Operation i øjenmuskler/skelen! PANIK !!! Jeg er nervøs:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Muffin_girl

Krussedulle skriver:

Jeg er blevet opereret i mine øjne 2 gange.. Blev født med løse linser, som blev fjernet da jeg var 1 1/2 år ca.. Min ene pupil, blev i den sammenhæng, noget som minder om en æggeblomme, og "flød ud" i mit øje.. .. Da jeg så blev 15, skulle jeg have sat nye linser i, og min pupil skulle "rettes" til .... Jeg kom i fuld narkose, og det var på ingen måde slemt! man mærker det kun ganske kort, og så sover man det gjorde heller ikke ondt i mit øje bagefter! Kun de små sygninger der irriterede mit øjenlåg en smule, når jeg skulle blinke

Havde du det skidt efter narkosen ?

Men godt at høre du ikke havde ondt bagefter.  

Jeg glæder mig utroligt meget men er samtidig skide nervøs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Gaia

Jeg var smadder bange for fuld narkose, men det var rigtig behageligt. Du ved man bliver bare rigtog fin træt ligesom efter e lang god dag. Og bum så sover du og vupti så er du vågen igen endda før du selv registrere det. Du er ofte allerede vågen på operationsbordet og går selv over ien seng de har kørt ind til at transportere dig over på opvågningen, du husker det bare ikke. Det fortalte kirugeren mig inden min operation. Jeg har i gen erfaring med øjenoperation udover at min kæreste er opereret i øjnene og det var vit slet ikke slemt

Anmeld

14. oktober 2011

Gaia

Nå man har det lidt som en dårlig omgang tømmermænd de første par timer efter en narkose. Ikke alle har det sådan. Nogle er friske som havørne. Men jeg havde det som en rigtig dårlig omgang tømmermænd..sådan alla nu ved jeg hvorfor jeg ikke gider drikke mig fuld længere - tømmermænd men værre er det ikke og jeg lover dig du vågner op igen og du er ikke for tyk eller andet til narkose. Ofte så får du narkosen ind via en vene og når du så sover får du det via munden alla lattergas.. Så du har. Altså ikke løbende noget der render ind i dig og de holder rigtig godt øje med dig hele tiden. Der sidder en ved dig lige til du er færdig.

Anmeld

14. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Jeg syntes at nakosen føles som om at man er godt fuld, det er den bedste måde at jeg kan beskrive det på, bare uden de store tømmermænd når man vågner, var kun lidt ør i hovedet, og træt i kroppen. Held og lykke

Anmeld

14. oktober 2011

Lisbeth1985

AalborgPigen skriver:

Ja piger nu sidder jeg her og panikker lidt !!! 

Jeg har ALTID døjet med skelen og brugt briller... 
Jeg skeler på mit venstre øje og har altid være så ked af det .. Det har kostet mange tårer.

Men nu har jeg døjet med hovedpine i et års tid, og tog til øjenlægen.. Mit skele øje skal opereres.. Og han kunne ikke forstå det ikke var blevet gjort før, men er der jo ikke noget og gøre ved

Men så fik jeg en tid i Aalborg december 2012 !!! Det kunne jeg ikke acceptere.. Så ringede til enheden for sygehus valg. Og de sender mig så nu videre til Thy/thisted.. Da der kun er 2 ugers ventetid..

Det er jo KANON fedt ! Men nu begynder jeg at blive skide nervøs, hvs nu hvis det går galt.. Hva med bagefter ? Smerter? Osv !

Og man kan vælge ambulant eller fuld narkose? Men jeg kan ikke fordrage tanken om at nogen skal rode i mine øjne imens jeg er vågen 

Men jeg er så bange for fuld narkose.. For at jeg ikke vågner, har jeg en dårlig krop der ikke kan tåle det, er jeg for tyk til narkose.. BLA BLA BLA.. 

Har du erfaring med øjenoperationer, eller kender nogen ?

Kender du nogen der har fået fuld narkose eller har du selv? 

Hjælp mig med at holde op med at panikke ?!! 

Jeg har været i narkose et par gange og jeg er her endnu Jeg tror virkelig ikke, at du behøver at bekymre dig, for de passer rigtig godt på dig! Tænk på, at der er en narkoselæge, som kun er der for at holde øje med dig

Jeg er sikker på, at det nok skal gå rigtig fint

fra Lisbeth

Anmeld

14. oktober 2011

skønneunger

AalborgPigen skriver:

Ja piger nu sidder jeg her og panikker lidt !!! 

Jeg har ALTID døjet med skelen og brugt briller... 
Jeg skeler på mit venstre øje og har altid være så ked af det .. Det har kostet mange tårer.

Men nu har jeg døjet med hovedpine i et års tid, og tog til øjenlægen.. Mit skele øje skal opereres.. Og han kunne ikke forstå det ikke var blevet gjort før, men er der jo ikke noget og gøre ved

Men så fik jeg en tid i Aalborg december 2012 !!! Det kunne jeg ikke acceptere.. Så ringede til enheden for sygehus valg. Og de sender mig så nu videre til Thy/thisted.. Da der kun er 2 ugers ventetid..

Det er jo KANON fedt ! Men nu begynder jeg at blive skide nervøs, hvs nu hvis det går galt.. Hva med bagefter ? Smerter? Osv !

Og man kan vælge ambulant eller fuld narkose? Men jeg kan ikke fordrage tanken om at nogen skal rode i mine øjne imens jeg er vågen 

Men jeg er så bange for fuld narkose.. For at jeg ikke vågner, har jeg en dårlig krop der ikke kan tåle det, er jeg for tyk til narkose.. BLA BLA BLA.. 

Har du erfaring med øjenoperationer, eller kender nogen ?

Kender du nogen der har fået fuld narkose eller har du selv? 

Hjælp mig med at holde op med at panikke ?!! 

jeg fik selv en operation for det samme jeg var dog kun nogle måneder gammel.

min mor sagde det var meget enkelt og jeg slet ikke brokkede mig bagefter, og har siden hørt at de smerter der kan forekomme mere er en ømhed som hvis du have fået et blåt øje og kan derfor også tages med en almindelig panodil.

fuld narkose har jeg prøvet nogle gange uden nogen problemmer

Anmeld

14. oktober 2011

LIZO

Jeg har været uden narkose mange gange efterhånden og har prøvet en knæ op i lokal bedøvelse. Det var så ubehageligt for mig at jeg svor at jeg fremover skulle i narkose.

Anmeld

14. oktober 2011

mortilflere

Nr1  blev som 10 mdr i begge øjne , og skal igen først i næste år

Der var ingen problemer med det

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

Lisbeth1985 skriver:

Jeg har været i narkose et par gange og jeg er her endnu Jeg tror virkelig ikke, at du behøver at bekymre dig, for de passer rigtig godt på dig! Tænk på, at der er en narkoselæge, som kun er der for at holde øje med dig

Jeg er sikker på, at det nok skal gå rigtig fint

fra Lisbeth

Tusind tak.. Ja er du jo

Jeg er bare nervøs.. Har aldrig været i narkose før.. Men dejligt du skrev noget positivt

Anmeld

14. oktober 2011

Muffin_girl

skønneunger skriver:

jeg fik selv en operation for det samme jeg var dog kun nogle måneder gammel.

min mor sagde det var meget enkelt og jeg slet ikke brokkede mig bagefter, og har siden hørt at de smerter der kan forekomme mere er en ømhed som hvis du have fået et blåt øje og kan derfor også tages med en almindelig panodil.

fuld narkose har jeg prøvet nogle gange uden nogen problemmer

Er dine øjne fine nok idag ?  

Okay så "glæder" jeg mig til kun at få et blåt øje  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.