Operation i øjenmuskler/skelen! PANIK !!! Jeg er nervøs:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Muffin_girl

Toshiba skriver:

han kiggede indad - han er 12 år nu - han bruger stadig briller - meget stærke endda

Mit er også indad .. Hva styrke bruger han? Jeg har 8,5+ og 7+ ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Muffin_girl

skønneunger skriver:

jeg skeler ikke på det øje jeg fik opereret ihvertfald har så bygningsfejl osv men det er jo noget andet

OKay

Anmeld

15. oktober 2011

Muffin_girl

mortilflere skriver:

Han skeler derfor skal han til samtale i næste mdr om ny tur under kniven , men det er slet ikke så meget som inden der var ingen der randte om hjørner med ham

Hahha okay Så krydser jeg fingre for ham

Anmeld

15. oktober 2011

Muffin_girl

Krussedulle skriver:

Nej, jeg havde det ikke skidt overhovedet ingen bivirkning fra narkosen.. Kun at jeg bandede enormt meget af sygeplejersken, under opvågningen

Ej hvor sjovt

Anmeld

15. oktober 2011

AnneBJ

Jeg har altså slet ikke læst resten af tråden, kun dit startindlæg!

Jeg er blevet opereret for skelen 2 gange - 1 på hvert øje! Første gang var jeg 14, og blev opereret på det skelende øje (jeg skelede ind som barn, ud som teenager og har altid brugt briller - langsynet)

Jeg kom i fuld narkose, da det åbenbart er hvad "man gør" ved trods alt så unge mennesker. Narkosen var ikke slem, men jeg forbinder den med noget slemt, fordi jeg fik så meget morfin efterfølgende, og nok ikke kan tåle morfin... Så jeg var virkelig forkvalmet og tung i kroppen i ca. 12 timer. Kom dog hjemme samme dag. De var kommet til at lave en ridse i min hornhinde, og dét gjorde virkelig ondt i dagene efter. Jeg fik bedøvende øjendråber til at tage den værste smerte.

Da jeg var 20 fik jeg så opereret det ikke-skelenede øje. Det lyder tosset, men fordi man havde opereret skele-øjet én gang, ville det være svært at måle en vinkel for næste operation, da man ikke kendte udgangspunktet helt nøjagtigt. Derfor blev det andet øje rettet, så det så indad, for det rettede sig så automatisk op til at kigge lige ud, og det skelende øje fulgte med! Pga. hjernens evne til at lade øjnene følges - så smart!

Operation nummer 2 havde jeg ønsket i fuld narkose, men "nogen" satte et kryds forkert et sted, så dagen inden operationen fik jeg at vide det ville foregå i lokal bedøvelse! FUCK jeg blev nervøs. Men der var ikke ngoet at gøre, for der var jo ikke booket anæstesi eller noget, så det var lokal eller ingen op! Jeg blev lovet en "mild rus" af beroligende medicin, og jeg mærkede altså heller intet. Bedøvelsen foregår ved hjælp af øjendråber, som - i mit tilfælde - blev dryppet i af tre omgange. 
På op. bordet fik jeg lagt et drop med beroligende så jeg var godt døsig. Som sagt mærkede jeg intet, men skal jeg gøre det igen, vælger jeg fuld narkose - det var virkelig, virkelig klamt, at høre de klippede øjenmusklen over....

Efterfølgende havde jeg faktisk rigtig ondt. Jeg vil næsten hellere føde et barn, end at opleve de første 2 dage efter en skele-op. Men til gengæld går det gevaldigt fremad hurtigt! Altså jeg blev opereret onsdag begge gange, og mandag var jeg i skole/på arbejde igen, uden gener og uden smertestillende af nogen art!

Begge gange slap jeg for at blive særlig blå og/eller hævet, selvom jeg ikke lagde is på eller noget. Til gengæld var det hvide i øjet rødt, i ca. 1 måned efter.

Det er næsten præcis 5 år siden jeg fik det rettet sidst, og mit øje skeler desværre igen, særligt når jeg er træt. Musklen er blevet slap, og hvis jeg får tilbudt/finder penge selv, og det kan laves, takker jeg ja! Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mit selvværd, trods smerterne!!

Spørg endelig hvis jeg kan svare på noget - og undskyld det blev så langt!

Anmeld

15. oktober 2011

Toshiba

AalborgPigen skriver:

Mit er også indad .. Hva styrke bruger han? Jeg har 8,5+ og 7+ ..

han bruger +6 og +7

Anmeld

16. oktober 2011

Muffin_girl

Toshiba skriver:

han bruger +6 og +7

Okay . Tak.. Men godt at høre, at han tog det i stiv arm. Så må jeg tage mig sammen

Anmeld

16. oktober 2011

AnneBJ

AalborgPigen skriver:

.

Har du besluttet om det skal være fuld narkose eller lokal bedøvelse så?

Anmeld

17. oktober 2011

Muffin_girl

AnneBJ skriver:

Har du besluttet om det skal være fuld narkose eller lokal bedøvelse så?

Tror helt sikkert det bliver fuld narkose.. Jeg kan slet ikke klare tanken om det andet

Anmeld

17. oktober 2011

AnneBJ

AalborgPigen skriver:

Tror helt sikkert det bliver fuld narkose.. Jeg kan slet ikke klare tanken om det andet

Det ville jeg jo som nævnt tidligere i din tråd også vælge, og jeg har prøvet begge dele! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.