Hvis du kunne gå tilbage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

maria_wlt

1. IKKE brugt over 4000 kr på klapvogn

2. Holdt mig til Ikea's højstol

3. Købt mere brugt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Benjamins'mor

Altså jeg købte startpakke 1 fra babysam, hvis jeg kunne gå tilbage, så havde jeg invisteret i en Odder barnevogn i stedet.

Anmeld

18. oktober 2011

mortilnoahogmelina

JEG vil nok bare sige at vi eller retter jeg måske ikke havde behøvet at gå efter ALt det jeg gerne ville have , det kostet dyrt og vi kunne have fundet mange andre flotte ting men som måske ikke kostet flere tusind .
Det har jeg i hvertfald lært
Jeg tror os hvis jeg kunne vælge om havde jeg valgt en odder barnevogn i stedet for en emmaljunga , synes hele tiden jeg er efter min kæreste fordi han trykkes den meget ned og jeg ønsker ikke den skal hænge .

Anmeld

18. oktober 2011

Mussen2

Nu hvor jeg skal have nr. 2 er man en del erfariner rigere:

1. Bla. viljeg i starten kun bruge bodyer som IKKE skal over hovedet.

2 jeg vil investerer i et tisselagen, så der både er et i babys seng og i MIN seng, hvor han garanteret sover det første stykke tid. Ved nr. 1. var der i begyndelsen adskillege uheld, som betød rengøring af egen seng

3. Brugt lidt flere penge på vores klapvogn, som er købt billigt, men også er godt brugt. Overvejer at sælge den og købe en ny/nyere brugt.

4. Ikke køber alt det babyolie, zinksalve, babycreme osv. Har aldrig fået det brugt. Bruger kun inotyol.

5. Købt en original voksi fra start

Hov det blev til mere end 3.....

Anmeld

18. oktober 2011

Kofoed.

Skulle have købt MAM sutteflasker (dem hvor bunden kan tages af) fra start.

Skulle have købt mere pige tøj og mere tøj generelt i de helt små størrelse, hun brugte 50 i 3 uger og hun var stort set kun klædt i hvidt.

Noget tøj er simplehen upratiskt i de små størrelser, såsom sparkedragter uden fødder, for det først faldt hendes strømper hele tiden af, men derudover blev hende ben så kolde, fordi luften bare fiser ind. Kjoler er da søde, men de varmer ikke særlig godt, så køb endelig også andet.

Skulle have brugt penge på en brystpumpe, øv, måtte opgive amming fordi hun spiste for langsomt med suttebrikker og forkert uden (så det gjorde meget ondt). Men som nybagte forældre er 1100 nogle gange mange penge.

Anmeld

18. oktober 2011

Tona

Babystar skriver:

Hej alle,

Jeg vil gerne skrive en artikel til dem der skal ud og investere i nyt babyudstyr, hvor jeg samler de bedste råd fra 'de erfarne' (Jer).

Idéen er at artiklen bliver en samling af de bedste svar fra det her spørgsmål:

Hvis du kunne gå tilbage til inden du købte babyudstyr, hvordan ville du så have investeret anderledes? Skriv en top 3 liste

Glæder mig til at høre jeres råd, og sig endelig til hvis I har spørgsmål.

1. Lånte en del tøj til den første tid fordi de jo vokser så hurtigt i starten. Det har jeg i dag fortrudt self. er det godt at låne tøj, men er nu ked af at jeg ikke købte noget mere tøj til hende selv (fx i genbrug) så jeg havde haft det at gemme. Jeg fik nærmest sådan et meget personligt forhold til det fine tøj hun havde været helt lille nyfødt i, kommet hjem fra sygehuset i osv og i dag er jeg rigtig ked af at jeg næsten intet har af det bortset fra de få stykker vi har. Det er godt at spare penge, men vi kunne sagtens have købt mere i genbrug for så dyrt er det heller ikke. Og self. fik vi også fine gaver, men der er bare noget særligt over det man har valgt selv.

2. Skulle aldrig have ofret på et puslebord. Skulle bare fra starten af have knaldet en puslepude ovenpå tørretumbleren ude på badeværelset (rigtig hyggelig pusleplads med billeder af dyr på vægen ved siden af og tæt på håndvask osv). Indtil hun sov igennem kunne vi jo bare have monteret en mat og dæmpet pære med et blødt lys så man ikke skulle blænde barnet med neon-spot-badeværelseslys om natten

3. Skulle have købt en miliard stofbleer. Det er slet ikke nok med de 20 vi havde købt. Vi var sørgeligt uforberedte på de mængder af gylp der kommer ud af en baby   Stofbleer er også gode til så mange andre ting. Fx til at pudse briller (og når først babyen bliver nogle mdr gammel så får man brug for at pudse briller ufatteligt mange gange om dagen pga alle de små fingre og kinder der konstant bliver gnubbet mod brilleglasset) og til at pudse spejle osv

4. Skulle have købt en højdemåler i træ el. lign. der kunne hænges op på vægen i stedet for den jeg købte som er i filt og klistres op på en dør. Nu kan vi ikke tage den med os den dag vi flytter  

5. Skulle have købt kravlegården FRA STARTEN AF for det er faktisk i de første mdr. at man har mest glæde af den og ikke så meget senere hen. Vi har allerede pakket vores væk nu hvor Amanda er 9 mdr, men har haft meget glæde af den og ville have haft endnu mere glæde af den hvis vi havde haft den da hun var nyfødt allerede. Der manglede vi den virkelig.

Det var mere end 3 ting, men jeg er født uden evnen til at fatte mig i korthed

Anmeld

18. oktober 2011

Henriette Aaby

Jeg ville ønske at vi havde

1. købt en ny barnevogn istedet for en klapvogn. Vi havde fået en meget gammel brugt barnevogn. Og hold da op den var upraktisk.

2. købt en sovepose (kørepose) i stedet for en Sleep inn fra Bilka.

3. Købt flere sæt i de mindre størrelser, i stedet for at tro at vores baby blev mega stor og startede i str. 62.

4. Købt en kravlegård + musikuro fra starten.

Det var det jeg ville ønske vi havde gjort anderledes.

Mange hilsner

Henriette 

Anmeld

18. oktober 2011

JonTri

1: Skulle have købt en ordenlig barnevogn i stedet for Brio Sport. Specielt fordi vi FIK en barnevogn...

2: Sku ik ha købt så meget brugt, da det ik fungerede ordenligt og derfor blev det hele dyrere i sidste ende.

3: Ville ønske jeg havde købt vugge (der ku kobles til voksenseng) fra starten og ik først ved nr 2.

Og ellers ville jeg ønske, at jeg havde søgt gode købsråd hos erfarne mødre - også hvad angår. hvad man EGENTLIG har brug for, inden babys ankomst. Man har jo ikke brug for alle de cremer, olier, færdigt værelse mm... 

Anmeld

19. oktober 2011

Babystar

Hej allesammen,

Jeg vil bare sige tak tak tak for jeres tilbagemeldinger. Det er virkelig godt.

Anmeld

19. oktober 2011

raca

købt en slyngevugge frem for en leandervugge. 

havde købt en ekstra boksmadres til soveværelset fremfor en tremmeseng.

og tja det var vist det,

vi købte en god barnevogn, først højstol da den lille kunne sidde selv,kog fik det meste brugt.. og jo så villejeg havde valgt et andet mærke stofbleer til den 1... end vi havde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.