åhh det er råddent at høre at kiopraktoren behandlede dig selvom du er hybermobil.. 

men har selv været udsat for det samme.. for den gang vidste jeg det heller ikke.. hun knækkede mit bækken gentagende gange.. og det hjalp ik en dyt.. tværtimod.!! 

men nej som hybermobil skal man ikke knækkes.. det gør vi jo rigeligt selv i forvejen..

jeg fik konstateret hybermobilitet i anklerne som det første fordi jeg blev ved med at vride om som barn.

så gik mit knæ pludselig af led mens jeg lå i min seng. hold da kæft hvor gjorde det ondt.. måtte humpe rundt på krykker derefter..

der er egentlig aldrig blevet gjort noget ved det udover det jeg selv har underøgt.. træning træning træning. 

man skal opbygge muskler omkring leddet for at aflaste ledbåndene.. men hvis det er virkelig slemt kan man blive opereret for det hvor de korter senerne af. men det kan man jo gøre i hele kroppen på mig så det er ik en mulighed.. 

min gamle læge har ik været villig til at hjælpe mig overhovedet.. så har skiftet læge og håber på at han vil henvise mig til et rygcenter i silkeborg for udredelse. 

jeg er også kun deltidssygemeldt fordi min mand begik selvmord i feb. 

men kæmper nu med så mange ting at det er svært for mig at se mig selv vende 100% tilbage på jobbet.. 

Ja jeg er sku også hidsig over først og vide det efter, ved folk har fortalt mig det.. Specielt når jeg spurgte kiro om det flere gange og hun sagde det ikke betød noget. HMM!

Nej en operation til hele kroppen vil jeg også gerne takke nej tak til  Det håber jeg ihvertfald ikk er løsningen... !
Men altså, føler ikk umiddelbart det er hele kroppen, så der er jeg måske trods alt " lidt heldig !".

Åhh din stakkel, selvmord ? det må sku også være hårdt og stå tilbage med...  Jeg kondolerer.
Men ja forstår godt du så har dine ting og knokle med og et fuldtidsjob er for uoverskueligt.

Jeg "drømmer/håber" da at jeg kommer i ordentlig "form" igen og kan vende tilbage til fuldstidsjob, for jeg ved jeg kommer til og kede mig hjemme. Så jeg håber det hjælper noget af alt det her... Men jeg var til fys i fredags hvor jeg nu er sat på ryghold mandag og torsdag og så om to uger igen ska til fys og ha et program i deres trænings center jeg selv ka tage ned og følge. Lige ledes mente hun jeg sku prøve deres osteopat i stedet for li i starten, da det sku være en mildere form for behandling ens hos fyssen.... så jeg glæder mig lidt til og sku i gang nu og se om det giver en bedring.

Dog var hun lidt uenig med min læges erklæring til arbejdet på 4-6 ugers sygemelding endnu.. da hun mener at en smerte/smerter der har varet over et år nok  tager 2-3 mdr for at give et resultat. Men nu må vi se..

Anmeld

23. oktober 2011

Lou87

bette skriver:

hvis du er sygemeldt lige nu kan du jo evt spørge sagsbehandleren på jobcenteret om de evt vil tilbyde dig en fys med træning.. det går ihvertfald noget hurtigere

Altså jeg forstår ikk helt... ska jeg ringe til min fagforrening eller ?? er det sådan noget andet noget jobcenteret ??

Og jeg var til fys i fredags, kan de stadig nå og gå ind og dække fra nu af eller ska de henvise til en ??

Anmeld

23. oktober 2011

Lou87

fnuggi skriver:

jeg er en af dem der er født hybermobil i knæ, hofte og ryg men har lært at jeg skal tænke over hvordan jeg står går og sover da det er meget vigtig ikke at komme i yder stillinger da jeg ellers kan se frem til ben i gibs og det gider jeg ikke 

jeg svømmer 3 gange om ugen og ridder 3 gange om ugen samt passer mit arbejde på 37 +  det gør ondt  nogen dage men andre ikke men har også været klar over det hele mit liv 

hvad der sker når jeg bliver gravid ved jeg ikke men lægen siger at det kan blive værer eller ikke da jeg træner så meget og laver mine øvelser dagligt også når jeg har mega meget ondt og er mega meget træt tager jeg træning og øvelser alige vel da jeg ellers får for ondt 

Okay.

Jeg har også li været til fys i fredags, som har sat mig på ryghold mandag og torsdag og lavet en aftale til senere... hvor vi skal ha lagt et program ang styrketræning. Så nu  jeg for det virker lidt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.